تور مجازی مالدیو جنوبی؛ بهشت تماشایی قاره کهن

علی گودرزی
علی گودرزی پنجشنبه، ۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
تور مجازی مالدیو جنوبی؛ بهشت تماشایی قاره کهن

مالدیو، کوچک‌ترین کشور آسیا، جزیره‌ای جادویی، بی‌نهایت زیبا و خوش‌ آب‌وهوا است. در این مطلب و از طریق تور مجازی به مالدیو جنوبی سفر خواهیم کرد.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۲۹ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۹ به‌روزرسانی شده است.

شرق آسیا مملو از زیبایی‌ها و اسرار متنوع است. جزیره‌های مالدیو از جمله نقاط به‌شدت زیبا، جادویی و اسرارآمیز قاره‌ کهن به‌شمار می‌آیند. مالدیو کشوری کوچک در شرق قاره‌ آسیا است. این کشور را کوچک‌ترین کشور آسیایی می‌دانند. شهر ماله، پایتخت این کشور است. مالدیو از هزاران جزیره‌ زیبا، بکر و جادویی میزبانی می‌کند. جزیره‌های کشور مالدیو،‌ به‌شدت زیبا و خواستنی هستند. تنها ۲۰۲ جزیره از جزایر مالدیو قابل سکونت است. ۸۸ جزیره از کشور هم از جاذبه‌های گردشگری مالدیو هستند و توریست‌های خاص خود را دارند. طبیعت زیبا، آب‌وهوای دل‌پذیر، آیین و فرهنگ به‌خصوص، تفریحات متنوع و موارد بیشتر،‌ مالدیو را به یکی از جاذبه‌های توریستی قاره‌ کهن تبدیل کرده است. همراه ما باشید تا طی این قسمت از تورهای مجازی، به مالدیو جنوبی سفر کنیم.

مجمع‌الجزایر کولهومادولو (Kolhumadulu) در مالدیو، از جمله زنجیره‌های جزیره‌ای جنوب این کشور و از جاهای دیدنی مالدیو است. در این حلقه از جزایر، ۶۶ جزیره‌ مختلف وجود دارد. جزیره‌هایی که جمعیتی ۹ هزار نفره را در خود جای داده است. بیشتر این جزیره‌ها خالی از سکنه هستند و به‌شکل‌گیری بستری برای رشد مخلوقات دریایی آن منطقه کمک کرده‌اند. مجمع‌الجزایر هادهونماتهی (Haddhunmathi) یکی دیگر از مجمع‌الجزایر جنوب کشور مالدیو است. این زنجیره از جزیره‌ها حدود ۸۲ جزیره مختلف را میزبانی می‌کند که تنها ۱۳ عدد از آن‌ها قابل سکونت هستند. دو جزیره‌ بودوفینولهو (Bodufinolhu) و مندوو (Mundoo) به‌ترتیب ۷۰۰ و ۳۷۲ نفر را در خود جای داده‌اند. این مجمع‌الجزایر به‌دلیل شرایط جوی خاص و دریاهای مواج خود،‌ بهترین مکان برای تفریح‌هایی مثل موج‌سواری است.

طلوع خورشید و خط ساحلی سرسبز مالدیو

در قسمت شمال غربی دو مجمع‌الجزایر ذکر شده،‌ جزیره‌های مالاکو (Mulaku) جا خوش کرده‌اند. این مجموعه‌ جزایر از ۳۳ جزیره‌ مختلف تشکیل شده است. آب‌های این مناطق به‌اندازه‌ای شفاف است که گردشگران می‌توانند ۳۳ متر داخل دریا را با چشم غیرمسلح تماشا کنند! دریاهایی که مرجان‌ها، کوسه‌ها، ماهی‌ها و جریان زندگی داخل آن‌ها، تماشاگران خود را مدهوش می‌کند! مالدیو جنوبی اکثرا از این جزیره‌ها تشکیل شده است. در بخش بالای مطلب می‌توانید به‌صورت مجازی از این جزیره‌ها بازدید کنید. کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تور مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Airpano

دیدگاه