تور اقساطی سفر به وان ترکیه

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
تور اقساطی سفر به وان ترکیه

تور اقساطی سفر به وان ترکیه، یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقه‌مندان به سفر خارجی است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اکثر ایرانی‌هایی که به ترکیه مسافرت کرده‌اند و در تورهای ترکیه حضور داشته‌اند، به‌خوبی شهر وان را می‌شناسند. در واقع به‌دلیل نزدیکی این شهر به ایران، Van ترکیه می‌تواند گزینه خوبی برای سفر باشد. اما به نظر شما تنها دلیل آمار بالا  توریست‌های این شهر، هزینه‌های پایین و نزدیکی راه است؟ مطمئناً شما هم با کمی راهنمایی و شناخت بیشتر شهر Van ترکیه به‌دنبال خرید تور مناسب  و سفر به این شهر خواهید بود.

وان ترکیه کجاست؟

شهر Van ترکیه در قسمتی به نام آناتولی شرقی قرار گرفته است. این شهر، توسط چندین کوه که مشهورترین آن‌ها، آرارات است، احاطه شده و در ساحل شرقی بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه قرار دارد. این منطقه، فاصله زیادی با مرز ایران ندارد و شما می‌توانید به‌راحتی و با هزینه بسیار پایین در تورهای مربوط به این شهر، شرکت کنید. در Van ترکیه حدود چهارصد هزار نفر زندگی می‌کنند و این شهر جنب‌و‌جوش بسیار زیادی دارد.

آب و هوا وان و بهترین زمان خرید بلیط

زمان سفر به وان ترکیه به هدف شما بستگی دارد، یعنی سفر در تابستان، ویژگی‌های خودش را دارد و در سمت مقابل، فصل زمستان نیز تفریحات خاص خود را در بر خواهد داشت. اگر هدف شما از مسافرت، تفریح و گردش در شهر و دیدن مناطق مختلف است در فصل تابستان به این منطقه بیایید. از اواخر فصل بهار تا شروع فصل پاییز، هوا این شهر معتدل بوده و هرز گاهی بارش باران صورت می‌گیرد.

در نظر داشته باشید در فصل تابستان، هزینه سفر و بلیط تور شما، بیشتر خواهد بود؛ زیرا افراد زیادی قصد سفر به این منطقه را دارند. در فصل تابستان، قیمت هتل‌ها و امکانات تفریحی بیشتر می‌شوند؛ بنابراین قیمت بلیط تورهای مختلف سفر به Van ترکیه نیز بیشتر خواهد شد. اگر به اسکی روی برف علاقه دارید بهترین زمان مسافرت برای شما، فصل زمستان است. در این فصل، هوا شهر برفی و سرد بوده و در برخی از روزها، دما به زیر منفی چهار درجه نیز می‌رسد.

با توجه به مطالب اخیر می‌توان گفت تنها در صورتی که عاشق اسکی روی برف باشید زمستان، فصل مناسبی برای سفر به وان ترکیه است. البته به غیر از اسکی، سفر در زمستان مزیت دیگری نیز دارد، آن هم قیمت‌های بسیار پایین است. در واقع به‌دلیل بارش برف و همچنان کمبود مسافر، هتل‌ها تخفیف‌های خوبی را ارائه می‌دهند و قیمت‌ها پایین‌تر می‌آید. اگر سفری ارزان از قم به Van را می‌خواهید، حتما به آژانس گردشگری آریا پردیس قم و سایت آن‌ها، مراجعه کنید.

جاذبه‌های دیدنی و گردشگری در شهر Van ترکیه

وان ترکیه

قبل از سفر به هر شهر یا کشوری، باید با جاذبه‌های گردشگری آنجا آشنا شوید و سپس به سراغ دیدن بهترین مکان‌ها بر اساس میل خود بروید. در ادامه مشهورترین مکان‌های تفریحی و سرگرم‌کننده در شهر Van، معرفی شده‌اند.

دریاچه شهر وان

دریاچه این شهر، بزرگ‌ترین دریاچه طبیعی در ترکیه است و همچنین در خاورمیانه در رتبه دوم قرار می‌گیرد. این دریاچه، مثلثی شکل بوده و آب شوری دارد؛ بنابراین برای کشاورزی، چندان مناسب نیست. شما می‌توانید در این دریاچه به ماهیگیری و قایق‌سواری بپردازید و همچنین از آب و هوا دلپذیر آن در فصل تابستان و بهار، لذت ببرید.

جزیره آکدامار

جزیره‌ای مشهور در نزدیکی دریاچه وان که با کشتی می‌توانید به آن جا بروید. این جزیره دارای چشمه‌ای جوشان است و طبیعت بکری دارد. همچنین می‌توانید از کلیسایی ارمنی در این منطقه دیدن کنید.

شهر احلات

در هنگام خرید بلیط تور سفر به Van، حتما به فکر مشاهده این شهر باشید. شهر احلات در قسمت شمال شرقی دریاچه قرار دارد و شهرتش، بیشتر به خاطر گورستان باستانی آن است. در این گورستان حدود ۸۰۰۰ قبر وجود دارد که سنگ‌های این قبرها حدود ۲ تا ۳ متر ارتفاع دارند. نوشته‌های فارسی و عربی بسیاری روی سنگ قبرها نوشته شده است.

پارک آبی چاقداش

مشهورترین جاذبه گردشگری این شهر، پارک آبی چاقداش است. این پارک از سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را شروع کرده و از آن زمان تا حالا به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه سر پوشیده آبی، شناخته می‌شود. پارک چاقداش، سرسره‌های آبی متعددی دارد و همچنین دارای سونا و جکوزی است که می‌تواند اوقات شاد و مفرحی را برایتان فراهم کند.

 

مناسب‌ترین راه رفتن به وان ترکیه

راه‌های بسیاری برای رفتن از قم به وان ترکیه وجود دارند که شما می‌توانید بر اساس بودجه و سلیقه خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. شما می‌توانید به سه روش رفتن با قطار، اتوبوس و هواپیما به این شهر سفر کنید. در سایت گردشگری آریا پردیس قم، هر سه روش ذکر شده برای داشتن یک تور جذاب مسافرتی به Van ترکیه وجود دارند.

با وجود اینکه این شهر دارای فرودگاه است؛ اما پروازهای کمی از ایران به‌سمت آن انجام می‌شود. برای رفتن به Van، ابتدا باید به فرودگاه استانبول رفته و سپس به‌سمت این شهر حرکت کنید. به‌طور کلی می‌توان گفت راه زمینی، بهترین انتخاب برای سفر به این شهر بوده؛ زیرا به ایران بسیار نزدیک است و همچنین هزینه بلیط، پایین‌تر می‌آید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه