با تور مجازی از موزه لوور، بزرگترین موزه هنر جهان دیدن کنید

علی گودرزی
علی گودرزی سه شنبه، ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از موزه لوور، بزرگترین موزه هنر جهان دیدن کنید

موزه لوور یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان در شهر پاریس است که آثار ارزشمندی را از سراسر جهان میزبانی می‌کند.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۰۷ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ به‌روزرسانی شده است.

موزه‌ لوور (Louvre Museum / Musée du Louvre) یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های دنیا است. این موزه که بزرگ‌ترین موزه‌ هنری فرانسه و یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های تاریخی این کشور محسوب می‌شود، در شهر پاریس واقع شده است.

علت نام‌گذاری این موزه به این دلیل است که مقامات فرانسوی موزه‌ نام‌برده را در قلعه‌ لوور بنا کرده‌اند. ساخت این قلعه در اواخر قرن ۱۲ و تا اوایل قرن ۱۳ میلادی به دستور فیلیپ دوم  آغاز شد. با گذر روزها و سال‌ها، تغییرات مختلفی در ساختار این قلعه پدید آمد تا اینکه امروز، می‌بینیم یکی از پربازدیدترین و تاریخی‌ترین موزه‌های جهان در این کاخ باشکوه برپا شده است. در این مطلب، به پاریس می‌رویم تا از موزه‌ لوور دیدن کنیم؛ همراه ما باشید

نمای داخلی و نقاشی های دیواری موزه لوور پاریس

کمتر کسی پیدا می‌شود که کتاب تاریخ را خوانده باشد و نام این موزه را ندیده باشد یا اسم آن به گوشش آشنا نباشد. در این موزه چیزی بالغ بر ۳۸ هزار اثر هنری مختلف و متنوع مربوط به دوره‌ پیش از تاریخ تا همین قرن ۲۱ موجود است. تمامی این آثار در فضایی بالغ بر ۷۲ هزار متر مربع جمع‌آوری شده‌اند. این موزه در سال ۲۰۱۷ میلادی توانست جمعیتی حدود ۸٫۱ میلیون نفر را به خود جذب کند و قسمتی مهم از فهرست پربازدیدترین موزه‌های جهان را به خودش اختصاص دهد.

از سال ۱۷۳۱ میلادی تا به امروز، موزه‌ لوور به‌عنوان یک «موزه عمومی» فعالیت‌های خود را برنامه‌ریزی کرده و روی مواردی مثل هنر، تاریخ بشر و فرهنگ متمرکز بوده است. در این موزه‌ آثاری ارزنده همچون تابلوی «مونالیزا» اثر «لئوناردو داوینچی»، «لوح حمورابی» و قسمتی بزرگ از اشیای باارزش تمدن‌های اسلامی به‌خصوص کشور خودمان، نگهداری می‌شوند. از طریق تور مجازی موزه لوور می‌توانید به‌صورت مجازی از بزرگ‌ترین موزه هنر جهان بازدید کنید و به گردش در آن بپردازید. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه