شب در قشم کجا بریم؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۱۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۵
شب در قشم کجا بریم؟

جذابیت جزیره قشم فقط به روز خلاصه نمی‌شود و با تاریکی هوا می‌توانید از پارک‌های ساحلی تا مراکز خرید را در برنامه شب‌گردی خود بگنجانید.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۳/۱/۷ به‌روزرسانی شده است.

قشم از جزیره‌های دیدنی ایران محسوب می‌شود که هر سال میزبان خیل عظیم گردشگران از گوشه‌وکنار کشور است. در سفر به این منطقه نه‌تنها می‌توانید برای گشت‌وگذار در طول روز برنامه‌ریزی کنید، بلکه برخی جاهای دیدنی قشم را در برنامه شب خود بگنجانید که پس از غروب آفتاب صفای خاصی دارند. یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی قشم در شب، مراکز خریدی هستند که امکان پاساژگردی را تا ساعت ۲۲ تا ۲۳ برای گردشگران فراهم کرده‌اند. پس از تعطیلی مراکز خرید، نوبت به سواحل، پارک‌های ساحلی، کافه و رستوران‌های جزیره می‌رسد. برای اینکه برنامه‌ریزی راحت‌تری برای شب‌گردی در قشم داشته باشید، با این مقاله همراه شوید.

جاهای دیدنی قشم در شب:

پارک زیتون

  • آدرس: جزیره قشم، خیابان دریا، مقابل تقاطع بلوار چارباغ و خیابان دریا، خیابان زیتون، پارک زیتون (نمایش روی نقشه)

پارک ساحلی زیتون با درختان نخل در کنار دریا

عکاس: محمد عامر

قشم بیشترین خط ساحلی با خلیج‌فارس را دارد و از همین رو پارک‌های ساحلی متعددی در آن فعال هستند که در سفر به جزیره باید از آن‌ها دیدن کنید.

ساحل صخره‌ای زیتون از محبوب‌ترین سواحل جزیره به حساب می‌آید که این محبوبیت منجر به ساخت پارک ساحلی زیبایی در مجاورت آن شده است. این پارک وسیع با محوطه چمن‌کاری‌ و درختان بلندبالای نخل،‌ فضای دلنشینی برای بازدیدکنندگان مهیا کرده تا ضمن قدم‌زدن در آن، با صدای امواج آرام خلیج‌فارس به آرامش برسند.

در صورتی که هنگام غروب خورشید به این پارک بروید، می‌توانید مناظری خیره‌کننده را به نظاره بنشینید. وجود آلاچیق‌هایی در مجاورت ساحل و در دل این پارک سرسبز به شما اجازه می‌دهد تا مکان مناسبی برای یک دورهمی دوستانه یا خانوادگی داشته باشید. شب‌ها نیز صدای موسیقی زنده از رستوران شب‌های طلایی در پارک می‌پیچید و لذتی دوچندان نصیب گردشگران می‌کند.

تعداد زیادی نخل و آلاچیق در پارک زیتون قشم

عکاس: فروغ عادلی

پارک ساحلی زیتون مانند سایر سواحل جزیره خلوت نیست و از آنجا که افراد زیادی برای کمپ و شنا به آن مراجعه می‌کنند، اغلب شلوغ است. ضمن اینکه دو کلوپ غواصی در پارک وجود دارد که به فعالیت‌هایی نظیر غواصی در سطح آب بدون کپسول اکسیژن، غواصی در اعماق کم و غواصی در اعماق زیاد اختصاص یافته‌اند. مسیرهای پیاده‌روی با منظره جذاب دریا و ساحل صخره‌ای، زمین اسکیت‌سواری، خطوط دوچرخه‌سواری، زمین‌ والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی و بسکتبال، رستوران، بوفه، پارکینگ، سینمای چند بعدی، سرویس بهداشتی و... سایر بخش‌های این پارک را تشکیل می‌دهند.

پارک سینما دریا

پارکی ساحلی در قشم با مجسمه دلفین

عکاس: Irina Lebedeva

پارک ساحلی سینما دریا در انتهای بلوار امام قلی‌خان شهر قشم قرار دارد که با ۲۰ هزار متر وسعت، از بزرگ‌ترین پارک‌های ساحلی جزیره محسوب می‌شود.

در پارک ساحلی سینما دریا با صحنه‌های زیبایی از دریای خلیج فارس مواجه می‌شوید

نیمکت‌هایی در ساحل و درست رو به خلیج زیبای فارس وجود دارد که با نشستن روی آن‌ها می‌توانید نظاره‌گر بازی شبانه‌روزی آب دریا باشید؛ تصاویر جذابی که با جزر و مد شکل می‌گیرند. این صحنه‌های چشم‌نواز مثل یک فیلم سینمایی پیش روی شما خودنمایی می‌کنند و به همین دلیل، نام پارک را سینما دریا گذاشته‌اند.

زیبایی مناظر این پارک با فرارسیدن شب و تاریکی هوا به اوج خود می‌رسد؛ زمانی که چراغ‌های جزیره لارک از ساحل سینما دریا قابل‌مشاهده هستند. حتی کاکتوس‌ها که از جاذبه‌های اصلی این پارک هستند، در کنار نخل‌ها، منظره‌ای دیدنی به وجود می‌آورند.

پیاده رو سینما دریا در کنار ساحل

عکاس: علی ترابی

از بخش‌های مختلف پارک سینما دریا می‌توان به پارکینگ،‌ سرویس بهداشتی، رستوران، کافی‌شاپ، امکان کمپینگ، مسیر دوچرخه‌سواری و زمین بازی کودکان اشاره کرد.

پارک ساحلی هلر

  • آدرس: قشم، روستای هلر، تقاطع بلوار ساحلی و وحدت، جنب بازار ماهی‌فروش‌ها، پارک ساحلی هلر (نمایش روی نقشه)

حضور گردشگران در پارک هلر قشم

عکاس: محمد زارعی

روستای هلر یکی از روستاهای زیبای قشم است که در فاصله ۱۸ کیلومتری جزیره قرار دارد. یکی از جاذبه‌های این روستا، پارک ساحلی هلر است که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

علاوه بر سکوهایی که برای نصب چادر در این پارک تعبیه شده است،‌ وجود سرویس بهداشتی، بوفه‌های فروش مواد غذایی و نوشیدنی در اطراف پارک باعث شده‌اند که بسیاری از گردشگران این محل را برای تجربه شب‌مانی در مجاورت سواحل نیلگون خلیج‌فارس در نظر بگیرند.

پارک ساحلی آفتاب قشم

ساختمان سفید رنگ یک طبقه ای در کنار درختان نخل

عکاس: Ehsan Kh

پارک ساحلی آفتاب (کمپ ساحلی آفتاب) یکی از جدیدترین پارک‌های ساحلی جزیره قشم است که روبه‌روی شهرک آفتاب قرار دارد. این پارک ساحلی به‌لطف داشتن ساحل زیبا، چشم‌انداز دریا و محوطه سرسبز جزو محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری برای کمپینگ و اسکان مسافران به حساب می‌آید.

دریای خلیج فارس در زمان غروب خورشید

عکاس: دانیال پرتو

وجود پارکینگ، سکوهایی برای نصب چادر و سرویس بهداشتی نیز از عوامل موثر در جذب گردشگر به این محل هستند. علاوه بر زمین بدمینتون، فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی و زمین بازی کودکان که برای علاقه‌مندان تعبیه شده است، می‌توانید از قایق‌سواری در ساحل مجاور پارک ساحلی لذت ببرید.

کمپ پارک سوزا

  • آدرس: قشم، شهر سوزا، بلوار ساحلی، روبه‌روی مسجد علی ‌ابن ابیطالب (ع)، کمپ پارک سوزا (نمایش روی نقشه)

مسجدی سفید رنگ در منطقه ای وسیع در قشم

عکاس: فرزاد هاشمی

شهر سوزا در حدود ۳۹ کیلومتری قشم قرار دارد که با طبیعت منحصربه‌فرد و خیره‌کننده‌اش، هر بازدیدکننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. کمپ پارک سوزا از جاذبه‌های دیدنی این شهر کوچک است که به‌لطف انبوه درختان نخل و قرارگیری در مجاورت یکی از آرام‌ترین و تمیزترین سواحل خلیج فارس، محلی ایدئال برای کمپینگ و اسکان مسافران محسوب می‌شود.

اگر گذرتان به این پارک زیبا بیفتد،‌ با ساحلی مملو از صدف روبه‌رو خواهید شد که در زمان طلوع و غروب آفتاب، چشم‌اندازی بی‌نظیر را پیش روی شما می‌گذارد. وجود چندین آلاچیق، نیمکت، نمازخانه، محوطه بازی کودکان، سرویس‌ بهداشتی و بوفه‌های فروش مواد غذایی و خوراکی، از لحظه‌هایی سراسر خوشی حکایت دارند. علاوه بر شنا می‌توانید سوار بر قایق‌های تندرو، گشتی در آب‌های ساحل سوزا بزنید.

پارک ساحلی لافت

غروب خورشید در دریای خلیج فارس

عکاس: دانیال پرتو

لافت، روستایی زیبا در شرق جزیره قشم است که در نگاه اول، بادگیرهای بلند و بافت سنتی آن چشم را به خود خیره می‌کند. سواحل زیبا و بکری در این منطقه قرار دارد که از آن جمله می‌توان به پارک ساحلی واقع در بلوار ساحلی آن اشاره کرد.

ساحل قشم مملو از لنج و مرغان دریایی

عکاس: عثمان پوازی

این پارک به‌واسطه داشتن آلاچیق و سرویس بهداشتی اغلب مکان مناسبی برای شب‌مانی و اقامت گردشگران محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه می‌توانید از تماشای لنج‌ها و قایق‌سواری در دریا لذت ببرید.

بازار نخل درگهان

  • ساعت کاری: در روزهای عادی از ساعت ۹ تا ۱۶؛ در روزهای شلوغ سال مانند تعطیلات عید نوروز از ساعت ۹ تا ۲۴
  • آدرس: قشم، درگهان، جنب بازار اطلس، بازار نخل درگهان (نمایش روی نقشه)

فضای چوبی با معماری سنتی در بازار نخل قشم

منبع عکس: قشم نما

بازار نخل درگهان به فروش عمده پوشاک اختصاص دارد و از زیباترین بازارهایی محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر در درگهان قشم ساخته شده است. طراحی داخلی و بیرونی این بازار دو طبقه به حدی زیبا است که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. بازار نخل با داشتن ۲۲۴ واحد تجاری، رستوران و کافی‌شاپ، گزینه‌ای عالی برای خرید، به‌ویژه پوشاک برند و صرف یک وعده غذا یا نوشیدنی به حساب می‌آید. همچنین بازار مذکور در نزدیکی دریا قرار دارد که خود مزیت بزرگی است.

سیتی سنتر قشم

  • ساعت کاری: در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و از ساعت ۱۷ تا ۲۴؛ در روزهای شلوغ مانند تعطیلات عید نوروز از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۴
  • آدرس: قشم، پایین‌تر از میدان امام قلی خان، بازار سیتی سنتر قشم (نمایش روی نقشه)

نمای سفید ورودی مرکز خرید سیتی سنتر قشم

عکاس: Ali Sahlolbei

سیتی سنتر قشم از دو فاز یک و دو تشکیل شده است که از طریق پل هوایی به یکدیگر وصل شده‌اند. این مجموعه که در کنار ساحل خلیج فارس قرار دارد، از مدرن‌ترین و شیک‌ترین بازارهای قشم است.

از امکانات این مرکز خرید می‌توان به سالن بیلیارد، سالن بولینگ، رستوران، فست فود، شهربازی و سینما چهار بعدی اشاره کرد که آن را به مجموعه‌ای تفریحی تبدیل کرده‌اند. بازار سیتی سنتر دو دیرتر از سیتی سنتر یک آغاز به کار کرد و ساختار متفاوتی دارد. سیتی سنتر یک دارای سه طبقه است که دو طبقه آن به واحدهای تجاری و طبقه آخر به شهربازی و چندین فست فود اختصاص دارد.

نمای از بالای طبقه همکف مرکز خرید سیتی سنتر قشم

عکاس: فرزاد هاشمی

در سیتی سنتر یک و دو می‌توانید لوازم مختلفی از پوشاک و کیف و کفش تا بدلیجات، شکلات و قهوه، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم شکار، لوازم دیجیتالی و صنایع دستی جزیره را خریداری کنید. در سیتی سنتر دو بیشتر کالاهایی با برند خارجی و کالاهای گران‌قیمت به فروش می‌رسد.

بازار ستاره قشم

  • ساعت کاری: در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و از ساعت ۱۷ تا ۲۳؛ در روزهای شلوغ مانند تعطیلات عید نوروز از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۴
  • آدرس: قشم، بالاتر از میدان گلها، بین بازار خلیج فارس و مجتمع فردوسی، بازار ستاره قشم (نمایش روی نقشه)

مغازه های فروش عینک و لباس در بازار ستاره قشم

عکاس: حمیدرضا بیابانی مقدم

بازار ستاره از قدیمی‌ترین مراکز خرید قشم است که تقریبا هر نوع کالایی از پوشاک تا لوازم برقی، اسباب‌بازی، عطر و ادکلن، کیف و کفش، لوازم ورزشی، سیسمونی و لوازم آرایشی و بهداشتی در آن وجود دارد. در این محل کالاها به‌صورت خرده‌فروشی عرضه می‌شوند؛ هرچند عمده‌فروشی نیز دارند. چندین شعبه‌ بانک‌، بازی‌های کامپیوتری، سالن بیلیارد، رستوران سنتی، کافه تریا، پیتزافروشی، آرایشگاه، نمازخانه و... سایر بخش‌های این محل را تشکیل می‌دهند.

این مرکز خرید سه طبقه در نزدیکی بازار خلیج فارس و مجتمع اداری تجاری فردوسیه جای گرفته است و مجتمع تجاری پردیس روبه‌روی آن خودنمایی می‌کند.

بازار دودلفین درگهان

  • ساعت کاری: در روزهای عادی از ساعت ۹ تا ۲۱؛ در روزهای شلوغ مانند تعطیلات عید نوروز از ساعت ۹ تا ۲۴
  • آدرس: قشم، درگهان، روبه‌روی مجتمع تجاری نور، بازار دودلفین (نمایش روی نقشه)

ساختمان نارنجی رنگ بازار دودلفین قشم

منبع عکس: Mgdn Njjrh

بازار دودلفین، از معروف‌ترین بازارهای درگهان قشم است که به‌خاطر داشتن آدرس سرراست، گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند. این بازار دو طبقه دارد و اکثر غرفه‌های عمده‌فروشی در طبقه دوم فعال هستند و طبقه اول بیشتر به تک‌فروشی اختصاص دارد. در بازار مذکور بیشتر پوشاک به فروش می‌رسد؛ ضمن اینکه لوازم آرایشی و بهداشتی و برخی صنوف دیگر نیز در این محل پیدا می‌شود. بازار دودلفین در مجاورت بازار اطلس و روبه‌روی مجتمع تجاری نور قرار دارد و در نتیجه می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و به این مراکز خرید بروید.

بازار پردیس

  • ساعت کاری: در روزهای عادی از ساعت ۹ تا ۱۴ و از ساعت ۱۷ تا ۲۳؛ در روزهای شلوغ مانند تعطیلات عید نوروز از ساعت ۹ تا ۲۴
  • آدرس: قشم، چهارراه پردیس، بلوار ولی‌عصر، بازار پردیس قشم (نمایش روی نقشه)

فضای داخلی بازار پردیس قشم

عکاس: همایون سلیمانی

بازار پردیس در مرکز قشم و روبه‌روی بازار ستاره قشم و بازار فردوسی قرار دارد. طبقه اول و دوم این بازار چهار طبقه، تجاری هستند و در مغازه‌های آن کیف و کفش، پوشاک، وسایل تزیینی،‌ لوازم آرایشی بهداشتی و ساعت‌ فروخته می‌شود. هتل پردیس و رستوران شب‌های جزیره در طبقه‌های فوقانی این مجموعه فعالیت می‌کنند.

بازار قدیم درگهان

  • ساعت کاری: از ساعت ۸ تا ۱۶ و در روزهای شلوغ سال نظیر عید نوروز از ساعت ۸ تا ۲۴
  • آدرس: درگهان، میدان انقلاب، بازار قدیم درگهان (نمایش روی نقشه)

ورودی بازار قدیم قشم

منبع عکس: سایت قشم‌گردی

بازار قدیم درگهان در قلب شهر قشم و در مجاورت بازارها و رستوران‌های متعددی قرار گرفته است. این بازار شکلی کاملا سنتی دارد و از راهروها و کوچه‌های تودرتو تشکیل شده است. بازار مذکور روی عمده‌فروشی تمرکز دارد؛ با این حال، برخی از مغازه‌ها اجناس خود را به‌صورت تکی می‌فروشند.

یادتان باشد که اجناس تک‌فروشی این محل در اصل آخرین اقلام باقی‌مانده از یک کالا هستند که فروشنده برای اتمام سریع‌تر، آن‌ها را به این شکل می‌فروشد. پس اگر شانس خرید کالای تکی نصیبتان شد، می‌توانید آن را با قیمت مناسب‌تری بخرید؛ زیرا اکثر مغازه‌دارها عمده‌فروش هستند و وقت و حوصله چانه‌زدن ندارند. آن دسته از افرادی که به‌دنبال جنس ارزان به‌خصوص پوشاک هستند،‌ نباید بازار قدیم درگهان را از دست بدهند. جالب است بدانید که در روزهای شلوغ سال که گردشگر زیادی روانه قشم می‌شود، نه‌تنها ساعت کاری این بازار افزایش می‌یابد،‌ بلکه بسیاری از اجناس آن به‌صورت تکی عرضه می‌شود.

بازار دریا

  • ساعت کاری: در روزهای عادی از ساعت ۹ تا ۲۱؛ در روزهای شلوغ سال از ساعت ۹ تا ۲۴
  • آدرس: جزیره قشم، درگهان، میدان انقلاب، بازار دریا (نمایش روی نقشه)

مرکز خرید دو طبقه دریا در قشم

عکاس: فرزاد هاشمی

بازار دریا، از جدیدترین و بزرگ‌ترین بازارهای درگهان قشم محسوب می‌شود که  به‌خاطر خرده‌فروشی، بین گردشگران پرطرفدار است؛ گرچه اگر درخواست جنس عمده داشته باشید، بیشتر فروشنده‌ها با شما همکاری خواهند کرد. اکثر صنوف این بازار از پوشاک گرفته تا کیف و کفش و عینک، در طبقه همکف فعال هستند و طبقه دوم آن خلوت است؛ هرچند می‌توانید از رستوران دریا در طبقه فوقانی استفاده کرده و یک وعده غذای لذیذ با چشم‌انداز دریا میل کنید.

وجود سوپرمارکت و دستگاه‌های خودپرداز در بخش‌های مختلف بازار باعث شده است که گردشگران با خیال راحت به گشت‌وگذار و خرید بپردازند.

مجتمع تفریحی و گردشگری هامون

  • آدرس: قشم، جاده قشم به‌سمت درگهان، مجتمع تفریحی و گردشگری هامون

مجموعه ای گردشگری و تفریحی در کنار دریای قشم

عکاس: نامشخص

مجتمع تفریحی و گردشگری هامون در مسیر جاده قشم به درگهان قرار دارد که مجهز به پارک ساحلی و امکاناتی نظیر مسیر دوچرخه‌سواری در امتداد ساحل، آلاچیق، سرویس بهداشتی و... است. در صورت تمایل می‌توانید چادر خود را رو به دریا برپا کنید و از تماشای ساحل و چشم‌انداز دریا لذت ببرید. اگر از علاقه‌مندان به تفریح‌های دریایی هستید، غواصی، جت‌اسکی، شاتل، قایق‌سواری، بنانا و غیره لذت حضور در این محل را برایتان مضاعف می‌کنند.

وجود زمین‌های والیبال ساحلی، فوتبال، میز پینگ‌پنگ، رستورانی با انواع غذاهای لذیذ دریایی و کباب‌های خوش‌طعم نیز مزیت دیگر این مجتمع به حساب می‌آید. برای سوارکاری نیز می‌توانید از اسب‌های موجود در این مرکز تفریحی استفاده کنید و تجربه‌ای هیجان‌انگیز داشته باشید. در برخی شب‌های سال که گردشگران زیادی روانه این محل می‌شود، برنامه‌هایی همانند اجرای موسیقی زنده و جنگ‌های تفریحی و خانوادگی مفرح، شور خاصی به فضای مجموعه می‌بخشند.

دره ستارگان

دره ستارگان قشم در شب

عکاس: نامشخص

دره ستارگان با قدمتی بیش از دو میلیون سال در میان عجایب هفت‌گانه قشم قرار دارد و از جاذبه‌های اسرارآمیزی است که شامل مخروط‌های دیدنی، ستون‌های باشکوه و دیواره‌های بلند می‌شود. این پدیده طبیعی زمین‌شناسی به‌عنوان بخشى از ژئوپارک قشم، در میراث یونسكو ثبت شده است.

دره ستارگان از عجایب هفت‌گانه قشم محسوب می‌شود

داستان‌ها و روایت‌های مردم محلی حاکی از آن است که اجنه و ارواح در دره ستارگان محل زندگی می‌کنند و به همین دلیل صداهای عجیب‌وغریبی در طول شب از این دره به گوش می‌رسد. با این حال، محققان زمین‌شناسی معتقدند این صداها در اثر پیچیدن باد در روزنه‌ها و حفره‌های پرتعداد صخره‌ها ایجاد می‌شود.

در دره ستارگان می‌توانید تا ساعت‌ها غرق در این شاهکار آفرینش شوید و در شب‌هاى مهتابى نظاره‌گر ستاره‌ها باشید که همچون کویر، ستاره‌های پرنور بالای این دره نزدیک به زمین به نظر می‌رسند. ضمن اینکه اکثر تندیس‌های خاکی آن، کلوت‌های کویر لوت را در ذهن تداعی می‌کنند. با وجودی که اهالی منطقه شب‌ها به دره ستارگان نمی‌روند، گردشگران فرصت تماشای شب‌های آن را از دست نمی‌دهند.

بندر لافت

لنج های بندر لافت در قشم

عکاس: پونه محمدطاهر

بندر تاریخی لافت یکی از جاهای دیدنی قشم در شب است که به‌عنوان مرکز دفاعی جنوب کشور استفاده می‌شد. این بندر که محلی‌ها به آن بندر بادگیرها می‌گویند، روستایی کوچک مملو از نخل‌های بلند و درختان گرمسیری است. آنچه در نگاه اول چشم را به خود خیره می‌کند، معماری خاص خانه‌های آن با تلفیقی از معماری مناطق کویری، خلیجی و اسلامی است و جلوه باشکوهی از معماری جنوب ایران را پیش روی شما می‌گذارد.

خانه‌های بندر لافت دارای معماری سنتی زیبایی با بادگیرهای باشکوه است

بادگیرهای زیبایی روی سقف خانه‌ها به چشم می‌خورد که از روی بادگیرهای بزرگ‌تر می‌توان فهمید، آن خانه به شخص متمولی تعلق داشته‌ است. اگر هنگام غروب آفتاب در لافت باشید، شاهد تلالو نور خورشید روی دیوار خانه‌ها خواهید بود و ترکیب چشم‌نوازشان را هرگز از یاد نخواهید برد.

بادگیر خانه ای در بندر لافت قشم

عکاس: پونه محمدطاهر

بسیاری از گردشگران، برای تماشای افق زیبا به لافت می‌روند؛ هرچند دیدنی‌های روستا فقط به معماری و چشم‌انداز آن خلاصه نمی‌شود و می‌توان چاه‌های تماشایی تالا، بام لافت و قلعه تاریخی نادری را در طول روز بازدید کرد.

بام قشم

  • آدرس: قشم، نزدیک روستای سلخ و طبل، بام قشم

بام قشم جزو ژئو پارک قشم محسوب می‌شود که صخره‌های مرتفعش، نگاه هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. این منطقه فضای بسیار ساکتی دارد و فرصت مناسبی برای شما فراهم می‌کند تا به دور از شلوغی و آلودگی شهر، با طبیعت همراه شوید.

تابلوی بام قشم

عکاس: نامشخص

اگر در طول روز با یک کوهنوردی سبک به بام قشم صعود کنید، از بالای آن شاهد مناظر جذابی نظیر ساحل خلیج همیشه فارس و جنگل حرا خواهید بود. زیبایی‌های بام قشم با فرارسیدن شب به اوج خود می‌رسد و به‌لطف وجود آسمان پرستاره احساس می‌کنید که با درازکردن دستتان، آن‌ها را لمس خواهید کرد. گردشگران و علاقه‌مندان به رصد آسمان می‌توانند در بام قشم، تجربه‌ای مشابه نقاط کویری را داشته باشند؛ با این تفاوت که شب‌های کویر بسیار سرد است؛ اما شب‌های قشم آب‌وهوای مطلوب‌ و مساعدی دارد.

ساحل نقره ای

ساحل نقره ای قشم با ذرات نور آبی

عکاس: Omid M

ساحل نقره‌ای قشم در جزیره هنگام قرار دارد و یکی از زیباترین سواحل ایران محسوب می‌شود که شن‌های براق و درخشانی دارد؛ موضوعی که متفاوت‌ترین تجربه‌ سفر به جنوب را برای شما رقم خواهد زد. ذرات کانی علت اصلی چنین پدیده‌ای هستند که در اثر فرسایش پودر شده و با شن‌های ساحل ترکیب شده‌اند. این ساحل با تاریکی هوا، جذابیتی دوچندان پیدا کرده و چشم‌انداز متفاوتی را پیشکش شما می‌کند.

ساحل لارک

لارک،‌ جزیره بسیار زیبایی در ورودی تنگه‌ هرمز است که تصویری از آن در سال ۲۰۱۵ از طرف نشنال جئوگرافی منتشر شد و موردتوجه قرار گرفت.

نوار ساحلی لارک به‌واسطه وجود فیتوپلانکتون‌ها به رنگ آبی درخشان درمی‌آید که فقط در شرایطی خاص خودنمایی می‌کنند و هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برند. این چشم‌انداز زیبا زمانی پدیدار می‌شود که دریا بدون موج باشد و‌ بادی نوزد. از آنجا که لارک فاقد امکانات اقامتی است، اکثر گردشگران در سفری نیم روزه از این جزیره دیدن می‌کنند. در صورتی که بخواهید شب‌ را در این محل بمانید و از مناظر آن لذت ببرید، ساحل گردشگری جزیره که برج خاموش فانوس دریایی در آن خودنمایی می‌کند، محل مناسبی برای برپایی چادر است. با توجه به مانورهای نظامی که در آب‌های اطراف لارک انجام می‌شود، ضمن هماهنگی با دهیار جزیره لارک، برای شب‌مانی برنامه‌ریزی کنید.

برای دسترسی به جزیره لارک می‌توانید با اتوبوس دریایی از اسکله ذاکری قشم راهی این منطقه شوید یا قایق‌های موتوری اسکله دوحه قشم را انتخاب کنید.

نورهای آبی در آب دریا در شب قشم

عکاس: نامشخص

اگر تاکنون از هریک از جاهای دیدنی قشم در شب دیدن کرده‌اید، در پایین این مقاله از کجارو می‌توانید نظر و تجربه خود را با مخاطبان ما در میان بگذارید. در صورتی که جاذبه دیگری از این جزیره را در طول شب دیده‌اید، آن را به کجارویی‌ها معرفی کنید.

پرسش‌های متداول

شب در قشم کجا بریم؟

سواحل قشم، پارک‌های قشم، مراکز خرید قشم، دره ستارگان، بام قشم، روستای لافت

بهترین مراکز خرید قشم برای خرید در شب کدامند؟

بازار نخل درگهان، سیتی سنتر قشم، بازار ستاره قشم، بازار پردیس و...

مجتمع تفریحی و گردشگری هامون کجاست؟

مجتمع تفریحی و گردشگری هامون، در مسیر جاده قشم به درگهان قرار دارد که مجهز به پارک ساحلی و امکاناتی نظیر مسیر دوچرخه‌سواری در امتداد ساحل، آلاچیق، سرویس بهداشتی و... است.

بهترین پارک های قشم برای بازدید شبانه کدامند؟

پارک زیتون، پارک سینما دریا، پارک ساحلی هلر، پارک ساحلی آفتاب قشم، کمپ پارک سوزا و...

مطالب مرتبط:

دیدگاه