با محصولات زومیت؛ چطور پردازنده مناسب را با کم‌ترین هزینه بخرم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۱۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
با محصولات زومیت؛ چطور پردازنده مناسب را با کم‌ترین هزینه بخرم؟

پیش از خرید پردازنده چه باید بدانیم؟ چطور گزینه مناسب را پیدا و چطور آن‌ها را مقایسه کنیم.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در بخش محصولات زومیت شما علاوه بر اطلاع از قیمت پردازنده اینتل و قیمت پردازنده AMD می‌توانید به‌صورت کامل مشخصات فنی آن‌ها را نیز مقایسه کنید. از تغییرات قیمت CPU آگاه شوید و با انتخاب از بین فروشندگان آن، خرید ارزان‌تری داشته باشید.

بیش از ۶۰۰ پردازنده از نسل‌های قدیمی تا جدیدترین‌ محصولات اینتل و AMD در بخش محصولات زومیت قابل مقایسه هستند.

وقتی صحبت از خرید CPU به میان می‌آید با قطعه‌ای اساسی طرف هستیم که روی انتخاب سایر قطعات شما و ارتقای آن‌ها نیز تاثیر مستقیم دارد. پیش از اینکه از لیست پردازنده‌ها گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید باید پاسخ چند سوال از جمله موارد زیر را به دست آورید:

بودجه من چقدر است؟ گاهی می‌توان با کمترین بودجه گزینه‌های خوبی را خریداری کرد. اگر به‌دنبال اورکلاک نیستید یا مادربرد مناسب آن را ندارید فکر سری K را از سر بیرون کنید و پول خود را برای گزینه‌های بهتر هزینه کنید. اسلایدر بالای بخش فیلترهای لیست پردازنده‌‌ها را برای یافتن گزینه‌های مناسب برای بودجه خود به کار گیرید.

cpu-product-header

کاربری شما چیست؟ اگر گیمر هستید در نسل فعلی پردازنده‌ها سعی کنید روی گزینه‌های ۶ هسته‌ای و بالاتر تمرکزی کنید. AMD با محصولات بالارده سری 3D گیمرها را هدف قرار داده است. اینتل نیز همچنان بین کسانی که بازی و پردازش‌های کاری اولویت آن‌ها است گزینه‌ محبوبی به شمار می‌رود.

مادربرد فعلی شما چیست؟ حتما به تطابق نسل چیپست مادربرد و پردازنده‌ی موردنظر خود توجه کنید. هر مادربرد با چیپست اینتل حداکثر دو نسل و گزینه‌های AMD حداکثر چهار نسل برای ارتقا همراه شما هستند. سوکت پردازنده و سوکت مادربرد خود را در بخش محصولات حتما چک کنید.

آیا کارت گرافیک دارید؟ اگر جواب شما مثبت است پس می‌توانید در بخش محصولات زومیت با خیال راحت از بین گزینه‌های «فاقد واحد گرافیکی» پردازنده موردنظر خود را انتخاب کنید. اما اگر کارت گرافیک ندارید، گرافیک یک‌پارچه پردازنده می‌تواند برای کارهای عادی و حتی گاهی بازی‌های ساده و نه چندان سنگین شما را یاری کند.

ترد چیست و اعدادی که در مشخصان می‌بینید به چه معنا هستند؟ ترد‌‌ها یا رشته‌ها به پردازنده دستگاه این اجازه را می‌دهند که چند کار را هم‌زمان انجام دهند. ترد بیشتر به‌معنای توانمندتر بودن پردازنده شما برای کارهای موازی بزرگ است. پردازنده‌های ۶ هسته و ۱۲ ترد این روزها به‌نوعی به حداقل برای علاقه‌مندان بازی تبدیل شده‌اند.

چه خنک‌کننده‌ای بخرم؟ در بخش محصولات زومیت می‌توانید انواع خنک کننده بادی یا فن پردازنده و همچنین جدیدین انواع خنک کننده مایع را مشاهده کنید. اگر قصد اورکلا ندارید برای پردازنده‌های i3 و i5 و معادل‌های AMD آن قطعا با هزینه معقول می‌توان خنک کننده بادی تهیه کرد. ما اگر کولر قدیمی خود را با به نسل جدید پردازنده‌های i7 و i9 متصل کنید احتمالا با چالش روبه‌رو خواهید شد؛ توصیه می‌شود برای پردازنده‌های رده بالا از خنک‌کننده‌های بادی رده‌بالای دو فن یا خنک‌کننده‌های آبی استفاده شود.

amd-cpu-list-product

منظور از Tary و Box در پردازنده‌ها چیست؟ اینتل پردازنده‌های خود را به دو صورت Box با جعبه،‌ فن (به‌جز مواردی مثل سری i9 و ..) و دفترچه راهنمای عرضه می‌شوند در صورتی که پردازنده‌های تری بدون جعبه و متعلقات هستند. بدیهی است که تری گزینه‌ ارزان‌تری است.

اگر در مورد انتخاب پردازنده، رم و خنک‌کننده مناسب برای آن سوالی داشتید در صفحه پردازنده موردنظر خود در بخش محصولات زومیت سوال خود را مطرح کنید تا زومیت و دیگر کاربران در سریع‌ترین زمان به آن پاسخ دهند. این سوال شاید برای دیگران نیز پیش آمده باشد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه