جذاب‌ترین ترفندها و نکات بسته‌بندی برای آنلاین‌شاپ‌ها

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
جذاب‌ترین ترفندها و نکات بسته‌بندی برای آنلاین‌شاپ‌ها

یکی از نکات مهم برای آنلاین‌شاپ‌ها، بسته‌بندی جذاب است تا خریدار را ترغیب به خرید بیشتر کند. در ادامه با چند روش بسته‌بندی آشنا شوید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

بسته‌بندی به‌ویژه برای آنلاین‌شاپ‌ها اهمیت دوچندانی دارد. مردم با دیدن بسته‌بندی مناسب و جذاب ترغیب می‌شوند دوباره و دوباره از کسب‌وکار شما خرید کنند. اگر به‌تازگی کسب‌وکار آنلاین‌تان را شروع کرده‌اید و به ترفندهای الهام‌بخشی نیاز دارید که به شما بگوید چطور محصولاتتان را بسته‌بندی کنید، به شما ۲۵ ایده‌ درخشان بسته‌بندی ویژه کسب‌وکارهای آنلاین معرفی می‌کنیم.

۱. به خوراکی‌‌ها لباس شیک‌وپیک بپوشانید

اگر خوراکی می‌فروشید، می‌دانید که پاکت‌های بسته‌بندی باید غذا را ایمن نگه دارند؛ در نتیجه، گزینه‌های زیادی برای بسته‌بندی وجود ندارد و این پاکت‌ها معمولا خیلی ساده‌اند یا با برند شما هم‌خوان نیستند. تگ برند خود را خیلی شیک به پاکت بچسبانید. حتما عاشق گیره لباسی شده‌اید که در این عکس مشاهده می‌کنید.

۲. با استفاده از تم‌ها بسته‌بندی کنید

بسته‌بندی

شاید فقط گاهی‌وقت‌ها نحوه بسته‌بندی محصولات خود را تغییر دهید یا تغییرات را به‌صورت ماهانه برای کسب‌وکار خود انجام دهید و هر ماه جذابیت بسته‌بندی محصولات خود را هیجان‌انگیزتر کنید.

می‌توانید هر ماه از طرح و برچسب جدیدی روی محصولات‌تان استفاده کنید و هر ماه تم بسته‌بندی‌ها را با تم برچسب و طراحی‌های روی محصولات مطابقت دهید. در واقع، در کنار سیستم ارسال مطمئن شامل برنامه باربری وانت یا خدمات پیک کارآمد، بسته‌بندی، تیزر کوچک بامزه‌ای از جذابیت محصول است.

۳. از کیسه‌های پارچه‌ای دست‌ساز استفاده کنید

در اینجا نیز، برای محصولات غذایی از راه‌حل ساده‌ای را استفاده می‌کنیم که شبیه راهکاری است که برای پاکت‌های کاغذی خوراکی به کار بردیم. برای محصولات خود از کیسه‌های پارچه‌ای بنددار استفاده کنید.

اگر می‌خواهید بسته‌بندی شما از برندهای دیگر متمایز باشد و عالی به‌نظر برسد، لوگوی برند خود را روی کیسه حک کنید. چقدر فوق‌العاده است که مشتری‌های شما می‌توانند دوباره از کیسه‌ها استفاده کنند.

۴. بسته‌بندی‌های سازگار با محیط زیست بسازید

روش‌های ساده بسته‌بندی به محیط زیست آسیب نمی‌رسانند. در واقع، بسیاری از مشتری‌ها بیش‌ازهرچیز بسته‌بندی‌هایی را ترجیح می‌دهند که با محیط زیست سازگارند. مثلا می‌توانید به‌جای استفاده از نوارهای بسته‌بندی پلاستیکی از نوارهای کاغذی صمغی فعال‌شده با آب استفاده کنید. این نوارها از منابع طبیعی مانند کاغذ یا نشاسته سیب‌زمینی ساخته شده‌اند و دارای صمغ طبیعی هستند که وقتی خیس می‌شوند، چسبناک می‌شوند و به‌دلیل استفاده از منابع طبیعی کاملا قابل بازیافت هستند.

۵. کاغذ کاردستی، ریسمان و گیاهان خشک‌شده را به کار ببرید

مطمئن باشید از استفاده از کاغذ کاردستی ساده و ریسمان پشیمان نمی‌شوید. از جزئیات کوچک و در عین حال زیبا و جذاب استفاده کنید؛ مثلا به بسته‌بندی خود دسته‌گل‌های کوچک خشک‌شده اضافه کنید.

۶. افزودنی‌های سرگرم‌کننده بگذارید

یک افزودنی سرگرم‌کننده کوچک به محصولتان اضافه کنید تا آن را جذاب‌تر و چشم‌گیرتر جلوه دهید. برخی از صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین از استیکرها، کارت‌های تشکر و نوارهای رنگی استفاده می‌کنند.

۷. هماهنگی طراحی محصولات را فراموش نکنید

یک بسته‌بندی منحصربه‌فرد حتما از برچسب‌هایی استفاده می‌کند که با طراحی محصول هماهنگ است. برای اینکه این مفهوم بهتر برایتان جا بیفتد به این مثال توجه کنید: یک کسب‌وکارهای کوچک طرح‌هایش را به‌صورت سیاه و سفید روی تی‌شرت‌هایش چاپ می‌کند تا مینیمال به‌نظر برسد.

۸. بسته‌بندی‌تان ساده و چشم‌نواز باشد

می‌توان از نوارهای نازک دستمال‌کاغذی به‌عنوان بسته‌بندی ساده محافظتی برای محصولات استفاده کرد. استفاده از نوارهای نازک دستمال‌کاغذی روشی ساده است که از محصولات شما هنگام جابه‌جایی محافظت می‌کند.

۹. بسته‌بندی‌های فصلی جذاب و بامزه بسازید

بسته‌بندی‌های فصلی

اگر تمام طول سال محصولات خود را عرضه می‌کنید، می‌توانید بسته‌بندی خود را با توجه به رویدادهای خاص هماهنگ کنید مثلا در زمستان یا هنگام کریسمس می‌توانید از تصویرسازی‌های ساده از دانه‌های برف برای طراحی بسته‌بندی خود استفاده کنید.

۱۰. بسته‌بندی منحصربه‌فرد برای جواهرات داشته باشید

اگر حرفه شما زیورآلات است، حتما خوب به این ایده هوشمندانه برای بسته‌بندی زیورآلات توجه کنید. پرتره‌های ساده طراحی کنید و گوشواره‌ها را به آن‌ها بیاویزید؛ طوری که انگار آن‌ها واقعا پوشیده‌اند. واقعا منحصربه‌فرد و جذاب است.

۱۱. هرچه ساده‌تر، تأثیرگذارتر

نیازی نیست بسته‌بندی شما تمام محصولتان را دربربگیرد. مثلا برای برندسازی این صابون‌های دست‌ساز زیبا از نوارهای شکمی استفاده شده است. شما می‌توانید آنچه را با برند شما مطابقت دارد سفارش دهید و البته از بسته‌بندی‌های مینیمال هم استفاده کنید.

بسته‌بندی کوچک‌تر ضایعات کمتری تولید می‌کند و زیبایی محصول شما را بیشتر به رخ می‌کشد.

۱۲. از پاکت‌های هنری مسطح استفاده کنید

اگر حرفه شما مربوط‌به یک شاخه هنری است یا نوشت‌افزارفروشی دارید، می‌توانید نمونه ساده‌ای از هنر خود را روی پاکت‌های مشتری به نمایش بگذارید. قطعا مشتری‌ها با دیدن تصویر سفارششان روی پاکت هیجان‌زده خواهند شد.

۱۳. سبک‌های (المان‌های) قدیمی هم جذاب‌اند

اگر کسب‌وکاری دارید که در آن محصولاتی با سبک‌ قدیمی می‌فروشید، ظاهر بسته‌بندی شما نیز بهتر است قدیمی یا وینتیج باشد تا با محصولتان هماهنگ شود.

۱۴. هدیه‌های پولاروید را در نظر بگیرید

آیا دوربین دستی پولاروید (چاپ سریع) دارید؟ هدیه رایگانی که می‌توانید آن را همراه با محصولتان به مشتری بدهید یک عکس ساده پولاروید است که یک هدیه بی‌نظیر برای هرکدام از مشتری‌های شما است.

۱۵. از کاغذ بازیافت‌شده استفاده کنید

اگر محصول شما لوازم‌التحریرهایی با سبک قدیمی و هنرمندانه است، آن‌ها را در کاغذهایی منحصربه‌فرد بپیچید. می‌توانید با برش‌های قدیمی صفحات کتاب، نوار باریک درست کنید و دور محصول بپیچید. این کار نه‌تنها احساس قدیمی و هنرمندانه را بیشتر می‌کند بلکه یک شیوه بازیافت عالی است.

۱۶. بسته‌بندی جیبی یادتان نرود

اینجا همان‌جایی است که مهارت‌های تا زدن شما به بوته آزمایش گذاشته می‌شود. اگر اهل تا کردن کاغذ هستید، می‌توانید محصولات خود را طوری بسته‌بندی کنید و تحویل باربری بدهید که جیب داشته باشند.

جیب‌ها طرح جذابی را روی بسته‌بندی ایجاد می‌کنند که می‌توانید کارت‌های تشکر یا کارت تجاریتان را در آن‌ها بگذارید.

۱۷. با دست نقاشی کنید

آیا برای بسته‌بندی‌های مشتری ایده دارید اما بودجه کافی ندارید؟ راه‌حل ساده این است: خودتان آن را بسازید؛ مثلا می‌توانید با استفاده از خطوط رنگی و پاشیدن رنگ بسته‌بندی‌های خاص خود را بسازید.

۱۸. بسته‌بندی‌تان را سفارشی کنید

آیا از محصول شما به‌عنوان هدیه استفاده می‌شود؟ برخی از کسب‌وکارها بسته‌بندی شخصی را پیشنهاد می‌دهند؛ یعنی خریدار می‌تواند برای کسی که دوستش دارد پیغام خاص خود را بنویسد. این کار را هنگام تحویل بسته به باربری هم می‌توانید انجام دهید؛ بعد از نوشتن جزئیات آدرس، نام مشتری را با یک جمله خاص در پایان بنویسید.

۱۹. پارچه‌ سفارشی داشته باشید

چرا محصولات خود را با کاغذ بسته‌بندی می‌کنید، وقتی می‌توانید آن‌ها را در پارچه کاستوم بپیچید؟ بسته‌بندی محصولاتتان با پارچه‌های زیبا به آن‌ها ظاهری ظریف و منحصربه‌فرد می‌دهد و ضمنا در هنگام باربری کمتر آسیب می‌بیند.

۲۰. برچسب‌های دستورالعمل مراقبت برای مشتری را فراموش نکنید

دستورالعمل مراقبت می‌تواند مینیمال باشد یا مسیر طولانی‌تری را بپیماید و با طرح بسته‌بندی هماهنگ شود. جزئیات کوچکی که به بسته‌بندی خود اضافه می‌کنید، نشان می‌دهد که به محصول خود اهمیت می‌دهید.

۲۱. از مشتری‌ها بخواهید نظر بدهند

گرفتن بازخورد مثبت برای موفقیت آنلاین‌شاپ‌تان حیاتی است. پس چرا قبل از اینکه مشتری‌ها فرصت کنند شما را فراموش کنند، از آن‌ها نمی‌خواهید نظر خود را با شما در میان بگذارند؟

۲۲. آن‌قدر بسته‌بندی را جذاب کنید که مشتری دلش نیاید آن را دور بیندازد

بعضی از آنلاین‌شاپ‌ها به‌جای اینکه محصولات خود را در کاغذ بپیچند از جعبه‌های شیک استفاده می‌کنند؛ در نتیجه، مشتری آن‌ها را برای مصارف بعدی نیز نگه می‌دارد.

۲۳. از استیکرهای فلزی تزیینی استفاده کنید

اگر از بسته‌بندی‌های ساده یا مینیمال استفاده می‌کنید تا هزینه‌های باربری را کاهش دهید و استحکام بسته‌بندی را بالا ببرید، می‌توانید از استیکرهای تزیینی نیز استفاده کنید که هم لاکچری به‌نظر می‌رسند، هم کیفیت را بالاتر نشان می‌دهند.

۲۴. از نوار بسته‌بندی سفارشی بهره بگیرید

چه برای باربری وانت بگیرید، چه خودرو سواری یا موتور، باید از سالم ماندن بسته‌بندی مطمئن شوید. از جعبه‌های مقوایی ساده استفاده کنید که هم محکم هستند و در هنگام جابه‌جایی آسیب نمی‌بینند، هم مقرون‌به‌صرفه‌اند. نگران نباشید. برندتان قربانی این سادگی نمی‌شود. می‌توانید از نوارهای بسته‌بندی سفارشی با طرح برندتان استفاده کنید.

۲۵. از برنامه‌های باربری آنلاین استفاده کنید

استفاده از برنامه باربری آنلاین باعث می‌شود بسته‌بندی شما سالم و مطمئن به مقصد برسد و نتیجه زحمات شما در بسته‌بندی از بین نرود. ضمنا با پرداخت هزینه کمتر به مطمئن‌ترین وانت بار تهران یا شهرستان که خدمات آنلاین ارائه می‌دهند، دست شما در بسته‌بندی شکیل‌تر، بیشتر باز است.

حرف آخر

پس بالاخره تصمیم گرفته‌اید کسب‌وکار خودتان را راه بیندازید؟ شروع یک کسب‌وکار کوچک راهی عالی است که بتوانید از سرگرمی‌ها و استعدادهای خلاقانه شخصی‌تان استفاده‌ی بهینه کنید و برای خودتان درآمد جانبی یا حتی شغل تمام‌وقت دست‌وپا کنید. هنگام فروش محصولات فیزیکی، علاوه بر استفاده از باربری مناسب، بسته‌بندی‌های زیبا و خلاقانه تاثیر شگرفتی بر کسب‌وکار شما دارد. بسته‌بندی روشی عالی برای نمایش محصولات شما است؛ به عبارتی مانند ویترین عمل کرده و به مردم کمک می‌کند شما را از طریق برندتان بشناسند. در واقع مردم با دیدن با بسته‌بندی مناسب ترغیب می‌شوند دوباره و دوباره به کسب‌وکار کوچک شما مراجعه کنند و محصولات بیشتری را تقاضا کنند.

اگر به‌تازگی کسب‌وکارتان را شروع کرده‌اید، به ترفندهای الهام‌بخشی نیاز دارید که به شما بگوید چطور محصولاتتان را بسته‌بندی کنید. در این مقاله با جذاب‌ترین ترفندهای بسته‌بندی ویژه آنلاین‌شاپ‌ها آشنا شدیم. امیدواریم دانستن و به‌کارگرفتن این ترفندها باعث رونق روزافزون کسب‌وکارتان شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه