وزارت امور خارجه دانمارک اعلام کرد فعالیت دیپلماتیک سفارت این کشور در تهران از سر گرفته شده است. این تصمیم به دلیل بهبود وضعیت امنیتی در ایران اتخاذ شده و سفیر دانمارک از تاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۵ (۱۹ ژوئن ۲۰۲۶) در محل سفارت مستقر شده است.
به نقل از المیادین، دانمارک در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۴ (۱۰ مارس ۲۰۲۶) به دلیل نگرانیهای امنیتی ناشی از تحولات منطقهای، فعالیت سفارت خود در تهران را بهطور موقت متوقف کرده بود.
بازگشایی سفارت دانمارک در حالی انجام میشود که سایر کشورهای اروپایی نیز روند مشابهی را طی کردهاند. سفارت ایتالیا در تهران نیز روز جمعه گذشته پس از وقفهای سه ماهه، فعالیت خود را از سر گرفت.
پیش از این، کشورهای اسپانیا و سوئیس در فروردین ۱۴۰۵ (آوریل ۲۰۲۶) و در پی برقراری آتشبس میان ایران و آمریکا، نمایندگیهای دیپلماتیک خود را در تهران بازگشایی کرده بودند.