با تور مجازی از موزه صلح تهران بازدید کنید

علی گودرزی
علی گودرزی یکشنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از موزه صلح تهران بازدید کنید

در این قسمت از تور مجازی موزه‌های کشور، به تهران می‌رویم و از موزه‌ صلح، یکی از موزه‌های موضوعی تهران دیدن می‌کنیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۲۹ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۷ به‌روزرسانی شده است.

آیا تابه‌حال بازدید مجازی از کشورها، موزه‌ها یا اماکن دیدنی سراسر جهان را امتحان کرده‌اید؟ احتمالا اگر یک بار این تجربه را به‌دست بیاورید، به آن علاقه‌مند می‌شوید و از انجامش لذت خواهید برد. برای همین هم هست که ما به‌صورت روزانه، تورهای مجازی متنوعی را در دسترس شما قرار می‌دهد. امروز با یکدیگر به تهران و موزه‌ صلح می‌رویم و از آن دیدن می‌کنیم. 

مجسمه اسرا در موزه صلح

موزه‌ صلح که در منطقه‌ی پارک شهر تهران واقع شده است، شاید یکی از متفاوت‌ترین موزه‌های کشور باشد. این موزه بیشتر از اینکه محلی برای تماشای اشیای باستانی باشد، محلی برای عبرت گرفتن از حوادث تلخ تاریخی و تلاش برای گام برداشتن در مسیر دنیایی صلح‌آمیز است. ایده‌ تاسیس موزه‌ی صلح در سال ۱۳۸۴ به‌ذهن اعضای انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمایی رسید و به‌دنبال آن، مراحل شکل‌گیری و بازگشایی این موزه در همان سال‌ها طی شد. موزه‌ صلح هم‌اکنون در ساختمان اهدایی شهرداری، در محله‌ی پارک شهر تهران واقع شده است. در این موزه، سالن‌های مختلفی وجود دارد که در هر سالن، موارد دیدنی متنوعی برای بازدیدکنندگان قرارداده شده است و به‌ عنوان مثال، در یکی از سالن‌ها شاهد مواردی هستیم که پیامدهای جنگ‌ها و موارد کاربرد تسلیحات اتمی را نمایش می‌دهد که بخشی از آن، به جنگ شیمایی ایران و عراق و بخشی دیگر، بمباران هیروشیما را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد.

در این موزه تلاش می‌شود تا بازدیدکنندگان با فعالان صلح‌ جهانی و جنبش‌های صلح‌آمیز دنیا آشنا شوند. قسمتی از این موزه، به‌برگزاری جلسات پیرامون صلح‌ جهانی، منع استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، آشتی و حقوق بشردوستانه‌ بین‌المللی، لزوم ریشه‌کن شدن سلاح‌های هسته‌ای و موارد آموزشی این‌چنینی اختصاص دارد. قسمت بزرگی از موزه هم به کتابخانه‌ آن اختصاص دارد. به‌دلیل عملیات تعمیر ساختمان موزه در سال ۱۳۸۹، این مکان برای مدتی تعطیل و در سال ۱۳۹۰ با حضور اشخاصی برجسته از جمله رئیس موزه‌ صلح هیروشیما، دوباره بازگشایی شد. از طریق تور مجازی موزه صلح می‌توانید از این موزه بازدید کنید. کجارو به‌صورت روزانه تورهای مجازی متعددی را در دسترس شما قرار می‌دهد. اگر به بازدید مجازی از کشورها و جاهای دیدنی جهان علاقه دارید، بازدید روزانه‌ کجارو را فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه