تحصیل در اتریش

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش که از زیباترین کشورهای جهان و در مرکز قاره اروپا واقع شده است؛ از بهترین انتخاب‌ها هر شخص است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

تحصیل در اتریش که از زیباترین کشورهای جهان و در مرکز قاره اروپا واقع شده است؛ از بهترین انتخاب ها هر شخص است.

اتریش شامل ۹ ایالت است که به‌طور کلی همگی از آب و هوای معتدلی برخوردارند و همچنین زبان رسمی این کشور زبان آلمانی است. درمجاورت کشور اتریش نیز کشورهای آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان، ایتالیا، اسلوونی و ایتالیا است.

باید بدانید که تحصیل در اتریش به زبان آلمانی تقریبا رایگان است و یکی از روش‌های ورود به این کشور نیز تحصیل در دانشگاه‌های اتریش است.

شرکت مهاجرتی رجبی همواره در کنار شما سعی دارد به شما عزیزان در جهت بالا بردن آگاهی و اطلاعات شما در خصوص اقدامات قانونی کمک کند.

بهترین دانشگاه‌های اتریش

بیشتر دانشگاه‌های اتریش رایگان و با کیفیت هستند و مدرک تحصیلی آن‌ها معتبر و یافتن شغل با این مدارک آسان است.

از جمله دانشگاه‌های خوب به‌ترتیب رتبه بندی:

دانشگاه ملی وین؛ دانشگاه پلی تکنیک وین؛ دانشگاه اینسبورگ؛ دانشگاه صنعتی گراز؛ دانشگاه گراس؛ دانشگاه اقتصاد و تجارت وین؛ دانشگاه یوهانس کپلرلینز؛ دانشگاه منابع طبیعی و علوم زندگی دانشگاه کلاگنفورت؛ دانشگاه علوم پزشکی وین.

تحصیل رشته‌های مهندسی در اتریش

دانشجویان می‌توانند در گرایشات مختلف رشته مهندسی برای تمامی مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های خصوصی و دولتی اتریش تحصیل کنند ؛ تحصیل مهندسی در اتریش در دانشگاه‌های دولتی باهزینه اندک یا تقریبا رایگان است، ولی در دانشگاه‌های خصوصی و به زبان انگلیسی دارای شهریه است.

برای تحصیل در مقطع لیسانس رشته‌های مهندسی باید مدرک زبان آیلتس ۶ یا ای ۲ زبان آلمانی و برای فوق لیسانس رشته‌های مهندسی مدرک آیلتس ۶.۵ یا بی ۲ زبان آلمانی و برای مقطع دکتری مدرک آیلتس ۷ یا سی ۱ زبان آلمانی الزامی است.

رشته مهندسی همانند سایر رشته‌ها، دارای گرایشات مختلفی است که برخی از آن‌ها دارند. جمله گرایش های رشته مهندسی در کشور اتریش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • مهندسی شیمی
  • مهندسی الکترونیک
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی نفت
  • مهندسی برق
  • مهندسی عمران
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی خودرو
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی فناوری اطلاعات

دانشگاه‌هایی که دارای رشته‌های مهندسی هستند، شامل:

دانشگاه ملی وین؛ دانشگاه پلی تکنیک وین؛ دانشگاه اینسبورگ؛ دانشگاه گراس؛ دانشگاه اقتصاد و تجارت وین؛ دانشگاه یوهانس کپلرلینز؛ دانشگاه منابع طبیعی و علوم زندگی دانشگاه کلاگنفورت.

البته آن‌هایی که علاقه به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش را دارند، در سایت شرکت مهاجرتی رجبی به مطالب مختلفی در این حوزه پرداخته شده است.

دوره‌های زبان در اتریش

با پذیرش کالج‌های زبان، در اتریش می‌توان دوره‌های زبان انگلیسی و آلمانی را طی کرد که با توجه به خواسته هر فرد روش تدریس کالج‌ها متفاوت است؛ در زیر به این دسته‌بندی مراکز اشاره می‌کنیم:

  • مرکز آموزش زبان (ostarrichi): به دانشجویان کمک می‌کند تا به سرعت و به‌طور حرفه‌ای مهارت‌های کاملی در زمینه زبان آلمانی، انگلیسی یا برخی زبان‌های دیگر به‌دست آورند ؛ آموزش‌ها بر مبنای چارچوب مشترک آموزش زبان کنسول اروپا ارائه می‌شود؛ داوطلبان می‌توانند در گروه‌های کم‌جمعیت زبان مورد نظر را بیاموزند هزینه شرکت در دوره‌های زبان آلمانی این مرکز نیز بسیار مقرون به‌صرفه است ۳۰۰ تا ۶۰۰ یورو
  • آکادمی (actilingua): این آکادمی زبان در وین قرار دارد که یکی از مشهورترین مراکز آموزش زبان آلمانی به‌عنوان یک زبان خارجی به حساب می آیند کلاس‌های زبان آلمانی در این آکادمی بسته به سطح زبان فرد کلاس‌های سطوح مختلف صبح و بعد از ظهر تشکیل می‌شود؛ هزینه آن ۲۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو.
  • کالج (salls) : این کالج ارائه‌دهنده دوره‌های زبان انگلیسی و آلمانی است که کلاس‌های آن به‌شکل ماهیانه آغاز به کار می‌کنند؛ حداقل شهریه معادل ۵۲۵ یورو در ماه است؛ دوره‌های زبان آلمانی کلاسیک و فشرده و حداقل طول دوره زبان آلمانی در اتریش در این کالج چهار هفته است؛ که هدف آن افزایش دانش علمی زبان آلمانی افراد است.

رپورتاژ

مزایا و معایب تحصیل در اتریش

از مزایای کشور اتریش از جمله دارا بودن فرهنگ غنی و پربار است و دارای خدمات عمومی سازمان یافته است. این کشور با امنیت بسیار بالا و داشتن محیطی تمیز و سبز و همچنین آب و هوای مرطوب و معتدل از بهترین انتخاب‌ها است. این کشور دربردارنده دانشگاه‌های معتبر و معروف در سطح اروپا و حتی دنیا است.

از معایب کشور اتریش می‌توان به این نکته اشاره کرد که برای تحصیل در دانشگاه‌های اتریش حتما باید قبولی در دانشگاه دولتی از ایران را داشته باشیم و همچنین قیمت بالای املاک و حقوق و درآمد پایین و مالیات زیاد می‌تواند از نکات منفی این کشور باشد.

شرکت مهاجرتی رجبی در دو شعبه شیراز و تهران سعی در راهنمایی و کمک متقاضیان در روش‌های کاملا قانونی و ارائه اطلاعات صحیح و به روز در خصوص مواردی مانند کار در اتریش را دارد.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه