چه زمانی به استانبول سفر کنیم و چگونه به این شهر برویم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
چه زمانی به استانبول سفر کنیم و چگونه به این شهر برویم؟

استانبول از مقاصد معروف گردشگری برای ایرانیان است. درباره بهترین زمان سفر و راه‌های سفر به استانبول بیشتر بخوانید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

استانبول شهری است زنده و پرتکاپو در قلب ترکیه که گردشگران بسیاری از غرب و شرق برای دیدن جاذبه‌های مختلف، به آن سفر می‌کنند. این شهر که دروازه آسیا به اروپاست به‌علت نزدیکی به ایران، برای مسافران ایرانی تبدیل به یک مقصد خارجی نسبتا ارزان، با تنوع بالا برای گشت‌وگذار و البته خرید شده است. اگر مسافر استانبول هستید، قبل از سفر، داشتن اطلاعاتی همچون بهترین زمان سفر تا بهترین روش حمل و نقل به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید.

بهترین زمان سفر به استانبول

استانبول شهری‌ است که در تمام فصول می‌توان به آن سفر کرد؛ چراکه در هر زمانی می‌توانید بخشی از جاذبه‌های این شهر را ببینید. پس ابتدا باید بدانید که با چه هدفی می‌خواهید به این شهر سفر کنید.

بدون شک بهترین زمان که همه چیز را به‌صورت یک‌جا در اختیار شما قرار دهد، فصل بهار است. در بهار می‌توانید در هوای مطبوع در خیابان‌های استانبول و جزیره‌های اطراف آن بگردید، بر تنگه بسفر سوار کشتی‌های مسافربری شوید و پرواز مرغ‌های دریایی را ببینید. شب‌ها در رستوران‌های ساحلی، غذاهای ترکی نوش جان کنید یا در کافه‌های مختلف این شهر بعد از ظهرها یک قهوه ترک بنوشید و از قدم زدن در کوچه و پس‌کوچه‌های زیبایش لذت ببرید. فصلی که دریا در آرام‌ترین شکل خود است و اگر هم قصد خرید داشته باشید، پاساژها و مراکز تجاری متنوع آماده‌اند تا برای خرید سری به آن‌ها بزنید.

در تابستان استانبول همچنان یک مقصد محبوب به شمار می‌رود. گرچه هوا گرم‌تر بوده و بیشتر مناسب گشتن در جزیره‌های اطراف و نشستن در کافه‌های خیابانی و خرید در مراکز تجاری است. اگر اواخر تابستان را برای سفر انتخاب می‌کنید، می‌توانید از حراج‌های فصلی هم نهایت استفاده را ببرید.

در فصل پاییز استانبول باز هم تبدیل به یکی از بهترین مقاصد برای سفر می‌شود؛ زمانی که خنکی هوا با زیبایی‌های استانبول ترکیب می‌شود و رنگی تازه به این شهر می‌دهد. گشت‌وگذار در هوای خنک و دیدن جاذبه‌های تاریخی و تفریحی در این زمان لذت زیادی دارد.

در نهایت، فصل زمستان برای دیدن استانبول خلوت‌ترین فصل است. زمانی که این شهر چهره سردی به خود می‌گیرد و البته می‌توانید برای یک سفر اقتصادی برنامه‌ریزی کنید. در این ایام علاوه بر حراج‌های آخر فصل، امکان رزرو بلیط و هتل با قیمت کمتر را خواهید داشت. البته با وجود اینکه در زمستان امکان انجام تفریحات مختلف مثل رفتن به پارک‌های آبی وجود ندارد، ولی می‌توانید از جاذبه‌هایی مثل مراکز تاریخی و تفریحی سرپوشیده بازدید کنید.

عکس اول متنی رپورتاژ چه زمانی به استانبول سفر کنیم و چگونه به این شهر برویم؟

چگونه به استانبول سفر کنیم؟

همسایگی ایران و ترکیه دسترسی به استانبول را برای ما بسیار ساده‌تر کرده است. بدون شک ساده‌ترین و سریع‌ترین راه سفر به استانبول سفر هوایی است و امکان پرواز از شهرهای مختلف به استانبول وجود دارد. مطمئنا سفر با هواپیما قدری گران است اما با کمی مدیریت می‌توانید بلیط‌های ارزن نیز تهیه کنید. البته این مورد به زمان سفر شما هم‌بستگی دارد. برای مثال در فصول کم مسافر مثل زمستان امکان رزرو بلیط‌های ارزان بسیار زیاد است.

همچنین می‌توانید از راه‌های جایگزین یعنی مسیرهای ریلی و جاده‌ای مثل قطار یا اتوبوس نیز استفاده کنید.

از تهران و سایر شهرها، مسیر ریلی مستقیمی به استانبول وجود ندارد اما این به معنی این نیست که نمی‌توان با قطار به استانبول سفر کرد. شما می‌توانید بلیط قطار تهران به وان یا تهران به آنکارا را خریداری کنید. این قطارها از شهرهای مختلفی از جمله تبریز عبور می‌کنند و بنابراین امکان سوار شدن در تبریز را نیز خواهید داشت. بعد از رسیدن به وان یا آنکارا می‌توانید بلیط اتوبوس یا هواپیما به مقصد استانبول را تهیه کنید.

روش سوم نیز سفر با اتوبوس است. از شهرهای تهران و تبریز امکان رزرو بلیط اتوبوس v‌i‌p به مقصد استانبول را دارید که این اتوبوس‌ها در طول هفته در مسیر رفت و برگشت تردد دارند. سفر با اتوبوس از دیگر روش‌ها به‌صرفه‌تر و اقتصادی‌تر است اما باید زمان کافی برای سفر خود داشته باشید، چراکه مدت بیشتری را در راه خواهید بود و بهتر است برای سفر طولانی‌تری برنامه‌ریزی کنید.

عکس پایانی رپورتاژ چه زمانی به استانبول سفر کنیم و چگونه به این شهر برویم؟

چگونه بلیط سفر به استانبول را تهیه کنیم؟

یک بخش مهم در برنامه‌ریزی سفر شما، انتخاب روش حمل و نقل و رزرو بلیط است. از هر مبدائی بخواهید به استانبول سفر کنید، ساده‌ترین راه خرید آنلاین بلیط هواپیما، اتوبوس یا قطار است.

در روش آنلاین نیازی به مراجعه حضوری برای خرید بلیط نیست و به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات مختلف بلیط‌ها را مشاهده کرده، آن‌ها را با هم مقایسه و در نهایت رزرو کنید.

برای مثال اگر قصد رزرو پرواز استانبول را دارید، قیمت بلیط هواپیما استانبول به تهران یا سایر شهرها برای شما دارای اهمیت است. در جست‌و‌جوی آنلاین می‌توانید با مشخص کردن مبدا و مقصد و روز سفر، لیستی از بلیط‌ها را در آن روز مشاهده کنید. این لیست شامل اطلاعاتی مثل فرودگاه مبدا و مقصد، نوع بلیط (چارتری یا سیستمی)، کلاس پروازی، نام ایرلاین، قیمت بلیط، ساعت حرکت و تعداد ظرفیت باقی‌مانده و غیره است.

در رابطه با بلیط قطار و اتوبوس نیز می‌توانید به روش آنلاین اقدام کنید و پس از بررسی‌های لازم رزرو بلیط به‌صورت آنلاین را انجام داده و فرایند خرید را با پرداخت از طریق درگاه‌های اینترنتی تکمیل کنید.

اطلاعات بلیط خریداری شده برای شما از طریق پیامک ارسال خواهد شد که برای بلیط هواپیما و قطار امکان دانلود نسخه الکترونیکی آن نیز وجود دارد. در بلیط اتوبوس هم می‌توانید با مراجعه به پایانه نسخه چاپی خود را از شرکت مسافربری که بلیط را خریداری کردید، تحویل بگیرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه