مراکز خرید دهلی : از بازار عتیقه فروشی تا بازار کالاهای سفالین (قسمت دوم)

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی سه شنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
مراکز خرید دهلی : از بازار عتیقه فروشی تا بازار کالاهای سفالین (قسمت دوم)

دهلی، دومین شهر بزرگ هند، دارای جاذبه‌های رنگارنگی است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به بازارهای سنتی آن اشاره کرد. در قسمت دوم خرید دهلی به مراکز خرید سنتی این شهر بزرگ می‌پردازیم. با کجارو همراه باشید.

فضای شاد و پرانرژی بازارهای دهلی، لذت خرید را چندین برابر کرده است. در واقع بهترین بازارهای هند را در خود جای داده است، که این بازارها کالاهای بسیاری از جمله صنایع دستی سراسر کشور را به مشتری‌ها عرضه می‌کنند. این بازارهای عالی مانند گنجینه‌ای از جواهراتی هستند که در انتظار کشف شدن به سر می‌برند.

دیلی هات (Dilli Haat)

بازار دیلی هات دهلی

این بازار بزرگ در دهلی بدین خاطر ساخته شد تا حس بازارهای سنتی روستایی را تداعی کند، که به آن‌ها هات (Haat) گفته می‌شود. کلبه‌هایی با سقف‌های کاه‌گلی، با فضای روستایی، محیط بسیار دلچسبی را ایجاد می‌کند. این بازار عرضه‌کننده صنایع دستی از سراسر هند، غذا و نمایش‌های فرهنگی و موسیقایی است، از دستش ندهید.

ساعات کار: هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب، به‌علاوه روزهای تعطیل.

چه بخریم: مصنوعات و صنایع دستی هندی.

بازار جانپاتی و تبتی (Janpath and Tibetan Market)

بازار جانپاتی و تبتی دهلی

این بازار محبوب و سرزنده دهلی، که اخیرا دستخوش تغییرات بسیاری شده، برای تمام افراد، کالایی برای فروش دارد. شما می‌توانید تمام کالاهای هند و تبت را یک‌ جا در این بازار بیابید. این مکان بهترین جا برای خرید سوغات است. البته برای یک خرید معقول و کم‌هزینه به تمام مهارت‌های خرید خود نیاز پیدا می‌کنید. 

ساعت کار: همه روزه

چه بخریم: صنایع دستی، پوشاک هیپی‌ها، کفش، نقاشی، اجناس برنجی، مصنوعات هندی، کالاهای چرم، و بدلیجات.

پاهارگانج (Pahargani)

پاهارگانج دهلی

برخی از بهترین چانه‌زنی‌ها در دهلی را می‌توانید در بازار اصلی پاهارگانج محله کلیمی‌ها ببینید. بیش‌تر مغازه‌ها در این بازار عمده فروش هستند و به کشورهای خارجی کالا صادر می‌کنند. این مکان، جای مناسبی برای خرید کالاهای منحصربه‌فرد و ارزان برای واردات به کشور خود است.

ساعت کار: هر روز تا ۹ شب

چه بخریم: پوشاک، کفش، جواهرات، کتاب، پارچه، صنایع دستی.

چندنی چوک (Chandni Chowk)

بازار چندنی چوک دهلی

قدمت بازار این منطقه به صدها سال می‌رسد و گذار از پیچ‌وخم‌های آن دقیقا خود مانند یک ماجراجویی است. مسیرهای بازار چندنی هر کدام به کار خاصی اختصاص داده شده است. برای پارچه به سمت کاترا نیل (Katra Neel) بروید. در قسمت بهاگیرات (Bhagirath) می‌توانید وسایل الکترونیکی مورد نیاز خود را تهیه کنید. داریبا کالان (Dariba Kalan) قدیمی‌ترین بازار نقره است. بازار کیناری (Kinari) هر آنچه را برای عروسی نیاز داشته باشید، عرضه‌ می‌کند از جمله ساری. خیابان خاری بالی (Khari Baoli) بزرگ‌ترین بازار ادویه آسیا را دارد. دستفروش‌های این خیابان غذاهای هندی خوشمزه‌ای می‌فروشند.

ساعت کار: هر روز به جز یکشنبه‌ها

چه بخریم: پارچه، جواهرات، ادویه، کالاهای الکترونیکی.

ساروجینی ناگار (Sarojini Nagar)

بازار ساروجینی ناگار دهلی

ساروجینی ناگار به دلیل لباس‌های فوق‌العاده ارزان و برندهای معروفی که از صادرات منع شده‌ان  (به دلایلی چون معایب کوچک کارخانه) معروف است. در مغازه‌ها و غرفه‌های این بازار که بسیار زیاد هم هستند می‌توانید انواع لباس و بدلیجات را ببینید.  همچنین یک شیرینی‌فروشی به نام بابو (Babu) و یک سبزی‌فروشی به نام سوبزی (Subzi) در این منطقه وجود دارد.

ساعت کار: هر روز به جز دوشنبه‌ها

چه بخریم: لباس، پوشاک هندی، بدلیجات، کفش.

خان مارکت (Khan Market)

بازار خان دهلی

این بازار یو شکل (U) که در سال ۱۹۵۱ تاسیس شد، یکی از بازارهای درجه یک دهلی است. چانه زدن در این بازار فایده‌ای ندارد. یکی از بهترین قسمت‌های این بازار کتاب‌فروشی‌های آن است. همچنین خیاطی‌های بسیار خوبی دارد که یک دست کامل لباس را کم‌تر از یک هفته به شما تحویل می‌دهند. برای تهیه غذا، دارو و مراقبت‌های پوستی می‌توانید به مراکز مربوطه در این بازار مراجعه کنید. برای استراحت می‌توانید به کافه‌ها و سالن‌های استراحت، که همه دارای بالکن با نمایی رو به خیابان هستند، بروید.

ساعت کار: هر زو به جز یکشنبه‌ها

چه بخریم: کتاب، پوشاک، غذاهای محلی، لوازم آرایش، لوازم خانه.

شانکار مارکت (Shankar Market)

بازار شانکار دهلی

اگر به دنبال جایی برای خرید پارچه به صورت متری هستید، بازار شانکار همان جایی است که به دنبالش می‌گردید. این بازار شامل بیش از ۱۵۰ مغازه و غرفه است که هر یک عرضه‌کننده پارچه‌های متفاوتی چون کتان و ابریشم هستند. پارچه‌های دست‌بافت خیره‌کننده‌ی بسیاری نیز در این بازار به فروش می‌رسند.

ساعت کار: ۱۱ صبح تا ۸:۳۰ شب. روزهای یکشنبه بازار تعطیل است.

چه بخریم: پارچه.

ساندر ناگار (Sunder Nagar)

بازار ساندر ناگار دهلی

این بازار قدیمی و جالب، به خاطر مغازه عتیقه‌فروشی، توجه بسیاری از ثروتمندان هندی را به خود جلب می‌کند. این‌ بازار طراحی بسیار زیبا و مجللی دارد. چایخانه‌های بسیار زیبایی را در این بازار می‌توانید ببینید. توصیه می‌شود حتما به چایخانه‌های رگالیا (Regalia) و میتال (Mittal) سر بزنید.

ساعت کار: هر روز به جز یکشنبه‌ها

چه بخریم: چای، نقره‌جات، آثار هنری، پارچه، فرش، و اجناس عتیقه.

لاجپات ناگار یا بازار مرکزی (Lajpat Nagar)

بازار مرکزی دهلی

بازار پر جنب‌وجوش لاجپات، نگاه مختصری از فرهنگ هند را به دست می‌دهد. این بازار از قدیمی‌ترین بازارهای هند است. مغازه‌دارانی از طبقه متوسط جامعه در غرفه‌های اطراف خیابان و همچنین در مغازه‌ها،‌ به این بازار حرارت و جنب‌وجوش می‌بخشند. چانه زدن را هرگز فراموش نکنید. مهندیوالاس (Mehendiwalas) کسی که طراحی‌های زیبایی را با حنا با سرعت و مهارت روی دستان شما می‌کشد، فراموش نکنید.

ساعت کار: هر روز به جز دوشنبه‌ها

چه بخریم: لباس‌های هندی، کفش، کیف، بدلیجات، و لوازم خانه.

ماتکا مارکت (Matka Market)

بازار ماتکا دهلی

سفال‌کاری یا ظروف سفالین هند را می‌توانید از بازار ماتکا تهیه کنید. این بازار بهترین مکان برای تزئینات مورد نیاز جشن‌ها از جمله جشنواره دیوالی (دیوالی جشنی پنج روزه است که بخشی از آن تزئین تمام خانه‌ها، از کوچک‌ترین تا اشرافی‌ترین، با فانوس‌هایی با نور نارنجی است) است. تنوع رنگ این سفال‌ها، که بیش از ۱۰۰ کالای مختلف هستند، بسیار شگفت‌انگیز است. از جمله کالاهای این بازار می‌توان به بت‌ها، خدایان، اسب‌ها، گلدان‌ها و بسیاری کالاهای سفالین دیگر اشاره کرد.

ساعت کار: ه روز از ۱۰ صبح تا ۸ شب.

چه بخریم: هر نوع کالای سفالین.

همیشه می‌توانید تورهای مختلف آژانس‌های مسافرتی را در صفحه اختصاصی کجارو برای ??? ???? مقایسه کرده و تور مناسب خود را بیابید.

مطالب مرتبط:

منبع goindia.about

دیدگاه