انواع ویزای شینگن و روش های اخذ آن

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
انواع ویزای شینگن و روش های اخذ آن

ویزای شینگن سندی معتبر است که برای سفر به کشور‌های عضو پیمان شینگن صادر می‌شود، و افرادی که خارج از محدوده کشور‌های حوزه شینگن هستند برای سفر به این کشورها نیاز به اخذ ویزای شینگن دارند.

منطقه‌ی شینگن شامل ۲۶ کشور اروپایی است که طبق توافق نامه‌ای متعهد شده‌اند که شهروندان این کشورها می‌توانند آزادانه و مانند یک کشور واحد در سراسر این منطقه سفر کنند و تمامی اشخاصی که خارج از این محدوده هستند برای ورود به این کشورها نیازمند اخذ ویزای شینگن هستند.

کشورهای عضو منطقه شینگن

در ادامه فهرست کشور‌های عضو اتحادیه شینگن را می‌توانید مشاهده کنید.

اتریش

بلژیک

جمهوری چک

دانمارک

استونی

فنلاند

فرانسه

آلمان

یونان

مجارستان

ایسلند

ایتالیا

لتونی

لیتوانی

لوکزامبورگ

مالت

هلند

نروژ

لهستان

پرتغال

اسلواکی

اسلوونی

اسپانیا

سوئد

سوئیس

لیختن اشتاین

 

چه کسانی به ویزای شینگن نیاز دارند؟

شهروندان کشورهای غیر عضو پیمان شینگن برای ورود به منطقه شینگن الزاما به ویزای شینگن نیاز دارند. هرچند، موارد استثنایی نیز برای این قانون وجود دارد: زیرا برخی از کشورهایی که عضو پیمان شینگن نیستند، همچنان می‌توانند بدون ویزا به قلمروی شینگن وارد شوند.

انواع ویزای شینگن

۱. ویزای شینگن (USV)

ویزای اتحادیه‌ی شینگن (Uniform Schengen Visas) مجوز ورود و سفر به کشورهای عضو این پیمان را، برای حداکثر ۹۰ روز در هر ۶ ماه است. این ویزا در اصل همان ویزای توریستی برای گردشگران محسوب می‌شود. از طرفی این نوع از ویزا به چند دسته‌ی دیگر تقسیم می‌شود: ویزای نوع A - ویزای نوع B- ویزای نوع C

۲. ویزای اعتباری منطقه محدود (LTV)

این نوع از ویزا، ویزای اعتباری منطقه‌ محدود (Limited Territorial Validity Visas) نام دارد. این ویزا به شما اجازه می‌دهد که تنها به محدوده‌‌های مشخصی که در زمان اخذ ویزا اعلام می‌شود، سفر کرده و در آن‌ها اقامت داشته باشید. این ویزا به غیر از مناطق مشخص‌شده، در هیچ منطقه‌ دیگری اعتبار ندارد و دارنده‌ آن مجوز سفر به هیچ‌یک از دیگر مناطق را ندارد. این ویزا بیشتر تحت شرایط خاص اعطا می‌شود. 

۳. ویزای ملی (NV)

از ویزای ملی (National Visas) به‌عنوان ویزای نوع D یاد می‌شود. این ویزا برای افرادی که برای تحصیل، کار یا کسانی که برای مدت‌زمان مشخصی و با هدف معینی، قصد اقامت در کشورهای ناحیه‌ی شینگن را دارند، صادر می‌شود. این ویزا نیز بسته به شرایط و هدف آن می‌تواند یک‌بار ورود یا چندبار ورود باشد و دارنده‌ی آن باید پس از اتمام اعتبار ویزا و پایان دوره‌ تعیین شده، به کشور خود بازگردد. با در اختیار داشتن ویزای چند بار ورود نوع D، بدون نیاز به اخذ روادید دیگری می‌توان به‌ تمامی کشورهای ناحیه‌ شینگن بدون محدودیت سفر کرد. 

مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن

  • فرم تکمیل‌شده درخواست ویزا
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • اصل و کپی گذرنامه
  • سه قطعه عکس رنگی ۳.۵ * ۴.۵
  • اسناد ملکی و مدارک شغلی و منابع مالی جهت اثبات تمکن مالی
  • بلیط پرواز رفت و برگشت به کشور مقصد
  • بیمه مسافرتی
  • برگه تائیدیه رزرواسیون هتل (واچر)

گروه مهاجرتی ویزا‌ای ام (visaem) با همکاری موسسه حقوقی کیمیاسپنتا با داشتن تمامی مجوزهای لازم و کادر اجرایی حرفه‌ای و متخصص دارای ۱۰ سال سابقه درخشان و تجربه فراوان در امر اقامت اروپا و اخذ ویزای شینگن تضمینی با دعوتنامه معتبر (گارانتی لتر) است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه