تور مجازی پورتو؛ شهر پل‌های معلق

علی گودرزی
علی گودرزی سه شنبه، ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
تور مجازی پورتو؛ شهر پل‌های معلق

پورتو، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای پرتغال، با داشتن زیبایی‌های متتوع و دیدنی، سالانه میزبان تعداد بالایی از توریست‌ها است. در این مقاله و از قاب تور مجازی به شهر پورتو سفر می‌کنیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۱/۱۵ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱۰ به‌روزرسانی شده است.

پورتو شهری است که اسمش روی شکل‌گیری اسم کشور پرتغال تاثیر داشته است. در تاریخ قاره‌ اروپا از پورتو به‌عنوان شهری کلاسیک یاد می‌شود. شهر پورتو زیبایی‌های متعددی دارد که در این میان، پل‌های عظیم‌الجثه و باشکوه مهم‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن هستند. پل ماریا پیا (Maria Pia) یکی از مهم‌ترین پل‌های شهر پورتو است. این پل در سال‌های ۱۸۷۶ و ۱۸۷۷ ساخته شده است و یکی از اولین پروژه‌های معمار فرانسوی مشهور، گوستاو ایفل به حساب می‌آید.

پورتو شهری بسیار زیبا است که چه در روزهای ابری و چه در ساعات بارانی، می‌توان در کوچه‌ها و خیابان‌هایش قدم زد و حسابی لذت برد. خیابان‌هایی شلوغ که حتی در خلوت‌ترین لحظات هم به‌سختی می‌توان در آن‌ها جای پارک پیدا کرد! کلیسای توره‌دوس‌کلریوس (Torre dos Clérigos) از دیگر مکان‌های دیدنی شهر است که به صنعت گردشگری پرتغال و به‌خصوص شهر پورتو رونق می‌بخشد. این کلیسا با ارتفاع ۷۵ متر، بلندترین کلیسای شهر به‌حساب می‌آید. همراه ما باشید که در این قسمت از تورهای مجازی، به پورتو سفر کنیم.

با صعود به ارتفاعات کلیسای توره‌دوس‌کلریوس، منظره‌ای زیبا از شهر و جاهای دیدنی پورتو را تماشا خواهید کرد؛ منظره‌ای پر از خانه‌هایی با سقف‌های سفالی، ساختمان‌هایی با قدمت هفت قرن، رودخانه‌های پرآب اطراف شهر و خیابان‌هایی پر از خانه‌های رنگارنگ که همگی در کنار یکدیگر، فضایی بسیار زیبا را تشکیل داده‌اند.

پل‌های شهر پورتو با چراغانی خاص، در تاریکی شب منظره‌هایی دیدنی را به‌نمایش می‌گذارند. هنگام گشت‌وگذار در این شهر زیبا نیازی به جست‌و‌جو در اینترنت یا پرس‌وجو از اشخاص مختلف نیست؛ وجود سازه‌هایی عظیم مثل کلیسای جامع توره‌دوس‌کلریوس، که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده، کمک می‌کند که همیشه بدانید در کدام گوشه از شهر مشغول پرسه زدن هستید و در زیبایی‌های پورتو گم نمی‌شوید!

تصویری از ساحل شهر پورتو

لازم به ذکر است که پورتو شهر عبور و مرور با ماشین نیست و باریکی خیابان‌ها و گذرگاه‌ها در کنار کمبود محل‌های به‌خصوص برای پارک ماشین، تردد با اتومبیل را دشوار کرده است. از طریق قسمت ابتدایی این مقاله می‌توانید بدون نگرانی بابت جای پارک، از شهر زیبای پورتو و دیدنی‌های آن بازدید کنید!

کجارو روزانه تورهای مجازی و سفرهای تصویری گوناگونی را منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع AIRPANO

دیدگاه