در سفر به اصفهان در کدام هتل ها اقامت کنیم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
در سفر به اصفهان در کدام هتل ها اقامت کنیم؟

علاوه بر جاهای دیدنی اصفهان، هتل‌های سنتی نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان محسوب می‌شوند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اصفهان یکی از معروف‌ترین شهر‌های توریستی ایران است. وجود مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار در این شهر، باعث شده است تا گردشگران فراوانی از سراسر دنیا به این شهر سفر کنند. یکی از مکان‌های دیدنی این شهر هتل‌های سنتی آن است. این هتل‌های سنتی، علاوه بر اینکه در لیست هتل های اصفهان علی بابا از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، به‌دلیل داشتن معماری کهن، جزو مکان‌های باستانی و دیدنی این شهر محسوب می‌شوند.

این هتل‌ها با داشتن سبک معماری خانه‌های قدیم ایران، تجربه سفری به زمان‌های گذشته و خاطره دل‌نشینی را برای شما ایجاد می‌کنند. ما در این مقاله به بررسی چند تا از هتل‌های معروف سنتی اصفهان پرداخته‌ایم. همچنین امکانات آن‌ها و موقعیت آن‌ها را بررسی کرده‌ایم تا راهنمایی برای شما در انتخاب بهترین هتل اصفهان باشد؛ پس در ادامه با ما همراه باشید و این مطلب را تا انتها بخوانید.

هتل سنتی اصفهان

این هتل با بیش از ۴۰۰ سال قدمت، یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های اصفهان محسوب می‌شود. این هتل سه ستاره در زمان صفویه بنا شده است. معماری این هتل را به سبک خانه‌های اعیانی زمان قدیم طراحی کرده‌اند؛ به‌طوری که، یک حیاط بزرگ در وسط خانه قرار دارد که نمای همه اتاق‌های هتل روبه ‌همین حیاط است. در مرکز حیاط یک حوض آب بزرگ با آب‌نما ساخته شده است که اقامت در این هتل را چندین برابر دلچسب‌تر و خاطره‌انگیز‌تر می‌کند. از دیگر نشان‌های سنتی‌بودن این هتل، داشتن حیاط اندرونی و بیرونی است.

امکانات هتل: با وجود سنتی‌بودن معماری هتل، امکانات آن کامل به‌روز شده و مدرن است. این هتل شامل امکاناتی همچون اینترنت، پارکینگ، یخچال، تلویزیون، توالت فرنگی و… می‌شود که در نوع خود امکاناتی قابل‌قبول به‌حساب می‌آیند. 

فاصله تا مراکز دیدنی: به شما توصیه می‌کنیم هنگام رزرو هتل اصفهان، این هتل را در نظر بگیرید؛ زیرا با توجه به قیمت مناسب و امکانات مدرن آن، این هتل به اکثر جاذبه‌های دیدنی و باستانی اصفهان نزدیک است. شما با اقامت در این هتل می‌توانید در کمترین زمان ممکن، فاصله هتل تا مکان‌های گردشگری اصفهان را طی و در طول سفر خود از مراکز توریستی بیشتری بازدید کنید.  

رپورتاژ

هتل سنتی عتیق

تصور بیدارشدن در اتاق‌های این هتل حس برگشت به زمان قاجار را ایجاد می‌کند. سبک معماری باشکوه ۲۰۰ ساله این هتل، با وجود اینکه بازسازی‌ شده، همچنان حال‌وهوای سنتی و دیرین خود را حفظ کرده است؛ طوری‌که گاهی به آن موزه سنتی عتیق می‌گویند. معماری این هتل شامل حیاطی بزرگ با حوض آب و درختان سربه‌فلک‌ کشیده می‌شود و سبک زندگی قدیمی ایرانی را تداعی می‌کند. همچنین این هتل دو حیاط اندرونی و بیرونی دارد. اتاق‌ها شامل انواع مختلف شاه‌‌نشین، سرداب و حجاب‌دار هستند که بهترین آن‌ها، اتاق‌های شاه‌نشین است. 

امکانات هتل: در اکثر هتل های اصفهان که سبکی سنتی دارند، با وجود معماری کهن، امکاناتی مدرن در نظر گرفته‌اند تا مسافران حس آرامش و آسایش داشته باشند.

اگرچه این هتل امکاناتی مانند استخر، سالن بیلیارد، سونا و جکوزی ندارد؛ اما اینترنت، پارکینگ و امکاناتی از این قبیل برای اقامت راحت شما در نظر گرفته شده است. هتل عتیق، این امکان را برای شما فراهم آورده تا با حفظ سبک سنتی خود، تجربه زندگی قدیم ایرانی را به‌چشم ببینید. با گرفتن یک عکس سنتی در بعدازظهر حیاط هتل و نوشیدن یک چای یک خاطره زیبا را در ذهن خود حک کنید.

رفت و آمد: این هتل با ماشین حدود نیم ساعت با فرودگاه و ترمینال فاصله دارد. همچنین به مکان‌های دیدنی اصفهان مانند میدان نقش‌جهان و عمارت عالی‌قاپو بسیار نزدیک است؛ به‌طوری که، می‌توانید حتی پیاده، نیم ساعت بعد به آنجا برسید. پس اگر قصد دارید در هتلی نزدیک به مکان‌های دیدنی و توریستی اصفهان اقامت داشته باشید، هنگام رزرو هتل اصفهان، این هتل تماشایی را در نظر داشته باشید. 

هتل بخردی

در لیست هتل های اصفهان این هتل دو ستاره با ۴۰۰ سال قدمت یکی از کهن‌ترین هتل‌های اصفهان محسوب می‌شود. در سال ۱۳۷۹ شمسی، شخصی به نام مرتضی بخردی که یکی از استادان برجسته معماری دوره خود بود، مرمت و بازسازی این بنای تاریخی را به بهترین شکل ممکن انجام داد. این هتل بافت و معماری سنتی دوره صفویه را حفظ کرده است. قسمت انتهای غربی این هتل باغ جمیلان قرار دارد. همچنین ورودی و محوطه هتل به‌اندازه عرض ساختمان درخت‌کاری و گل‌کاری‌های دیدنی دارد که فضای هتل را در شب دوچندان زیبا می‌کند.

امکانات هتل: این هتل با وجود فضایی سنتی که دارد، شامل امکانات مدرنی مانند اینترنت هم می‌شود. همچنین صبحانه‌های متنوع ایرانی این هتل از المان‌های اصلی انتخاب این هتل برای اقامت است که آن را از بقیه‌ هتل‌ها متمایز می‌کند.

رفت‌و‌آمد: این هتل در محله سنبلستان واقع شده است که یکی از قدیمی‌ترین محله‌های اصفهان محسوب می‌شود. به‌دلیل اینکه این محل در محدوده طرح ترافیک است، امکان رفت‌وآمد با ماشین ندارد و پارکینگی نیز برایش طراحی نکرده‌اند.

ما در این مطلب سعی کردیم چند نمونه از هتل‌های سنتی اصفهان را به شما معرفی کنیم تا هنگام رزرو هتل اصفهان، بتوانید مناسب‌ترین هتل سنتی را، با توجه به اولویت‌های خود برای اقامت، پیدا کنید. آیا شما قصد اقامت در هتل‌های سنتی اصفهان را دارید؟ آیا تابه‌حال به این شهر سفر کرده‌اید؟ فراموش نکنید نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه