۳ مقصد بی نظیر برای سفر و گردش در دل طبیعت در ایام نوروز

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
۳ مقصد بی نظیر برای سفر و گردش در دل طبیعت در ایام نوروز

مشهد، تهران و رشت از پرطرفدارترین مقاصد سفرهای نوروزی محسوب می‌شوند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اگر قصد دارید تا برای تعطیلات نوروزی سفری به رشت داشته باشید، حیف است که فومن را نبینید و به تهران برگردید. فومن به‌عنوان یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین شهرهای شمالی، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی دارد. همچنین فاصله این شهر شمالی با دریا بسیار کم است و شما می‌توانید تنها با ۴۰ دقیقه رانندگی خودتان را به ساحل زیبا و دیدنی دریای خزر برسانید. اگر می‌خواهید که از همه جاذبه‌های گردشگری فومن دیدن کنید، فکر خوبی است که با اجاره ویلا شمال از سایت شب در این شهر اقامت داشته باشید و یک سفر خاطره‌انگیز را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

بسیاری از مسافران، شهر زیبای فومن را با شالیزارها، درختان چنار، باغ‌های زیبا و مناظر طبیعی آن می‌شناسند. اما جاذبه‌های تاریخی این شهر نیز در نوع خود دیدنی هستند. اگر شما هم به تماشای مکان‌های تاریخی علاقه دارید، در سفر به فومن دیدن قلعه تاریخی رودخان را از دست ندهید. این بنای تاریخی شگفت‌انگیز، در ۲۰ کیلومتری شهر فومن واقع شده است. قرارگیری این قلعه در کنار رود باعث شده است تا به این نام شهرت پیدا کند.

قدمت این قلعه تاریخی به دوران ساسانیان برمی‌گردد. اگر از نزدیک معماری این قلعه‌ی زیبا را مشاهده کنید، قطعا حیرت‌زده خواهید شد. چراکه این قلعه تاریخی به‌صورت غیر قابل نفوذ ساخته شده است. این قلعه شگفت‌انگیز از دو بخش برای سکونت حاکم وقت و سربازان آن ساخته شده است. مابقی قسمت‌های این قلعه شامل زندان، آب‌انبار، برج، سردخانه، تعدادی ورودی، حمام و... است.

بهترین زمان برای بازدید از قلعه رودخان فصل بهار و تابستان است. همچنین بهتر است که بازدید از این قلعه را به شب یا غروب نیندازید. در باقی فصل‌ها اغلب اوقات این مسیر مه‌آلود و بارانی است؛ در نتیجه دسترسی به قلعه را سخت می‌کند. در ابتدای مسیر پیاده‌روی به‌سمت قلعه، بازارهای محلی بسیار زیادی وجود دارند. بازدید از این بازارچه‌های محلی با حال و هوای خاصی برای شما همراه خواهد بود.

بازدید از طبیعتی بکر و دیدنی در اطراف تهران

رپورتاژ

تهران در تعطیلات عید نوروز جور دیگری دلربایی می‌کند. چراکه دیگر خبری از ترافیک و آلودگی هوا در این ایام نیست. اگر شما هم قصد سفر به تهران را دارید یا ساکن تهران هستید و برای تعطیلات از تهران خارج نمی‌شوید، فرصت بسیار خوبی است تا از جاهای دیدنی اطراف تهران دیدن کنید.

یکی از روستاهای ییلاقی اطراف تهران، روستای دیدنی کردان است. این روستای خوش آب و هوا در استان کرج و شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است. آن چیزی که جذابیت این روستا را بیشتر می‌کند، ترکیب زندگی مدرن شهری با زندگی سنتی روستایی است. محله‌های قدیمی این روستای ییلاقی، همچنان بکر و دست‌نخورده باقی مانده‌اند. گشت‌وگذار در بافت قدیمی این روستا، حس و حالی تازه برای شما به ارمغان می‌آورد.

این روستا در کنار خانه‌های سنتی خود، ویلاهای لوکس و زیبایی بسیاری دارد. در نزدیکی این روستا، یک دهکده تفریحی به نام ایثار احداث شده است. شما می‌توانید در این مجموعه ورزشی به انواع تفریحات ورزشی موردعلاقه خود از جمله والیبال، تنیس، فوتبال، بسکتبال و... بپردازید. این دهکده تفریحی به‌خصوص برای کسانی که عاشق تفریح و هیجان هستند، یک تجربه به‌یادماندنی را به ارمغان می‌آورد. از جمله این تفریحات می‌توان به پرواز با پاراگلایدر اشاره کرد.

برای اجاره ویلا کردان تصمیم با شما است. اگر عاشق قدم زدن در کوچه و پس کوچه‌های قدیمی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که نسبت به اجاره ویلا در محله‌های قدیمی این روستا اقدام کنید. گشت‌وگذار در محله‌های قدیمی این روستا حس و حال عجیبی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اما اگر می‌خواهید سفر متفاوتی را تجربه کنید، می‌توانید با اجاره ویلاهای لوکس و استخردار لحظاتی به‌یادماندنی برای خودتان رقم بزنید.

سفر به شهر سیاحتی و زیارتی مشهد در نوروز

رپورتاژ

یکی از شلوغ‌ترین شهرهای توریستی ایران در عید نوروز مشهد است. وجود حرم مطهر امام رضا (ع) در این شهر در کنار بهترین مراکز خرید، پارک‌ها، شهربازی، جنگل‌ها و... باعث شده است تا این شهر جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران داشته باشد. یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های تفریحی و گردشگری مشهد، شهر طرقبه است که در یک منطقه بسیار خوش آب و هوا در نزدیکی مشهد واقع شده است. 

فاصله این شهر از مشهد تنها 16 کیلومتر است؛ بنابراین شما می‌توانید به‌راحتی با ماشین شخصی خود به این منطقه کوهستانی سفر کنید. شهر طرقبه به‌دلیل امکانات تفریحی و فضای طبیعی بکر خود برای گذراندن اوقات فراغت بهترین گزینه است. رستوران‌های طرقبه بسیار مشهور هستند و غذاهای باکیفیتی را به گردشگران ارائه می‌دهند؛ بنابراین برای شکم‌گردی در مشهد، طرقبه می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. اگرچه امکان اقامت در طرقبه وجود دارد، اما با اجاره سوئیت در مشهد دسترسی راحت‌تری به سایر مکان‌های دیدنی مشهد خواهید داشت. در مشهد می‌توانید جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی را پیدا کنید تا لذت سفرتان تکمیل شود.

در نزدیکی شهر طرقبه روستاهای ییلاقی بسیار زیادی وجود دارند. گشت‌وگذار در این روستاها می‌تواند بهترین خاطرات را برای شما رقم بزند. آب و هوای طرقبه در فصل بهار و تابستان بسیار دلپذیر است و طبیعت در زیباترین حالت خود قرار دارد. همین امر باعث شده است تا این شهر کوهستانی، در بین مسافران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

شهر زیبای طرقبه برای کسانی که اهل تفریح و هیجان هستند، می‌تواند لحظات بسیار خوبی را بسازد. از جمله تفریحات طرقبه می‌توان به دهکده آبی ویلاشهر، پیست اسکی، باغ وحش، سوارکاری، سد چالیدره و... اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه