تور مجازی تتی آروآ؛ جواهری پنهان در تاهیتی

علی گودرزی
علی گودرزی سه شنبه، ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
تور مجازی تتی آروآ؛ جواهری پنهان در تاهیتی

تتی آروآ که مارلون براندو آن را کشف کرد، جزیره‌ای زیبا و مملو از آرامش در کشور تاهیتی است. همراه کجارو باشید که در این مطلب از قاب تور مجازی، به تتی آروآ سفر می‌کنیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۳۰ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ به‌روزرسانی شده است.

در ۵۰ کیلومتری شمالی کشور تاهیتی، جزیره‌ای بی‌نهایت زیبا با نام تتی آروآ (Teti'aroa) جاخوش کرده است. این جزیره در سال ۱۹۶۰ میلادی توسط مارلون براندو، ستاره‌ وقت سینما جهان کشف شد. براندو زمانی که بر قله‌ یکی از کوه‌های کشور تاهیتی ایستاده بود؛ متوجه این جزیره شد و پس از ارتباط با یک ماهی‌گیر محلی، همراه با او به این جزیره سفر کرد. مارلون براندو در جریان تولید فیلم سینمایی Mutiny on the Bounty به‌شکل اتفاقی توانست این جزیره را پیدا کند.

رسیدن به این جزیره، نیازمند بررسی شرایط جوی است؛ چراکه موج‌های خروشان اطراف این منطقه‌ بسیار زیبا، با هیچ شخصی شوخی ندارند و اگر در زمان نامناسب به «تتی آروآ» سفر کنید، باید با عواقب این اشتباه مواجه شوید! در ورای تمامی این چالش‌ها و سختی‌ها، آرامشی خواستنی نهفته است. آرامشی که براندو آن را باشکوه‌تر از چیزی که فکرش را می‌کرد، توصیف می‌کند. همراه ما باشید تا در تازه‌ترین قسمت از تورهای مجازی، به «تتی آروآ» سفر کنیم.

پس از بحث‌ها و مذاکرات طولانی با گردانندگان کشور تاهیتی، براندو برای خرید این جزیره اقدام کرد. جزیره‌ «تتی آروا» منطقه‌ای بود که اشراف تاهیتی و بزرگان این کشور برای گذراندن روزهای تعطیل و تفریح کردن، به آن سفر می‌کردند. رسمی موسوم به «هاپوری‌آ (ha'apori'a) هم سالانه در این جزیره برپا می‌شد. رسم نام‌برده به‌گونه‌ای بود که عمل‌کنندگان به آن، مدتی را حسابی غذا می‌خوردند و با اجتناب از حضور مقابل تابش مستقیم آفتاب، برای داشتن ظاهری چاق‌تر و پوستی روشن‌تر، تلاش می‌کردند! در سال ۱۷۸۹ شخصی با نام ویلیام بلیف (William Bligh) به‌عنوان اولین فرد اروپایی، به این جزیره سفر کرد. یک تیم تحقیقاتی آمریکایی هم در ۱۰ سپتامبر ۱۸۳۹ گذرش به «تتی آروآ» افتاد تا دیگر آمریکایی‌های تاریخ به‌جز مارلون براندو هم از زیبایی‌های این سرزمین بهره ببرند. ایستگاه‌های باستان‌شناسی پرتعدادی در این منطقه احداث شده و مورد تحقیق قرار گرفته است.

براندو طی مدت زمان سکونت در تتی آروآ، در سال ۱۹۷۰ روستایی با نام موتو وان‌تاهی (Motu Onetahi) را در این منطقه ایجاد کرد. علاوه بر موارد رفاهی، یک پیست به‌خصوص برای وسایل نقلیه‌ هوایی مثل هواپیما هم در این سرزمین ایجاد شد تا سفر به تتی آروآ‌ آسان‌تر باشد. براندو همیشه برای دوری از شلوغی‌های کاری و تجربه‌ یک زندگی آرام، به این جزیره سفر می‌کرد و با دوستان و خانواده‌اش، در آن به تفریح می‌پرداخت. گفته می‌شود که پسر براندو هم مدتی را در این جزیره زندگی کرده است.

نمایی از ساحل زیبای تتی آروآ در تاهیتی

بعدها هتلی در این جزیره تاسیس شد که آن را همسر اهل تاهیتی براندو اداره‌اش می‌کرد. این هتل بیش از ۲۵ سال به مسافران و توریست‌های تاهیتی و به‌خصوص تتی آروآ خدمات می‌داد. البته توریست‌هایی هم پیدا می‌شدند که از امکانات کم این هتل نسبت به وضع موجود در سایر جزیره‌های تاهیتی اعتراض می‌کردند؛ اما در کل، تتی آروآ به لطف مارلون براندو به یکی از دیدنی‌های شاخص کشور تاهیتی تبدیل شد. جزیره‌ای معروف که بعدا از اشخاصی مثل پرنس ویلیام از بریتانیا و باراک اوباما هم میزبانی کرد.

در ادامه و از طریق بخش ابتدایی این مطلب، می‌توانید از قاب تور مجازی به تتی آروآ سفر کنید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع AIRPANO

دیدگاه