با تور مجازی به جزیره فسدو در مالدیو سفر کنید

علی گودرزی
علی گودرزی شنبه، ۴ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی به جزیره فسدو در مالدیو سفر کنید

فسدو یکی از جزیره‌های مالدیو است که همراه با سایر جزایر این کشور، همه‌ساله میزبان گردشگران پرتعدادی است. همراه کجارو باشید تا در این مطلب، به فسدو و دیگر جزایر مالدیو سفر کنیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۲۷ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ به‌روزرسانی شده است.

مجمع‌الجزایر مالدیو همیشه با آرامش خاصی که دارند، شناخته می‌شوند. دور بودن این منطقه از کشورهای اروپایی مثل روسیه، کاری کرده تا مالدیو در دسترس عموم توریست‌ها قرار نگیرد و همین موضوع، باعث شده تا جزیره‌های مالدیو همچنان بکر و سرحال باشند. صعب‌الوصول بودن مالدیو برای عموم توریست‌های دنیا مانع شناخته شدن زیبایی‌های این منطقه نمی‌شود. حدود هزار و ۱۹۰ جزیره‌ مختلف در کشور مالدیو کنار یکدیگر آمده‌اند و با پوشش حدود ۹۰ هزار کیلومتر مربعی، سرزمینی بکر را برای سفر کردن پدیده‌ آورده‌اند. با حذف کردن نواحی آبی، زمین‌های مالدیو تنها یک درصد از محدوده‌ آبی یعنی ۲۹۸ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهند!

جزیره‌های مالدیو در ۸۱۵ کلومتری شمال و ۱۳۰ کیلومتری شرق به غرب اقیانوس هند قرار می‌گیرند. هر چند وقت یک‌بار، یا یک جزیره‌ تازه در این سرزمین شکل می‌گیرد یا چند جزیره به‌یکدیگر می‌پیوندند یا اینکه جزیره‌هایی به‌زیر آب می‌روند! به همین دلیل هیچ‌وقت نمی‌توان تعداد دقیق جزیره‌های مالدیو را تخمین زد. همراه ما باشید تا در تازه‌ترین قسمت از تورهای مجازی، به برخی از جزیره‌های مالدیو از جمله جزیره‌ فسدو سفر کنیم.

مردم مالدیو تنها در ۲۰۰ جزیره از جزیره‌های این کشور زندگی می‌کنند. جزیره‌هایی بسیار کوچک که عظیم‌ترینِ آن‌ها تنها ۸ کیلومتر مربع مساحت دارد! دورترین جزیره‌های مالدیو با استفاده از هواپیما برای توریست‌ها قابل دسترس هستند؛ اما برای رسیدن به نزدیک‌ترین جزیره‌ها استفاده از تنها یک قایق هم کفایت می‌کند. هر یک از جزیره‌های مالدیو دارای یک هتل بزرگ است. فقط یک هتل؛ نه بیشتر و نه کمتر! این یک قانون در مالدیو است. قانون «یک جزیره یک هتل» در مالدیو باعث شده تا صنعت توریسم این کشورِ نه‌چندان بزرگ، سازمان‌یافته‌تر از گذشته عمل کند.

علاوه بر محدودیت انتخاب هتل، کشور مالدیو یک سری محدودیت به‌خصوص دیگر را هم وضع کرده است. از جمله‌ این محدودیت‌ها می‌توان به محدودیت مصرف گوشت خوک و محدودیت نوشیدن خوراکی‌های الکل‌دار برای توریست‌ها اشاره کرد. محدودیت‌هایی که در اکثر کشورهای اسلامی هم وضع شده‌اند و از آنجایی که مالدیو هم یکی از آن‌ها است، محدودیت‌های دینی‌ آن برای توریست‌های اروپایی معمولا عجیب به‌نظر می‌رسند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که مالدیو کوچک‌ترین کشور اسلامی دنیا است!

تصویری از دریاهای مالدیو

به توریست‌های مسافر مالدیو معمولا یک سری کیسه‌ زباله داده می‌شود تا زباله‌های خود را در آن‌ها بریزند و جزیره‌های زیبای این کشور را کثیف نکنند! دقیقا به همین دلیل است که مالدیو یکی از زیباترین مناطق ساحلی دنیا را دارد. کشوری که حتی در اعماق دریاهایش هم نمی‌توان مثل سایر مناطق توریستی دنیا، زباله پیدا کرد! در ادامه و از طریق قسمت ابتدایی این مطلب می‌توانید به به جزیره‌ فسدو مالدیو سفر کنید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع AIRPANO

دیدگاه