اخذ ویزای توریستی آمریکا و کانادا با ویزافوری

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
اخذ ویزای توریستی آمریکا و کانادا با ویزافوری

ویزای آمریکا و کانادا از پرطرفدارترین ویزاها برای ایرانیان هستند؛ در این مطلب با نکات کاربردی برای اخذ ویزای توریستی این دو کشور آشنا می‌شوید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ویزافوری یک برند مطرح و قابل‌اعتماد در زمینه گردشگری است که با تکیه بر دانش و سال‌‌ها تجربه همراهی مطمئن در زمینه اخذ ویزا و گرفتن وقت سفارت است. شما با ورود به سایت www.visafori.com می‌توانید از خدمات آنلاین ویزافوری بهره‌مند شوید.

ویزای توریستی یا Visitor Visa نوعی ویزای غیر مهاجرتی است که صدور آن مخصوص افرادی است که قصد دارند برای مدت زمان کوتاهی وارد یک کشور شده و در زمانی معین به کشور خود بازگردند. ویزای آمریکا و کانادا از پرطرفدارترین ویزاها برای ایرانیان هستند که مراحل اخذ ویزای این دو کشور پیچیدگی‌های مخصوص به خود را دارد. در ادامه نکاتی کاربردی برای اخذ ویزای توریستی دو کشور آمریکا و کانادا را بررسی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

انواع ویزای توریستی آمریکا

انواع ویزای توریستی آمریکا شامل سه نوع می‌شود که ایرانیان می‌توانند با استفاده از این ویزاها وارد آمریکا شوند و برای یک بازه زمانی کوتاه مدت در این کشور اقامت کنند.

ویزا B-1 : مختص متقاضیانی که اهداف تجاری دارند.

ویزای B-2 : برای متقاضیانی که با هدف تفریح و گردشگری سفر می‌کنند.

ویزای B-1/B-2 : برای متقاضیانی که هر دو هدف بالا را دارند.

مراحل گرفتن ویزای توریستی آمریکا

مراحل اخذ ویزای توریستی آمریکا در کنسولگری‌ها و سفارت‌های مختلف آمریکا متفاوت است و امکان دارد ترتیب انجام آن‌ها تغییراتی داشته باشد. اما به‌طور معمول مراحل اخذ ویزای آمریکا به شرح زیر است:

برای اخذ ویزای توریستی ابتدا باید فرم تقاضای ویزای غیر مهاجرتی (فرم DS-160) را به‌صورت آنلاین تکمیل کنید و تاییدیه آن را تا روز مصاحبه حضوری همراه داشته باشید. توجه داشته باشید که برای تکمیل فرم باید یک عکس استاندارد که جدید باشد را آپلود کنید. بعد از انجام این مراحل می‌توانید برای رزرو وقت مصاحبه سفارت اقدام کنید.

وقت مصاحبه سفارت آمریکا

انجام مصاحبه یکی از مراحل ضروری برای اخذ ویزای توریستی آمریکا است که باید به‌صورت حضوری در یکی از سفارت‌ها و کنسولگری‌های آمریکا انجام شود. در این مصاحبه باید یک افسر برای گرفتن ویزای توریستی آمریکا شما را احراز صلاحیت کند.

طبق قوانین کلی بهتر است که هر متقاضی از سفارت کشور خودش وقت مصاحبه بگیرد و مصاحبه حضوری را در کشور خودش انجام دهد. همان طور که می‌دانید ما ایرانیان به‌دلیل عدم وجود سفارت آمریکا در کشورمان باید وقت سفارت آمریکا خود را در کشورهای همسایه انجام دهیم.

در پاسخ به این سوال که کدام سفارت آمریکا برای ایرانیان مناسب است؟ باید پاسخ دهیم که سفارتخانه‌های آمریکا در کشور امارات شهر ابوظبی، کشور ارمنستان شهر ایروان و کشور ترکیه شهر آنکارا گزینه‌های مناسبی برای انتخاب ایرانیان هستند.

هواپیما و پاسپورت - رپورتاژ

راه های افزایش شانس گرفتن ویزا

شرایط، مدارک و نحوه انجام مراحل اخذ ویزا عواملی هستند که میزان شانس شما برای دریافت ویزای گردشگری آمریکا را تعیین می‌کنند. در کل عوامل زیر شانس شما را برای اخذ ویزا افزایش می‌دهند:

  • سرمایه مالی کافی
  • اشتغال فرد به یک شغل مناسب
  • اشتغال به تحصیل فرد متقاضی در کشور خودش
  • وجود تاریخچه سفری مناسب
  • وجود دعوت نامه آمریکا برای فرد متقاضی

وجود هریک از موارد زیر می‌تواند شانس شما را برای دریافت ویزای توریستی آمریکا کاهش دهد:

  • فرد یک پرونده داشته باشد که همچنان باز باشد
  • باردار بودن متقاضی
  • تمکن مالی ناکافی یا عدم اثبات آن به افسر

شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا

اداره کشور کانادا که IRCC نام دارد هر ساله شرایط ویزای توریستی کانادا را به روز رسانی می‌کند. چند مورد از شرایط دریافت ویزا کانادا اجباری هستند و حتما باید وجود داشته باشند تا ویزا صادر شود اما بعضی دیگر از این شرایط آپشنال هستند به این صورت که اگر این شرایط را داشته باشید شانس شما برای دریافت ویزا افزایش می‌یابد.

تمکن مالی و گردش حساب قوی

سفارت کانادا بررسی می‌کند که شما از تمکن مالی مناسب برخوردار باشید تا بتوانید هزینه‌های خود را در طول سفر تامین کنید. برای این کار شما باید از بخش بین الملل بانک خود تمکن مالی و ریز گردش حساب ۶ ماه اخیر را به زبان لاتین بگیرید. شما باید این تمکن مالی و پرینت گردش حساب را به افسر خود ارائه دهید تا او از اینکه شما می‌توانید برای صنعت گردشگری این کشور مفید باشید اطمینان حاصل کند. مطابق با آخرین تغییرات حداقل تمکن مالی مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی کانادا ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان است.

تاریخچه سفری پربار

تاریخچه سفری‌ای برای سفارت کانادا قوی محسوب می‌شود که سفرهایی مانند منطقه شینگن، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و چین را داشته باشد. به‌طور مثال هر چقدر تعداد سفرهای شما به حوزه شینگن بیشتر باشد شانس شما برای اخذ ویزای ویزیتوری افزایش می‌یابد.

این نکته را فراموش نکنید که هرگز با پاسپورت سفید درخواست ویزای توریستی کانادا ندهید؛ حتما قبل از درخواست ویزای کانادا چند بار سفر به کشورهایی مثل سنگاپور، امارات و روسیه داشته باشید.

پرچم کانادا و پاسپورت - رپورتاژ

دعوت نامه ویزای کانادا

وجود دعوت نامه با اینکه از موارد اجباری برای اخذ ویزای توریستی نیست اما می‌تواند برگ برنده شما باشد. ارائه دعوت نامه به افسر کمک می‌کند تا از هدف شما برای سفر به کانادا اطمینان حاصل کند. این دعوت نامه می‌تواند از طرف یکی از اقوام، افراد خانواده یا دوستان برای شما ارسال شود.

مدارک اثبات وابستگی به ایران

شما می‌توانید با ارائه مدارکی که ثابت می‌کند از نظر خانوادگی، مالی، شغلی یا اجتماعی به کشور خودتان وابستگی دارید، شانس خود را برای دریافت ویزا افزایش دهید. این مدارک می‌توانند مواردی مثل سابقه بیمه بالای ۱۰ سال، ثبت شرکت، ماندن اعضای خانواده در کشور مبدا، قراردادهای سرمایه‌گذاری، اشتغال به تحصیل و عضویت در انجمن‌های اجتماعی باشد.

وقت سفارت کانادا در همسایگی ایران

برای رزرو وقت سفارت کانادا ابتدا باید نامه BIL را دریافت کرده باشید چون بدون این نامه دریافت نوبت امکان‌پذیر نیست. مهلت شما برای انگشت نگاری که باید در یکی از دفاتر VAC انجام شود 30 روز پس از دریافت نامه بیومتریک است. برای دریافت وقت سفارت کانادا باید از طریق سایت کارگزاری VFS اقدام کنید.

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

با توجه به آخرین تغییرات قوانین کانادا، امکان تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا ایجاد شده است. برای انجام این کار شما باید ابتدا ویزای توریستی کانادا را دریافت کنید و مطابق معمول به کشور کانادا سفر کنید. بعد از سفر به کانادا و حضور در این کشور باید به مصاحبه کاری بروید و از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کنید. بعد از دریافت جاب آفر می‌توانید برای درخواست تبدیل ویزای توریستی به کاری اقدام کنید.

با تبدیل ویزای ویزیتوری به ویزای کاری به‌راحتی می‌توانید هزینه‌های خود را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهید.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت ویزا فوری یا برقراری تماس با مشاوران ما مشاوره رایگان در خصوص دریافت هرگونه ویزا داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه