حاجی پسته، رژیمی ترین سوغات کرمان

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۲۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
حاجی پسته، رژیمی ترین سوغات کرمان

در این مطلب درباره طرز تهیه حاجی پسته، رژیمی‌ترین سوغات کرمان اطلاعاتی را به‌دست خواهیم داد..

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در میان انواع و اقسام شیرینی‌های کرمان، حاجی پسته رژیمی‌ترین سوغات کرمان است. اگر قصد سفارش آنلاین شیرینی های کرمان را داشته باشید، می‌توانید این شیرینی رژیمی و خوشمزه را از اکثر شیرینی فروشی‌های شهر کرمان به‌صورت اینترنتی تهیه کنید. حاجی پسته در واقع همان شیرینی حاجی بادومی یزدی است که در آن از پودر پسته استفاده شده و قطعا طعم چند برابر جذاب‌تری نیز دارد. این شیرینی را معمولا برای مهمان‌ها و مراسم مختلف مانند عید نوروز تهیه می‌کنند و در گروه شیرینی‌های خشک قرار دارد.

در این مطلب قصد داریم نگاهی به‌طرز تهیه حاجی پسته، رژیمی‌ترین سوغات کرمان بیندازیم. با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

مواد اولیه برای تهیه حاجی پسته کرمانی

تهیه این شیرینی خشک و خوشمزه شهر کرمان، بسیار ساده است و برای درست کردن آن به مواد اولیه زیر نیاز خواهید داشت:

مواد اولیه

میزان لازم

آرد سفید

۲۵۰ گرم

پودر پسته

۲۰۰ گرم

پودر قند

۱۰۰ گرم

روغن جامد

۷۰ گرم

زرده تخم‌مرغ

یک عدد کوچک

همان طور که مشاهده کردید، مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه این شیرینی خوشمزه و خشک کرمانی، بسیار ساده و در دسترس هستند و آماده کردن آن‌ها زحمت زیادی ندارد. روغن و تخم‌مرغ که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و پودر قند و آرد سفید هم کاملا در دسترس هستند. تنها کافی است که پودر پسته را به‌صورت آماده تهیه کرده یا اینکه خودتان در منزل مقدار مناسبی پسته را آسیاب کرده و به‌شکل پودر یکدست دربیاورید.

مراحل تهیه حاجی پسته کرمان

حاجی پسته

برای تهیه این شیرینی کرمانی، مراحل زیر را با دقت و حوصله دنبال کنید:

  • مرحله اول: پیش از هر چیزی یک ظرف مناسب انتخاب کرده و آرد سفید، پودر پسته و پودر قند را داخل آن بریزید. کمی مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست و یکنواخت شوند.
  • مرحله دوم: سپس در یک ظرف دیگر روغن جامد و زرده تخم‌مرغ را با هم مخلوط کنید. دقت داشته باشید که می‌خواهیم روغن جامد و زرده تخم‌مرغ به شکلی با هم مخلوط شوند که یک ترکیب یکدست و نرم به دست آید. با این حساب بهتر است که برای مخلوط کردن روغن جامد و زرده تخم‌مرغ، از همزن کمک بگیرید.
  • مرحله سوم: حالا نوبت آن می‌رسد که پودرهای مخلوط شده با هم را ذره ذره به ترکیب روغن جامد و زرده تخم‌مرغ اضافه کرده و خوب هم بزنید. دقت کنید که اگر یکباره مخلوط پودرها را به روغن و زرده تخم‌مرغ اضافه کنید، ممکن است که گلوله گلوله شده و فرم شیرینی از حالت ایدئال آن خارج شود. بنابراین حتما ذره ذره ترکیب پودرها را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا به یک خمیر یکدست برسید.
  • مرحله چهارم: بهتر است که برای چند دقیقه، خمیر را به‌خوبی ورز دهید. حتی شما می‌توانید یک مرحله خمیر را چرخ کنید تا به‌خوبی منسجم شده و بافت یکدستی پیدا کند.
  • مرحله پنجم: پس از آن که مواد خمیر به‌خوبی با هم مخلوط شده و خمیر بافت یکدست و منسجمی پیدا کرد، نوبت آن می‌رسد که شیرینی حاجی پسته را آماده کنید. برای این منظور، از خمیر به‌صورت گلوله گلوله برداشته و به فرم دایره‌ای یا بیضی کوچک دربیاورید. این دایره‌ها بهتر است که در ابعاد کوچک و با قطر یک تا یک و نیم سانتی‌متر باشند.
  • مرحله ششم: قالب‌های آماده را روی یک سینی فر قرار داده و برای مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه داخل یکی از طبقات میانی یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. در نظر داشته باشید که لازم است حتما خمیر را برای این مدت داخل یخچال بگذارید.
  • مرحله هفتم: سپس سینی فر را از یخچال خارج کرده و در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. چیزی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، برای پخته شدن کامل این شیرینی خوشمزه کرمانی زمان نیاز است.

همان طور که مشاهده کردید، مراحل آماده کردن شیرینی حاجی پسته کرمانی، بسیار ساده بوده و می‌توان این شیرینی خوشمزه را در منزل در مدت زمانی کوتاه آماده کرد. با این همه اگر زمان کافی برای درست کردن حاجی پسته ندارید، امکان سفارش آنلاین شیرینی های کرمان از بهترین قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها نیز برای شما فراهم شده است.

خرید اینترنتی شیرینی کرمان

اگر تصمیم به خرید اینترنتی شیرینی کرمان را دارید، این امکان برای شما فراهم شده است که از طریق اسنپ فود، شیرینی موردنظر خود را سفارش دهید. به این ترتیب در کمترین زمان، سفارش شما در بسته‌بندی شکیل و کاملا تازه، به درب منزل یا محل آدرس ارسال خواهد شد. این یک روش عالی است که بتوانید شیرینی موردنظر خود یا به‌طور مثال شیرینی حاجی پسته کرمان را سفارش دهید، بدون آنکه نیاز باشد از منزل خارج شده و در ترافیک و شلوغی شهر، به محل قنادی مراجعه کنید. همین طور برای مسافران کرمان، خرید اینترنتی شیرینی حاجی پسته، به‌عنوان سوغاتی، یک انتخاب ارزشمند است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه