۳ منطقه خوش آب و هوا برای خوش‌گذرانی در اطراف تهران

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
۳ منطقه خوش آب و هوا برای خوش‌گذرانی در اطراف تهران

در اطراف تهران نواحی خوش آب و هوا و سرسبزی وجود دارند که گزینه مناسبی برای سفری یک روزه یا چندروزه محسوب می‌شوند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

با شروع فصل بهار و تابستان، پیدا کردن مناطق خوش آب و هوا برای خوش‌گذرانی در اطراف تهران مهم جلوه می‌کند. دلیل این امر را می‌توان به فرار مردم از گرما و دوری از شلوغی و آلودگی تهران دانست. نواحی اطراف تهران اغلب دارای آب و هوای خنک و مناطق سرسبز است که می‌توانند برای یک مسافرت یک روزه یا چندروزه عالی باشند. در این امتداد، ما ۳ منطقه خوش آب و هوا اطراف تهران را در زیر معرفی می‌کنیم.

در سه این مناطق می‌توانند به‌تنهایی مقاصدی عالی برای سفر به اطراف تهران باشند:

کرج، یک منطقه بزرگ با آب و هوای دلپذیر

رپورتاژ

کرج بعد از تهران، مشهد و اصفهان، چهارمین شهر بزرگ ایران است. این شهر تا نیمه دوم قرن بیستم، عموماً به‌عنوان تفرجگاه تابستانی شناخته می‌شد. امروزه نیز می‌توان کرج را به‌عنوان یک مقصد خوش و آب هوا در اطراف تهران نام برد. معمولا افرادی که قصد مسافرت به شهرهای شمالی ایران را دارند، از کرج می‌گذرند و در مسیر خود با مکان‌های بسیار زیبای این شهر دیدن می‌کنند.

آب و هوای دلپذیر با اماکن زیبا و طبیعی، باعث شده است افراد روزهای آخر هفته را در این منطقه بگذرانند. برای مثال، می‌توانید از برغان دیدن کنید. این روستای کوچک در نزدیکی کرج است که توسط درختان متنوع و سرسبز احاطه شده است. یا می‌توانید از دریاچه امیرکبیر بازدید کنید. این دریاچه مکانی زیبا برای استراحت و تفرجگاه در شهر کرج است. پارک جنگلی جهان نما واقع در بزرگراه همت و شهر کرج، یکی از دیگر از مکان‌های خوش و آب و هوا در کرج است.

پارک چمران از دیگر مکان‌های زیبای این شهر است. رودخانه‌ای که از پارک عبور می‌کند، به‌عنوان چشم‌انداز اصلی این پارک شناخته می‌شود. همچنین پارک چمران به‌دلیل گیاهان و گل‌های نادر خود مشهور است. ناگفته نماند، جاده چالوس یکی از مهم‌ترین جاده‌ها برای مردم در استان البرز که به شهرستان چالوس در استان مازندران می‌رسد. برخی این جاده را یکی از زیباترین جاده‌های جهان می‌دانند. جاده چالوس منظره‌ای بی‌نظیر از طبیعت زیبا با آب و هوای خنک را به نمایش می‌گذارد. اگر نیازمند اقامت و اجاره ویلا در کرج هستید، با توجه به نیاز خود و تعداد نفرات قادر به رزرو ویلا به‌صورت آنلاین هستید.

وقت گذرانی در دهکده سرسبز کردان

رپورتاژ

هنگامی که اردیبهشت فرا می‌رسد، کردان کاملا با رنگ سبز پوشیده می‌شود و منطقه اقامتی زیبایی را برای گردشگران به وجود می‌آورد. برای لذت بردن از آنچه در فصل بهار و تابستان در کردان ارائه شده است، باید در این روستا به گشت‌وگذار پرداخت و آرامش ذهنی را به‌معنای واقعی درک کرد.

کردان یک دهکده تاریخی است که در حدود ۱۵ کیلومتری شمال غربی شهر کرج (در شهرستان ساوجبلاغ) در استان البرز و در حدود ۵۰ کیلومتری غرب تهران واقع شده است. در این روستا باغ‌های گسترده‌ای وجود دارند و رودخانه‌ای طولانی به نام برغان از آن عبور می‌کند. این منطقه ییلاقی سرشار از باغ‌های میوه است، دلیل آن را می‌توان خاک حاصل‌خیز و مرغوب و همچنین قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مناسب دانست. باغ‌هایی کردان دارای درختان میوه اعم از زرد آلو، گیلاس، گردو و توت درختی هستند.

سرسبزی و دلپذیری هوای کردان را بیشتر باید مدیون رودخانه این روستا دانست. رودخانه کردان از ارتفاعات کهار بزرگ سرچشمه می‌گیرد و از شمال شرق روستا به‌سمت جنوب غرب روان می‌شود. در همین راستا، می‌توان برای روزهای آخر هفته و حتی برای اقامت برای چندین روز به کردان سفر کرد. کردان هم یکی از مناطق پرطرف‌دار در این اواخر شده که بسیاری از ویلاهای این منطقه استخردار هستند برای اجاره ویلا استخردار در کردان به سایت‌های اجاره دهنده ویلا رجوع کنید.

خوش‌گذرانی در کوچه باغ‌های زیبای طالقان

رپورتاژ

طالقان شهری زیبا است که در دامنه کوه البرز در استان تهران واقع شده است. طالقان در کوه‌های البرز و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شمال غربی تهران در دره بزرگی بین این کوه‌ها واقع شده است. طالقان از حدود ۸۰ روستای کوهستانی تشکیل شده است که هرکدام زیبای مخصوص به خود را دارند.

یخچال‌های طبیعی، کوهستان‌های بلند و رودخانه‌های خروشان مهم‌ترین دلایل سفر به طالقان هستند. رشته کوه‌های البرز از ارتفاعات این شهر است و محل زندگی حیواناتی همچون خرس، گرگ، روباه، کفتار، شغال و کبک است. طالقان به‌دلیل نزدیکی به پایتخت به یکی از محبوب‌ترین مناطق برای سفر کوتاه‌مدت شناخته می‌شود. اگر به‌دنبال مقصدی در نزدیکی تهران هستید تا یک روز را در طبیعت بکر خود بگذرانید، طالقان بهترین گزینه برای شما است.

آب و هوای کوهستانی، طبیعت سبز، رودخانه‌ها، چشمه‌ها، سد طالقان، غارها و روستای کوچک محلی، همه و همه می‌توانند انگیزه‌های خوبی برای سفر به این منطقه باشند. پیاده‌روی و حتی دوچرخه‌سواری در کوچه باغ‌های زیبا و مزارع سرسبز طالقان و شنیدن صدای آواز پرندگان، می‌توانند شما را به‌شدت هیجان‌زده کنند. برای اجاره ویلا در طالقان، سایت‌های رزرو آنلاین، بهترین گزینه در این زمینه هستند.

۳ منطقه خوش آب و هوا برای خوش‌گذرانی در اطراف تهران را در بالا معرفی کردیم، اگر به فکر این هستید که برای چند روز در این مناطق اقامت کنید و به‌معنای واقعی لذت حضور در آن‌ها را تجربه کنید، سایت شب به‌طور ۲۴ ساعته پشتیبان شما مسافران و گردشگران عزیز است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه