با تور مجازی به دریاچه کرونوتسکی در روسیه سفر کنید

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۱۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی به دریاچه کرونوتسکی در روسیه سفر کنید

دریاچه کرونوتسکی، از نمادهای گردشگری روسیه به‌ شمار می‌آید و مناظر و حیات‌وحش بی‌نظیری را در دل خود جای داده است. با تور مجازی به این منطقه سفر کنید.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۵/۰۵/۲۲ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۸ به‌روزرسانی شده است.

منطقه حفاظت‌شده کامچاتکا در روسیه، بهشتی از پدیده‌های طبیعی مختلف است. آتشفشان‌ها، یخچال‌های طبیعی، دریاچه‌های زمردین، کوهسارهای دل‌انگیز، جنگل‌های سیاه‌کاج، توندرا و سواحل بی‌نظیر اقیانوس آرام را می‌توان در این منطقه مشاهده کرد. پیش‌تر و در قالب تورهای مجازی مختلف، برخی جاذبه‌های بی‌نظیر کامچاتکا را از دریچه دوربین به تصویر کشیده‌ایم. اکنون با ما همراه شوید تا به اتفاق هم و از دریچه تور مجازی، به دریاچه کرونوتسکی (kronotskoye) در این منطقه سفر کنیم.

کرونوتسکی ۲۴۶ کیلومتر مربع مساحت و حدود ۱۳۶ متر عمق دارد. این دریاچه ۱۲,۰۰۰ سال پیش، بر اثر فعالیت آتشفشان‌های «کرونوتسکی» و «کراشنینیکوف» در کامچاتکا پدید آمد؛ به‌طوری که جریان‌های گدازه‌ای، سدی طبیعی بر رودخانه باستانی «پالئوکرونوتسکیا» ایجاد کردند و این دریاچه را پدید آوردند. حدود ۳۰ رودخانه از این دریاچه سرچشمه می‌گیرند که مهم‌ترین آن‌ها «کرونوتسکیا» نام دارد. این رودخانه از کوه‌پایه‌های آتشفشان کرونوتسکی گذر می‌کند و در نهایت، به اقیانوس آرام می‌ریزد. ساحل این رودخانه را جنگل‌های انبوهی در بر گرفته‌اند که زیستگاه جانورانی چون خرس‌، مینک، سمور آبی، سیاه‌گوش و قاقم است.

سرچشمه رودخانه، قلمرو عقاب دریایی استلر، بزرگترین پرنده شکارچی جهان است که بومی شرق روسیه شناخته می‌شود. رودخانه کرونوتسکیا همچین محل تخم‌ریزی انواع ماهی‌ها و قزل‌آلاهای کم‌یاب نیز است. در خور یا تالاب رودخانه، هزاران مرغ دریایی زندگی‌ می‌کنند و پستانداران آبزی فراوانی نیز دیده می‌شوند. در سواحل این خور، فک‌های خالدار در حال استراحتند و کمی‌ دورتر، به‌عنوان محل لانه‌سازی آبچلیک‌ها، اردک‌ها و پرستوی دریایی مشهور است. گیلان‌شاه، یکی از نادرترین پرندگان جهان که در معرض انقراض قرار دارد نیز در این منطقه مشاهده می‌شود.

انعکاس آتشفشان کرونوتسکی در دریاچه کرونوتسکی

آتشفشان کرونوتسکی با ۳۵۲۸ متر، یکی از زیباترین‌ها در جهان است. گردشگران معمولا این کوع را با آتشفشان فوجی مقایسه می‌کنند‌. در آب‌وهوای مساعد، انعکاس آتشفشان کرونوتسکی در دریاچه، منظره‌ای رویایی پدید می‌آورد.

گوزن شمالی، یکی از نمادهای کشور روسیه تلقی می‌شود

منطقه آئردروم در حاشیه کرونوتسکیا، نقطه آغاز پیاده‌روی یا قایق‌رانی به‌سمت دریاچه یا سواحل اقیانوس آرام است. در مسیر گشت‌وگذار، می‌توان گوزن شمالی را مشاهده کرد که نماد منطقه کرونوتسکی محسوب می‌شود. تعداد این گوزن‌ها که فقط در این منطقه یافت می‌شوند و بزرگترین نوع گوزن در اروپا به حساب می‌آیند، تنها به ۵۰۰ راس می‌رسد و به‌شدت در معرض خطر انقراض قرار دارند.

در قسمت ابتدایی این مطلب، پنجره‌ای تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توانید به کامچاتکا و اطراف دریاچه کرونوتسکی سفر کنید و در طبیعت بی‌بدیل آن غرق شوید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می‌گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مندید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه