کافه‌های روباز تهران، فرصتی برای روال عادی زندگی در دوران کرونا

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
کافه‌های روباز تهران، فرصتی برای روال عادی زندگی در دوران کرونا

با نزدیک‌شدن به شهریور و مهر که هوا رو به خنکی می‌رود، حتما به یکی از کافه‌هایی که در ادامه این مقاله به شما معرفی می‌کنیم سر بزنید و لذت نشستن در یک کافه روباز را تجربه کنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کرونا برهمه جنبه‌های زندگی‌مان تاثیر گذاشته است. تا دو سال پیش شاید معیارهایمان برای انتخاب کافه و رستوران؛ دسترسی راحت، فضای کافی برای پارک، محیط و دکوراسیون زیبا و دلنشین و البته نوشیدنی و خوراکی‌های خوشمزه بود. اما با شروع کرونا، بیشتر افراد یا دور کافه رفتن را به‌کلی خط کشیده‌اند یا با وسواس بیشتری اقدام به انتخاب می‌کنند. در دوران کرونا مهم‌ترین اصلی که باید در مورد انتخاب کافه در نظر بگیرید، داشتن فضای باز است. نشستن در فضای باز در هوای گرم تیر و مرداد شاید چندان دلچسب نباشد، اما با نزدیک‌شدن به شهریور و مهر که هوا رو به خنکی می‌رود، حتما به یکی از کافه‌هایی که در ادامه این مقاله به شما معرفی می‌کنیم سر بزنید و لذت نشستن در یک کافه روباز را تجربه کنید. همچنین کافه‌های تهران از جذاب‌ترین تفریحات برای افرادی است که از شهرهای دیگر به تهران سفر می‌کنند و از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران محسوب می‌شوند.

کافه تهرون

فرقی نمی‌کند که ساکن تهران هستید یا در یک سفر چندروزه قصد گشت‌وگذار در تهران و وقت‌گذرانی در کافه‌های معروف آن را دارید؛ اگر به فضای خانه‌های قدیمی علاقه دارید، قطعا کافه تهرون انتخاب خوبی خواهد بود. در این کافه می‌توانید هم در تراس بنشینید و هم در حیاط کافه؛ فضایی پر از گل‌های زیبای شمعدانی، شب‌بو و همیشه بهار با میز و صندلی‌های چوبی قدیمی و یک حوض فیروزه‌ای زیبا در وسط حیاط. تزیینات داخلی ساختمان نیز بی‌شباهت به خانه مادربزرگ نیست؛ رومیزی‌های توری، قاب عکس‌های قدیمی، آینه و تنگ‌های بلوری در کنار ردیف‌هایی از کتاب‌هایی که داستان‌هایی جذاب را روایت می‌کنند، همگی حسی از دوران بچگی‌مان را رقم می‌زنند. شعاع‌های نوری که از پنجره‌های بزرگ چوبی به داخل می‌تابند و کل فضا را روشن می‌کنند.

نشستن پشت یکی از میزهای حیاط در هوای خنک شهریور و نوشیدن یکی فنجان چای خوشرنگ در حالی که نوای موسیقی ایرانی کل فضا را پر می‌کند، می‌تواند ساعاتی شما را از هیاهوی زندگی دور کند. حتی تصور اینکه کافه تهرون در هوای ابری پاییز چه حس‌و‌حالی به خود می‌گیرد هم لذت‌بخش است.

  • ساعات کاری کافه تهرون: از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۲:۳۰
  • آدرس کافه تهرون: تهران، خیابان ویلا، خیابان خسرو، پلاک ۳۹

کافه گودو یاس

رپورتاژ

باز هم خانه‌ای قدیمی و دو طبقه با تراس و حیاط و حوض فیروزه‌ای که دورتادور آن‌ها را گلدان‌هایی با گل‌های بنفشه زیبا تزیین کرده‌اند. خانه‌ای که خاطراتی از حضور شادروان «علی حاتمی» را در حافظه تاریخی خود ثبت کرده است. یکی از بخش‌های جذاب کافه، ایوان خانه یا به اصطلاح قدیمی‌ها «بهارخواب» است که حس نوستالژی‌ای را ایجاد می‌کند. البته این حس زمانی در شما ایجاد می‌شود که قبلا خوابیدن در بهارخواب خانه مادربزرگ، در شب‌های گرم تابستان و صدای جیرجیرکی که سکوت شب را می‌شکند، تجربه کرده باشید.

صاحبان کافه گودو با ذوق و قریحه هنری، به‌شکل کاملا مفهومی به‌جای ماهی‌ قرمز، ظروف چینی در کف حوض چیده‌اند که یادآور سکه‌های آرزویی است که برای همه ما آشناست. در گوشه حیاط کوچک و صمیمی این خانه، یک ژیان قدیمی قرار داده‌اند که در حال حاضر سوژه‌ای است برای عکاسی مهمانان کافه.

فضای داخلی کافه گودو با آن دیوارهای دو رنگ، طاق‌هایی که فضای اتاق‌ها را به هم متصل می‌کند و پنجره‌های چوبی بزرگ بسیار زیبا است. بنابراین حتی اگر به این سبک کافه علاقه‌ای ندارید، به پیشنهاد ما، برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنید.  فضای دلنشین این کافه هم برای قرارهای دوستانه مناسب است و هم برای ملاقات‌های کاری یا جشن‌های خانوادگی مثل جشن تولد. همچنین فضای دلنشین کافه گودو از جاذبه‌های گردشگری تهران است که به مسافران تهران پیشنهاد می‌کنیم برای اجاره روزانه سوئیت در تهران منطقه‌ای را انتخاب کنند تا دسترسی راحت‌تر به این کافه‌ داشته باشند.

مشخصات کافه گودو (شعبه استاد نجات اللهی):

  • ساعات کاری کافه گودو: پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ صبح و روزهای وسط هفته از ۱۲ ظهر تا ساعت ۲۳
  • آدرس کافه گودو: خیابان استاد نجات اللهی، خیابان محمدی، بن‌بست یاس

کافه چای بار

اگر مایل هستید به‌جای رفتن به خانه‌های قدیمی کوچک و دنج، نشستن در حیاط باصفای یک عمارت اعیونی را تجربه کنید، راهی کافه چای ‌بار شوید. این کافه در واقع یک عمارت قاجاری است که به کلاه‌فرنگی شناخته می‌شود و از طراحی بسیار زیبایی هم برخوردار است. حیاط عمارت پر از درختان بلند و قطوری است که فضایی دلنشین را ایجاد کرده‌اند. حوض و فواره وسط حیاط و جوی آب کوچکی که از وسط این حیاط عبور می‌کند، بر جذابیت آن افزوده است. این عمارت و محوطه اطراف آن زمانی تفرجگاه ناصر‌الدین شاه بوده است. اگر از علاقه‌مندان چای هستید، بد نیست بدانید در این کافه ۳۰ نوع چای با طعم‌های مختلف سرو می‌شود.

بنابراین اگر می‌خواهید ساعاتی را به دور از مشکلات زندگی در فضایی دوستانه سپری کنید و از طعم یک چای و صبحانه ایرانی خوشمزه لذت ببرید، کافه چای بار انتخاب خوبی خواهد بود. در سفر به تهران حتما زمانی را به نشستن در این کافه زیبا اختصاص دهید.

رپورتاژ

  • ساعات کاری چای بار: از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۳:۰۰
  • آدرس چای بار: خیابان دزاشیب، خیابان کریمی، خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، انجمن خوشنویسان ایران

کافه کیپ‌لیک

کافه کیپ‌لیک، با کافه‌های قبلی که تاکنون معرفی کردیم، کمی متفاوت است. این کافه در باغ موزه سعد‌آباد قرار گرفته و دورتادور آن پر از درختان برافراشته است. بنابراین اگر اولویت‌تان نشستن در یک فضای بزرگ و سرسبز همراه با هوای پاک و شنیدن آواز پرندگان است، حتما کافه کیپ لیک را در لیست بررسی‌های خود قرار دهید. یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این کافه، استفاده از میزهای کرسی شده در زمستان است. بنابراین می‌توان گفت با وجود فضای باز گسترده، این کافه حتی در زمستان هم جذابیت‌های خاص خود را دارد.

ساعات کاری کافه کیپ‌لیک:

  • آدرس کافه کیپ‌لیک: میدان تجریش، خیابان ولیعصر، خیابان زعفرانیه، انتهای خیابان طاهری، کاخ موزه سعدآباد

در این مطلب کوتاه نمی‌توان تمام کافه‌های روباز تهران را معرفی کرد. بنابراین در ادامه نام و آدرس چند کافه دیگر را که فضاهای دلنشین و خوبی دارند را معرفی خواهیم کرد.

کافه دیاموند: خیابان انقلاب، خیابان نجات اللهی، خیابان فلاح پور، پلاک ۳۳

کافه روحی: میدان بهارستان، خیابان دانسرا، خیابان شریعتمدار رفیع، باغ نگارستان

کافه نان: چهارراه تهرانپارس، خیابان دولت، شماره ۲۱

کافه کاریز: خیابان شریعتی، خیابان دولت، نبش خیابان نعمتی، باغ خانه شاعران ایران

کافه بام خانه هنرمندان: خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، خانه هنرمندان ایران، پشت بام غربی، جنب تماشاخانه استاد عزت‌الله انتظامی

اگر ساکن تهران نیستید، برنامه یک سفر چندروزه به تهران را برنامه‌ریزی کرده‌اید توصیه می‌کنیم علاوه بر کافه‌گردی دیدن سایر جاذبه‌های گردشگری تهران مثل موزه‌ها، سینماها، کاخ‌ها و پارک‌های معروف مثل پارک جمشیدیه یا پارک قیطریه را در برنامه سفر خود بگنجانید.

اقامت در تهران از طریق سایت اجاره ویلا و اقامتگاه هومسا

برای مسافران شهرهای دیگر مهم‌ترین نکته‌ای که حتما قبل از سفر باید به آن فکر کرد اجاره اقامتگاه روزانه مناسب در تهران است. برای سفر به تهران اصلا نگران رزرو یا اجاره اقامتگاه مناسب نباشید. در گذشته برای مسافران تهران تنها چند گزینه محدود برای اقامت وجود داشت. مسافرخانه که احتمالا اقامت در آن برای همه افراد راحت نیست و هتل که نسبت به سایر اقامتگاه‌ها گرا‌ن‌تر است. اما حالا با امکان اجاره آنلاین سوئیت و ویلا روزانه از طریق سایت‌هایی مثل سایت هومسا این امکان برای همه مسافران وجود دارد تا قبل از سفر اقامتگاه خود را رزرو کنند. فقط کافی است مسافران به homsa.net مراجعه کنند. نام شهر مورد نظر را جست‌و‌جو کنند. با استفاده از انواع فیلترها اقامتگاه مورد نظر خود را با مقایسه قیمت، موقعیت مکانی، مشاهده عکس‌ها و نظرات مهمانان قبلی رزرو کنند. همچنین با استفاده از امکان چت با میزبان می‌توانند قبل از رزرو نهایی سوالات خود را از میزبان بپرسند.

 

 

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه