راهنمای خرید تور کیش

ملکه زاوشی
ملکه زاوشی شنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۲
راهنمای خرید تور کیش

تور کیش یک انتحاب عالی برای سفر است. اگر قصد خرید تور کیش را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا از نکاتی مطلع شوید که بهتر است هنگام خرید تور به آن‌ها توجه داشته باشید.

کیش را می‌توان یکی از مقاصد چهارفصل ایران دانست. در کنار دمای مطلوب در فصل‌های بهار و پاییز و زمستان، هوای کیش در تابستان بسیار گرم است. با این وجود حتی در فصل تابستان هم، تور کیش کماکان از پرطرفدارترین تورهای مسافرتی به شمار می‌آید.

برخلاف بسیاری از تورهای مسافرتی، تور کیش به معنی یک بسته کامل سفر نیست و آژانس‌های فروشنده تور کیش تنها بلیط رفت و برگشت هواپیما و اقامت در هتل را برای شما رزرو می‌کنند. شما با تماس با هریک از آژانس‌ها می‌توانید یک تور برای خود بسازید! کافی است تاریخ و ساعت پرواز مورد نظر خود را به آژانس بگویید و اگر هتل خاصی مد نظر دارید نیز با آن‌ها در میان بگذارید یا برای اقامت، از آژانس مشورت بگیرید و تمام: تور کیش شما آماده است!

مزیت استفاده از پکیج تور کیش که آژانس‌های مسافرتی پیشنهاد می‌دهند این است که گاهی اقامت شما در هتل‌هایی در نظر گرفته می‌شود که شامل تخفیف دوره‌ای شده‌اند و ممکن است شما از آن بی‌خبر باشید. پروازهایی که توسط آژانس پیشنهاد می‌شود نیز در اکثر موارد پروازهای چارتری است که ممکن است این امر موجب اندکی کاهش هزینه بلیط شود.

بهترین زمان سفر و خرید تور کیش چه موقع است؟

جت اسکی و تفریحات آبی در جزیره کش

تور کیش در فصول مختلف سال طرفداران خود را دارد. به‌خاطر جشنواره تابستانی کیش، گردشگران از سراسر ایران تور کیش تابستان را خریداری می‌کنند و باوجود گرما و رطوبت زیاد هوا در تابستان، به این مقصد سفر می‌کنند؛ اما اگر می‌خواهید هم از آب و هوای مطبوع بهره‌مند شوید و هم تا حدی از شلوغی اماکن گردشگری به دور باشید، تور کیش بهار و تور کیش پاییز را خریداری کنید.

فصل زمستان خلوت‌ترین زمان جزیره است و تور ارزان کیش را می‌توانید در این فصل خریداری کنید؛ اما در این صورت برای انجام تفریحات آبی و استفاده از ساحل، با سرمای نسبی هوا مواجه خواهید بود.

منظور از تور لحظه آخری کیش چیست؟

خیابان چتری در ساحل جزیره کیش

تور لحظه آخری کیش به آن دسته از تورهای کیش گفته می‌شود که فاصله زمانی کمی تا زمان اجرای تور دارند و در این زمان نرخ آن‌ها، به نسبت قیمت واقعی تور، کاهش چشمگیری پیدا می‌کند. دلیل این کاهش قیمت آن است که سرویس‌های رزرو شده توسط آژانس برگزار کننده تور (مثل بلیط پرواز یا اتاق هتل) در زمان پیش‌بینی شده به فروش نرسیده است و آژانس مسافرتی برای جلوگیری از ضرر بیشتر، اقدام به فروش تور با قیمت‌های پایین می‌کند. تور لحظه آخری یکی از فرصت‌های مناسب برای گردشگران آماده به سفر است تا در هر زمان که چنین تخفیف‌هایی اعلام می‌شود، بار سفر ببندند و با هزینه‌ای بسیار کمتر از شرایط معمول، راهی مقصد شوند.

تفاوت تور لحظه آخری کیش با تورهای ارزان کیش در آن است که در تورهای ارزان، کیفیت خدماتی که به شما ارائه می‌شود، با دیگر تورها متفاوت است. تورهای ارزان کیش اغلب شامل اقامت در هتل‌های ۲ یا ۳ ستاره است، مدت اقامت آن‌ها کوتاه است و حتی ممکن است ساعت پرواز شما نیز در زمان‌های نه چندان نامناسبی باشد. اما در تورهای لحظه آخری کیش، ممکن است تور ۴ شب کیش با اقامت در هتل‌های ۴ و ۵ ستاره را با ۵۰ درصد تخفیف خریداری کنید.

بهترین راه سفر به کیش کدام است؟

اسکله تفریحی در ساحل جزیره کیش

از آن‌جایی که کیش یک جزیره است، بهترین راه سفر هواپیما است و تمام تورهای کیش با هواپیما اجرا می‌شوند؛ اما برخی گردشگرانی که به‌صورت شخصی به کیش سفر می‌کنند، ممکن است سفر زمینی به کیش را انتخاب کنند. برای سفر زمینی به کیش باید خود را به بندر چارک برسانید و از آنجا از راه دریایی به کیش بروید. اگر علاقه‌مند به سفر با قطار هستید، در نظر داشته باشید که بندر چارک ایستگاه راه‌آهن ندارد و نزدیک‌ترین ایستگاه راه‌آهن به آن در بندرعباس قرار گرفته است.

با کدام ایرلاین به کیش سفر کنم؟

از میان تمام شرکت‌های هواپیمایی ایران که به کیش پرواز دارند، می‌توان هواپیمایی ماهان، کیش ایر و ایران ایر را به‌عنوان بهترین و معتبرترین ارائه دهندگان خدمات پرواز نام برد.

پرواز چارتر کیش یا پرواز سیستمی کیش؟

هنگام خرید تور هوایی کیش به نوع پروازی که انتخاب می‌کنید توجه داشته باشید. اغلب، تور کیش با پرواز چارتر برگزار می‌شود. پرواز چارتر غیرقابل‌استرداد و غیرقابل تغییر است و چنانچه پس از صدور بلیط از سفر خود یا زمان پرواز خود منصرف شوید، تمام هزینه پرداخت شده به‌عنوان جریمه دریافت می‌شود و هیچ مبلغی به شما بازگردانده نمی‌شود. ولی در صورت انصراف از پرواز سیستمی، مبلغی از هزینه به‌عنوان جریمه دریافت می‌شود و الباقی به شما بازگردانده می‌شود. همچنین تغییر نام یا تغییر تاریخ پرواز سیستمی نیز با پرداخت اندکی هزینه مازاد، امکان‌پذیر است.

بهترین مدت اقامت در تور کیش چقدر است؟

آلاچیق های تفریحی در ساحل جزیره کیش

مدت اقامت در کیش با توجه به هدف سفر شما می‌تواند متفاوت باشد. تور ۲ شب و ۳ روز کیش کمترین مدت اقامت در میان تورهای این جزیره است. با ۳ روز اقامت در کیش مدت زمان کافی برای گردش، انجام تفریحات ساحلی پرطرفدار و همچنین سرزدن به مراکز خرید را خواهید داشت؛ هرچند برای انجام آن‌ها به برنامه‌ریزی دقیق نیاز خواهید داشت. بنابراین، اگر ترجیح می‌دهید زمان بیشتری را در دریا، ساحل یا مراکز خرید سپری کنید و در عین حال به تمام برنامه‌های موجود در جزیره هم برسید، بهتر است تور ۴ روزه کیش را انتخاب کنید.

بهترین ساعت پرواز  تور کیش

در خرید تور کیش به زمان پرواز توجه جدی داشته باشید.اگر زمان رسیدن شما به کیش دیروقت یا پایان شب باشد، در عمل کاری جز رفتن به هتل و خوابیدن نمی‌توانید انجام دهید و عملا متضرر می‌شوید؛ چراکه هزینه یک شب اقامت در هتل را پرداخت کرده‌اید و استفاده‌ای از روز خود نبرده‌اید. بنابراین توصیه می‌کنیم توری را انتخاب کنید که در آن حوالی ظهر به کیش برسید تا پس از تحویل گرفتن اتاق و رفع خستگی راه، تقریبا روز کاملی را برای گشت و گذار در اختیار داشته باشید. پرواز برگشت را هم در ساعات شب انتخاب کنید تا بیشترین استفاده را از روز آخر سفر خود ببرید. البته در نظر داشته باشید که در این شرایط هزینه بیشتری بابت بلیط هواپیما پرداخت خواهید کرد.

در تور کیش کجا اقامت کنم؟

غروب خورشید و کشتی یونانی در جزیره کیش

کیش جزیره کوچکی است که در جاهای مختلف آن هتل های گوناگونی احداث شده است. فاصله محل اقامت شما تا ساحل و سایر جاهای دیدنی کیش نقش مهمی در مدیریت زمان در تور کیش ایفا می‌کند. در برنامه‌ریزی خود به زمان بازدید از جاهای دیدنی کیش نیز توجه داشته باشید. مراکز خرید، اماکن تاریخی، تفریحات ساحلی، اجاره‌دهندگان دوچرخه و... هریک ساعت کاری متفاوتی دارند باید توجه لازم به آن داشته باشید تا بتوانید بیشترین لذت را از سفر خود ببرید.

اگر بیشتر زمان شما صرف خرید و پاساژگردی در کیش می‌شود، می‌توانید در هتل هایی اقامت کنید که در نزدیکی مراکز خرید واقع شده‌اند؛ یا اگر قصد استفاده از تفریحات ساحلی و ورزش‌های آبی در کیش را دارید، می‌توانید هتلی را برای اقامت انتخاب کنید که نزدیک ساحل های تفریحی و کلوب ورزش‌های آبی قرار گرفته‌اند.

فرودگاه کیش در مرکز جزیره ساخته شده است، پس نگران فاصله هتل تا فرودگاه در کیش نباشید. ولی بیشتر دیدنی‌ها، مراکز خرید و تفریحات ساحلی، به غیر از کشتی یونانی و جاذبه‌های تاریخی کیش، در قسمت شرقی و جنوب شرقی جزیره واقع شده‌اند.

اگر قصد شما از سفر به کیش تجربه سکوت و آرامش دریا و طبیعت است، هتل‌هایی که در قسمت غربی جزیره احداث شده‌اند، بهترین گزینه برای شما خواهند بود. برای مثال هتل ترنج که از لوکس‌ترین هتل های کیش به شمار می‌آید، اقامتی به دور از هیاهو را به شما پیشکش می‌کند.

اگر قصد استفاده از ساحل و تفریحات دریایی را دارید، هتل مارینا یکی از گزینه‌های مناسب است که علاوه بر ساحل اختصاصی، کلوب تفریحات دریایی مجهزی نیز دارد. هتل های ۴ ستاره کیش نیز از کیفیت مطلوبی برخوردارند و برای لذت بردن از یک اقامت با کیفیت، ضرورتی ندارد که حتما به سراغ هتل های ۵ ستاره بروید. خصوصا اگر نقش هتل در سفر شما پررنگ نیست و روزها را به گشت و گذار می‌گذرانید و فقط برای استراحت شبانه به هتل مراجعه می‌کنید.

تور کیش معمولا شامل چه خدماتی است؟

آکواریوم بزرگ کیش از جاهی دیدنی هرمزگان

آنچه توسط آژانس‌های مسافرتی با عنوان «تور کیش» به شما عرضه می‌شود، ترکیبی از پرواز و اقامت است و برخلاف بسیاری از تورهای دیگر خدماتی چون گشت، راهنما و... را شامل نمی‌شود؛ اما سوال اینجا است که «تور کیش با گشت چیست؟»

در اصل هتل های مختلف کیش برای رفاه بیشتر مسافران با هماهنگی مراکز دیدنی‌، مراکز تفریحی و مراکز خرید کیش خدمات ویژه‌ای را به مسافران خود ارائه می‌کنند. به این ترتیب که مثلا با اقامت در هتل این امتیار به شما تعلق می‌گیرد که بتوانید به‌صورت نیم‌بها از پارک دلفین ها دیدن کنید یا گشت های دور جزیره به‌صورت رایگان و با وسیله نقلیه هتل برگزار شود.

ترانسفر فرودگاهی نیز که بخشی از خدمات تور کیش است از این قاعده مستثنی نیست. به این معنی که هتل‌ها با توجه به ساعت پروازهای ورودی به جزیره، سرویس ترانسفر از فرودگاه به هتل را به‌صورت رایگان ارائه می‌کنند.

خدمات رفاهی که در هتل‌ها ارائه می‌شود با توجه به هتل انتخابی شما متفاوت خواهد بود. برای مثال ممکن است بعضی هتل‌ها سرویس ترانسفر برگشت از هتل به فرودگاه را نیز به میهمانان خود عرضه کنند؛ یا هتل دیگری ممکن است بازدید از آکواریوم را برای شما رایگان کند. لذا اگر قصد استفاده از این دست امکانات را دارید، حتما جزئیات آن را از آژانس مسافرتی یا از هتل محل اقامت خود جویا شوید.

اقامت در هتل های کیش همراه با صبحانه است؛ اما با توجه به سلیقه شخصی و سبک سفرتان در صورت تمایل می‌توانید با پرداخت مبلغی بیشتر، وعده‌های ناهار و شام را نیز در هتل محل اقامت خود صرف کنید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه