گردشی در بازار ادویه استانبول

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
گردشی در بازار ادویه استانبول

در این مطلب با بازار ادویه استانبول و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن آشنا می‌شوید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کشور ترکیه به یکی از شهرهای توریستی محبوب در جهان تبدیل شده است. بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا برای تفریح، استراحت و آشنایی با فرهنگ مردم ترکیه به شهر زیبای استانبول سفر می‌کنند. مسافران ایرانی هم به تورهای استانبول علاقه‌مند هستند؛ به‌طوری که بلیط تهران به استانبول به یکی از محبوب‌ترین بلیط‌های پروازهای خارجی تبدیل شده است.

در شهر استانبول به‌جز جاذبه‌های تاریخی، مرکز خریدهای بسیار متنوعی هم وجود دارد که بازدید و خرید از آن‌ها برای گردشگران تجربه‌ای بی‌نظیر محسوب می‌شود. بازار ادویه استانبول یا بازار مصری‌ها یکی از جذاب‌ترین بازارهای سنتی این شهر است. در ادامه بیشتر درباره این بازار و ویژگي‌های منحصربه‌فردش با شما صحبت می‌کنیم.

بازار ادویه استانبول؛ رنگارنگ و خوش عطر

بازار ادویه یکی از بازارهای سنتی و سرپوشیده شهر استانبول است. این بازار محل فروش انواع ادویه از سراسر جهان محسوب می‌شود. زمانی که وارد بازار می‌شوید اولین چیزی که توجه‌تان را به خودش جلب خواهد کرد؛ ادویه‌های رنگارنگی است که در همه غرفه‌های این بازار وجود دارند. بوی تند ادویه‌های مختلف را می‌توانید در فضای سرپوشیده این بازار احساس کنید.

بسیاری از کسانی که بلیط تهران به استانبول را خریده‌اند در طول سفرشان زمانی را هم برای بازدید از بازار ادویه اختصاص می‌دهند. این بازار در منطقه تاریخی استانبول و در نزدیکی مسجد جدید قرار دارد. همچنین جالب است بدانید که بخشی از درآمد حاصل از بازار صرف مرمت و نگهداری از مسجد ینی والد می‌شود. بازار ادویه را می‌توان یک مکان تاریخی هم در نظر گرفت. این بازار در سال 1660 میلادی توسط عثمانی‌ها ساخته شد. طولی نکشید که بازار به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای دنیا برای دادوستد ادویه تبدیل شد و هنوز هم به فعالیت خود به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بازارهای ادویه جهان ادامه می‌دهد.

بازار استانبول- رپورتاژ

با مسیرهای دسترسی به بازار ادویه آشنا شوید

بازار ادویه استانبول در منطقه تاریخی این شهر در محله امینونو و در نزدیکی منطقه فاتح قرار دارد. شما به‌راحتی با اتوبوس و تراموا می‌توانید از بخش‌های مختلف شهر به بازار ادویه بروید. ایستگاه تراموا امینونو در نزدیکی بازار ادویه قرار دارد. همچنین بازار هر در همه روزهای هفته به‌جز روزهای تعطیل رسمی از ساعت ۸ صبح تا ۷ شب باز است. شما یک‌شنبه‌ها هم می‌توانید از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر برای خرید به این بازار بروید. بازار ادویه همیشه شلوغ است به همین دلیل ساعات اولیه صبح زمان بهتری برای بازدید از این بازار رنگارنگ محسوب می‌شود.

چه چیزهای از بازار ادویه بخریم؟

تعداد زیادی از غرفه‌های بازار به ادویه‌ اختصاص دارد. شما می‌توانید انواع و اقسام ادویه‌های کشورهای مختلف را در این بازار پیدا کنید. اگر اهل آشپزی هستید؛ به شما توصیه می‌کنیم که ادویه‌های موردنیازتان را از این بازار بخرید. به‌جز ادویه، انواع شیرینی خشک و شیرینی‌های سنتی کشور ترکیه نیز در این بازار به فروش می‌رسند.

چای، قهوه، خشکبار، آجیل و انواع پنیر ترکی از دیگر خوراکی‌هایی هستند که در این بازار وجود دارند. همان طور که می‌بینید تنوع خوراکی‌های بازار ادویه به‌قدری زیاد است که بعید می‌دانیم دست خالی این بازار را ترک کنید. ناگفته نماند که برخی از غرفه‌های بازار به فروش صنایع دستی اختصاص دارد؛ بنابراین اگر اهل خرید سوغات و صنایع دستی کشورهای مختلف هستید بازدید از این بازار برای شما هم جذاب خواهد بود.

کدام جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی بازار ادویه قرار دارند؟

در نزدیکی بازار ادویه مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارند. شما می‌توانید پس از بازدید از بازار ادویه به آن‌ها هم سری بزنید و از گشت‌وگذار در منطقه تاریخی استانبول لذت ببرید.

ادویه‌ها بازار ادویه استانبول- رپورتاژ

مسجد جدید

این مسجد که با نام ینی کامی یا مسجد والده سلطان شناخته می‌شود در مجاورت بازار ادویه قرار دارد. مسجد جدید در دوره حکومت عثمان ساخته شده است. البته از آن‌ سال‌ها تاکنون این مسجد بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و بخش‌های جدیدی هم به آن اضافه شده است. بسیاری از اهالی استانبول و گردشگران خارجی میدان بزرگ امینونو را با مسجد جدید می‌شناسند.

بازار محمود پاشا

در منطقه امینونو به‌جز بازار ادویه، بازارهای محلی دیگری مانند بازار محمود پاشا و بازار بزرگ هم قرار دارند. بسیاری از توریست‌ها بازار محمود پاشا را به‌عنوان یکی از بازارهای ارزان‌قیمت لباس در شهر استانبول می‌شناسند. به شما پیشنهاد می‌کنیم پس از بازدید از بازار ادویه سری هم به این بازار بزنید.

پل گالاتا

پل گالاتا یکی از مشهورترین دیدنی‌های شهر استانبول است. پیاده‌روی روی این پل و تماشای مناظر اطراف انتخاب خوبی برای پایان یک روز شلوغ در منطقه امینونو خواهد بود. پل گالاتا محل تلاقی استانبول جدید و استانبول قدیم به حساب می‌آید به همین دلیل برای مردم شهر استانبول هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

خیابان هوکا پاشا

رستوران‌های محلی متنوع دلیل اصلی شهرت خیابان هوکا پاشا در میان گردشگران استانبول است. اگر به غذاهای خیابانی علاقه دارید یا می‌خواهید طعم لذیذ غذاهای محلی ترکیه را بچشید؛ این رستوران‌ها انتخاب خوبی برای شما به حساب می‌آیند. کوفته، دونر کباب و پیده تعدادی از غذاهای محبوب در رستوران‌های خیابان هوکا پاشا هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه