دانمارک سفارت خود در تهران را بازگشایی کرد
وزارت امور خارجه دانمارک از بازگشایی سفارت این کشور در تهران پس از سه ماه تعطیلی خبر داد.
وزارت امور خارجه دانمارک اعلام کرد سفارت این کشور در تهران پس از بیش از سه ماه تعطیلی، فعالیت خود را از سر گرفته است. این تصمیم به دلیل تغییر شرایط امنیتی در منطقه غرب آسیا اتخاذ شده است.
بهگزارش خبرگزاری فرانسه، دستگاه دیپلماسی دانمارک در بیانیهای رسمی اعلام کرد:
با توجه به بهبود اوضاع امنیتی در ایران، سفارت در تهران بازگشایی شده است.
بر اساس این بیانیه، سفیر دانمارک در ایران از تاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۵ (۱۹ ژوئن ۲۰۲۶) در محل سفارت مستقر شده و مشغول به کار است.
دولت دانمارک در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۴ (۱۰ مارس ۲۰۲۶) دستور تعطیلی موقت سفارت خود در تهران را به دلیل تنشهای منطقهای صادر کرده بود.