بهترین رستوران های ارگانیک تهران برای چشیدن طعم غذای سالم و تازه

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
بهترین رستوران های ارگانیک تهران برای چشیدن طعم غذای سالم و تازه

رستوران‌های ارگانیک متنوعی در تهران وجود دارد که غذای سالم و تازه را به مشتریان خود عرضه می‌کنند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

چند دهه است که توجه به مصرف غذاهای ارگانیک بیشتر شده است. در تولید مواد غذایی ارگانیک از کودهای شیمیایی، دستکاری‌های ژنتیکی و افزودنی‌ها خبری نیست. برای همین طرفداران سالم‌خوری همیشه رستوران‌هایی را برای درخواست غذا ترجیح می‌دهند که مِنویی با غذاهای ارگانیک دارند. برای خرید غذای سالم از رستورانهای ارگانیک تهران گزینه‌های خوبی پیش رویتان است. چه گزینه‌هایی؟ 

۱. رستوران زمین 

رستوران زمین

زمین از معروف‌ترین رستوران‌های ارگانیک تهران است. این رستوران حتی در طراحی فضای داخلی و دکوراسیون هم نگاهی به طبیعت داشته و زیبا است. چوب نقش مهمی در طراحی فضای داخلی رستوران دارد و تنوع غذایی منوی آن هم مطلوب است. اگر دوست دارید که در فضایی متنوع، غذایی سالم بخورید، سرزدن به رستوران زمین به شما توصیه می‌شود. 

همه‌چیز در رستوران زمین، ارگانیک و البته گیاهی است. انواع غذاها از جمله خورش‌ها یا چلوکباب هم در رستوران سرو می‌شود؛ اما همه گیاهی هستند. غذاهای فرنگی و فست‌فودی هم با سوسیس و کالباس‌های گیاهی درست می‌شوند. دوست‌داران سوپ و نودل هم از سرزدن به رستوران زمین راضی خواهند بود. 

در منوی ویژه رستوران زمین گزینه جالب دیگری وجود دارد که نامش جلب‌توجه زیادی می‌کند؛ سینی رهایی زمین. حدس می‌زنید که محتویات این سینی چیست؟ این منو ترکیب بسیار متنوعی از غذاهای مختلف است و شامل بورانی اسفناج، کشک بادمجان، عرقیجات، چای، سوپ و لازانیا می‌شود. کمی عجیب است اما قیمت مناسبی دارد و طرف‌داران پرتعداد. 

  • نشانی: شهرک غرب، فاز پنج، خیابان سیمای ایران، مجتمع مسکونی پردیسان

۲. رستوران کلانا 

کلانا هم از رستوران‌هایی است که غذاهای ارگانیک در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. کلانا فروشگاه‌های مختلفی دارد و محصولاتش را در آن‌ها هم به‌فروش می‌رساند. برای غذاخوردن در رستوران هم می‌توانید به شعبه‌های آن در ولیعصر شمالی و جنوبی مراجعه کنید. 

غذاها و نوشیدنی‌های کلانا با مواد تازه و سالم آماده می‌شوند. بسته‌بندی و ماهیت غذاهایش هم برای زندگی‌های پرمشغله امروزی بسیار مناسب است. ساندویچ کلاب این مجموعه معروف است و نوشیدنی‌های بسیار سالم و خوشمزه‌ای هم دارد. 

  • نشانی: ونک، به‌سمت ولیعصر، ضلع شمالی ونک، جنب بانک سامان، کلانا (ولیعصر شمالی)
  • نشانی: ضلع جنوبی میدان ونک، جنب ساندویچ هایدا، کلانا (ولیعصر جنوبی)

۳. کافه‌رستوران خانه هنرمندان

کافه‌رستوران خانه هنرمندان

برای سفارش غذای اورگانیک به‌صورت انلاین می‌توانید به‌سراغ منوی رستوران امیرشکلات خانه هنرمندان هم بروید. در این کافه‌رستوران غذاهای متنوعی دیده می‌شود. این رستوران هم غذاهای سنتی مانند لوبیاپلو گیاهی و ارگانیک دارد و هم لازانیا و پیتزاهای مختلف. 

از خلاقیت‌های این مجموعه می‌توان به‌ترتیب‌دادن سینی‌هایی با نام‌های جذاب اشاره کرد. برای نمونه، سینی هفت‌خوان را به‌یاد داشته باشید. این سینی حاوی برنج، سوپ، سالاد و خورشت‌های روز است. اگر تصمیم بگیرید که غذاهای سالم میل کنید، با گزینه‌هایی خوب و پرطرفدار مانند کافه‌رستوران خانه هنرمندان هم روبه‌رو خواهید شد. 

  • نشانی: خیابان ایرانشهر، پارک هنرمندان، رو‌به‌روی انتظامات، کافه‌رستوران گیاهی امیرشکلات (خانه هنرمندان)

۴. سالادبار ارگانیکا پرس 

سالادبار ارگانیکا پرس علاوه بر سالاد، غذاهای دیگری هم در منوی خود دارد. این مجموعه هم معتقد است که سالم‌خوری اهمیت ویژه‌ای دارد و برای همین غذاهایی ارگانیک و مقوی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. 

از جمله موارد موجود در منوی رستوران ارگانیکا پرس می‌توانیم به ساندویچ چیکن‌سزار یا ساندویچ بیکن گوشت اشاره کنیم. نوشیدنی‌های خوشمزه و دست‌ساز این رستوران هم طرف‌داران زیادی دارند. در ساندویچ چیکن‌سزار مرغ مزه‌دارشده به‌همراه پنیر چدار و سس سزار قرار دارد. البته کاهو و گوجه هم که فراموش نمی‌شود. در ساندویچ بیکن هم ترکیب خوشمزه‌ای وجود دارد؛ بیکن، ریحان، پنیر چدار، سس و خیارشور. 

در سالابار می‌توانید سالادهای خوشمزه و خاصی مانند سالاد پاستای مدیترانه‌ای هم سفارش بدهید. ترکیب این سالاد شامل پاستای پنه، سینه مرغ، گوجه گیلاسی، روکولا، پنیر پارمزان، پنیر فتا و سس پاستا می‌شود. وجود جعفری در آن هم به خوش‌عطروطعم‌شدنش کمک بیشتری می‌کند. 

  • نشانی: سردار جنگل جنوب، خیابان بهار غربی، میدان استاندارد، خیابان سهند، بالا تر از کوچه نسترن، سالاد بار ارگانیکاپرس (سالم و رژیمی)

۵. غذای ارگانیک و رژیمی ریحان 

غذاهای ارگانیک فقط به غذاهای گیاهی گفته نمی‌شود. همان طور که پیش‌تر هم گفته شد، منظور تمام غذاهایی است که با مواد کاملا طبیعی و بدون دست‌کاری‌های ژنتیکی و کشاورزی تولید می‌شوند. رستوران ریحان هم غذاهای ارگانیک متنوعی دارد. 

همبرگرهای این مجموعه طعم همبرگرهای خانگی را دارند. موادی که در ساندویچ‌ها و غذاهای دیگرشان به‌کار می‌رود هم طبیعی و سالم است. دست‌تان برای انتخاب از منوی این رستوران هم باز است. پاستا سفارش می‌دهید یا فیله مرغ؟ برگر یا خوراک ماهی؟ 

ساندویچ‌های این رستوران با نان سبوس آماده می‌شوند. نان سبوس از پرخاصیت‌ترین نان‌ها است و ارزش غذایی زیادی هم دارد. در میان ساندویچ‌ها و برگرهای مختلف رستوران می‌توانید به‌سراغ سیب‌برگر بروید یا هیولابرگر را انتخاب کنید. سیب‌برگر شامل برگر خانگی دست‌ساز خوشمزه و سیب‌زمینی است. مخلفات دیگری مانند کاهو، گوجه و خیارشور هم دارد. هیولابرگر هم علاوه بر همبرگر دست‌ساز حاوی فیله‌های مرغ است. 

  • نشانی: ازگل، خیابان نوبهار، گلستان شرقی، کوچه مهسان، انتهای بن‌بست ترانه، باشگاه سپید، غذای ارگانیک و رژیمی ریحان

۶. رستوران آناندا 

 آناندا هم گزینه خوبی برای خرید غذای سالم از رستورانهای ارگانیک تهران است. در این رستوران غذاهای بسیار متنوعی آماده می‌شود. یکی از جالب‌ترین گزینه‌ها هم چنجه گیاهی است. اگر هم اهل سالم‌خوری و طرف‌دار غذاهای ارگانیک هستید و هم گوشت مصرف نمی‌کنید، رستوران آناندا بهترین گزینه برای درخواست غذا خواهد بود. 

ته‌چین و کتلت‌های آناندا هم خوشمزه و بدون گوشت هستند. انواع غذاهای فرنگی و ایرانی دیگر هم در این رستوران سِرو می‌شود. اگر تمایل داشته باشید، به‌جای مراجعه حضوری می‌توانید غذاهای آناندا را به‌طور اینترنتی و از راه اپلیکیشن‌های معروف هم سفارش بدهید. 

  • نشانی: پاسداران، اختیاریه جنوبی، جنب مخابرات، پلاک ۱۸، رستوران گیاهی آناندا

در آخر 

برای سفارش اینترنتی غذای سالم در تهران انتخاب‌های مختلفی دارید. از میان مواردی که گفته شد به گزینه مناسب برسید. اگر گیاه‌خوار هستید هم رستوران‌های وگان و ارگانیک خوبی در میان موارد پیشنهادی در این مقاله وجود دارد. کسانی که عاشق برگر و کباب هستند هم می‌توانند از میان موارد پیشنهادی، غذاهایی سالم و طبیعی را سفارش بدهند. 

سالم‌خوری در این روزها بیشتر از گذشته رواج پیدا کرده و با وجود رستوران‌های متنوع کار آن‌چنان سختی نیست. به‌جای وسوسه‌شدن برای خوردن غذاهایی چرب و ناسالم می‌توانید به‌سادگی با اپلیکیشن‌های معروف سفارش غذایی ارگانیک و خوشمزه را بدهید. دلتان برای فست‌فودهای چرب و مضر هم تنگ نخواهد شد. 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه