در بازار وکیل چه بخریم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۰
در بازار وکیل چه بخریم؟

در این مقاله درباره اجناسی که می‌توانید از بازار وکیل شیراز خریداری کنید، اطلاعاتی را به شما ارائه خواهیم کرد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

شیراز، شهر راز، یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای ایران بوده که به‌دلیل وجود آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی هرروزه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است. بازار وکیل یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین بازارهای این شهر است که گشت‌وگذار و تماشای غرفه‌های رنگی‌رنگی و سنتی آن لطف خاص خود را دارد و حتما باید در لیست برنامه‌های سفر به شیراز باشد. اگر در فکر خرید بلیط قطار شیراز و سفر به شهر عطر شکوفه‌های نارنج هستید و برای‌تان جالب است که بدانید بازار وکیل کجاست و چه چیزهایی برای فروش دارد؟ تا پایان مقاله همراه ما باشید.

سفر به شیراز و گشت‌وگذار در بازار وکیل

شیراز، مرکز استان فارس، که همه ما آن را به‌عنوان شهری پر از عشق و آرامش می‌شناسیم، یکی از زیباترین و تماشایی‌ترین شهرهای ایران است که خاطره سفر به آن هیچ‌گاه از ذهن‌ها فراموش نمی‌شود. اگر شما هم قصد سفر به این شهر تاریخی و بازدید از جاذبه‌های تفریحی آن را دارید، بد نیست که بدانید امکان خرید بلیط قطار شیراز از بیشتر شهرهای کشور وجود دارد؛ بنابراین با رزرو ارزان‌‌ترین بلیط‌ قطار از فلای تودی می‌توانید با مدیریت هزینه‌های سفر روزهای بیشتری در شیراز اقامت داشته باشید و به بازدید از مراکز تفریحی و تاریخی آن مانند بازار وکیل بپردازید.

بازار وکیل یکی از تاریخی‌ترین و سنتی‌ترین بازارهای شیراز و ایران است که قدمت آن به دوران زندیه و سال ۱۱۳۷ هجری شمسی برمی‌گردد. داستان ساخت این بازار بسیار جالب است و طرح اولیه آن از بازار قیصریه لار الگوبرداری شده است. ماجرا از جایی شروع می‌شود که کریم خان زند برای بازدید از بازار قیصریه به لار رفته بود و با دیدن عظمت و شکوه این بازار به فکر ساخت نمونه‌ای از آن در شیراز افتاد و دستور ساخت آن در سال ۱۱۳۷ صادر شد و بازگشایی آن در سال ۱۱۵۶ یعنی حدود ۱۹ سال بعد اتفاق افتاد. در این بازار راسته‌های مختلفی وجود دارد که بازدید از هرکدام شما را به وجد خواهد آورد.

بازار وکیل شیراز

از بازار وکیل چه چیزهایی بخریم؟

بازار سنتی و پیچ‌درپیچ وکیل پر از مغازه و حجره‌هایی است که تقریبا هرچیزی را که بخواهید، می‌توانید در آن پیدا کنید. در ادامه به مهم‌ترین سوغاتی‌هایی که می‌توان در این بازار خریداری کرد، اشاره شده است:

خوردنی

برای خرید انواع کلوچه، مسقطی‌های سنتی شیرازی، حلوای مسقطی لاری‌ها، نان برنجی فسایی‌ یا «نان فسایی» و نان یوخه باید به بازار چهار سوق وکیل و شیرینی‌فروشی‌های آن بروید. یادتان باشد که بهترین سوغات هر شهر خوراکی‌های محلی آن منطقه است.

فرش و گبه‌های دستبافت

اگر به خرید گبه یا همان فرش دستباف معروف عشایر علاقه دارید، باید به چهارسوق بازار بروید. در آنجا انواع گبه‌ و گلیم‌های اصیل شیرازی شناسنامه‌دار با طرح‌ها و نقش‌های زیبا و چشم‌نواز به فروش می‌رسند.

پارچه

یکی‌دیگر از قسمت‌های مهم بازار وکیل راسته پارچه فروش‌ها است که در آن انواع پارچه‌های رنگارنگ عشایر استان فارس و پارچه‌های پرده‌ای به‌فروش می‌رسد. برای تماشای زرق‌و‌برق رنگی پارچه‌ها از سمت چهارسوق که به‌سمت سرای مشیر بروید، سمت راست شما بازاری وجود دارد که به بازار و راسته «شمشیرگرها» معروف است. وارد همین ورودی شوید و از شور و هیجان مردم بازار لذت ببرید.

خاتم و منبت

در حمام وکیل غرفه‌ای وجود دارد که می‌توانید بخشی از صنایع دستی شیراز مانند خاتم، منبت و قلم‌زنی شیرازی را از آنجا تهیه کنید.

نقره‌جات اصل

اگر طرفدار نقره اصل با طرح‌هایی زیبا و چشم‌نواز هستید، به‌دنبال آن در راسته نقره‌فروش‌های وکیل باشید. در این قسمت از بازار انواع زیورآلات اصل نقره با کیفیتی بی‌نظیر و طرح‌هایی زیبا ارائه می‌شود.

مس

مگر می‌شود که بازاری به آن بزرگی و جذابی بخشی به نام بازار مسگرها نداشته باشد و صدای مسگری صاحبان غرفه‌ها به گوش شما نرسد؟ برای خرید دیگ‌، قابلمه، لیوان و انواع ظروف مسی فقط کافی است که راسته مسگرها را پیدا کنید.

عرقیجات و گیاهان کوهی

گلبرگ و خلال بهارنارنج یکی‌دیگر از بهترین و معروف‌ترین سوغاتی‌های شیراز است که در راسته ادویه فروش‌ها می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. در این راستا انواع ادویه، هرآنچه را که بخواهید، برای فروش است. برای خرید عرقیجات اصیل شیرازی هم به پشت ارگ کریمخان بروید و ترشی، آبغوره و انواع عرقیات خوشمزه را تهیه کنید. فالوده و بستنی‌های معروف شیراز هم در این قسمت به فروش می‌رسند. از نوش‌جان کردن آن‌ها غافل نشوید.

سرای مشیر

به انتهای بازار وکیل که بروید، سمت چپ شما «سرای مشیر» واقع شده است. «میرزا ابوالحسن خان مشیرالملک» از وزرای فارس در دوران قاجاریه حدود ۱۶۰ سال پیش تصمیم به ساخت این سرا در قسمت جنوبی بازار گرفت که در آن انواع آبگینه و بدلیجات به‌فروش می‌رسد.

بازار وکیل

بازار وکیل در کجا واقع شده است؟

بازار وکیل که یکی از جذاب‌ترین بازارهای سنتی فارس است، ورودی‌های مختلفی دارد. این ورودی‌ها در خیابان طالقانی و لطفعلی خان زند واقع شده‌‌اند. ورودی اصلی بازارهای وکیل شمالی و جنوبی نیز در خیابان زند، ضلع شرقی میدان شهرداری قرار دارد. این بازار همه‌روزه به‌جز روزهای تعطیل و جمعه‌ها پذیرای حضور مردم از ساعت ۹ صبح به‌صورت یکسره تا ۷ شب است؛ البته این ساعت در نیمه اول سال تا حدود ۹ شب خواهد بود. ایستگاه‌های تاکسی، مترو و اتوبوس نیز در نزدیکی ورودی‌های مختلف این بازار واقع شده‌اند که رفت‌وآمد شما را بسیار آسان می‌کنند.

راهنمای خرید بلیط قطار شیراز و رزرو هتل

بازار وکیل تنها یکی از ده‌ها جاذبه‌های شهر شیراز است که خدمت شما عزیزان معرفی شد؛ ازآنجایی‌که بازدید از همه جاذبه‌ها در یک روز امکان‌پذیر نیست، بهتر است که چندین روز در یکی از بهترین هتل‌های این شهر اقامت داشته باشید. فلای تودی یکی از بهترین و معتبرترین سایت‌های اینترنتی به جهت خرید بلیط قطار، هواپیما و رزرو آنلاین هتل است که خدمات خود را با قیمتی مناسب و مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌دهد.

به‌جهت خرید ارزان‌‌ترین بلیط قطار شیراز تنها کافی است که مبدا و مقصد خود را در سایت فلای تودی وارد کنید و چندین ثانیه منتظر بمانید؛ پس از آن بلیط‌های قطار به مقصد شهر شیراز به‌ترتیب قیمت در سایت نمایش داده می‌شود که با توجه به ویژگی‌های هریک می‌توانید بهترین گزینه را خریداری کنید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه