«جنگ تختهای آفتاب» در هتلهای یونان؛ گردشگر بدون تخت مانده به دادگاه شکایت کرد!
به گزارش رسانههای آلمانی، این مرد به همراه همسر و دو فرزندش تابستان سال ۲۰۲۴ برای سفری ۱۱ روزه به جزیره «کوس» یونان رفته بود. او برای اقامت در هتلی ۳۸۴ اتاقه با چندین استخر، فضای استراحت و دسترسی به ساحل، حدود ۷ هزار و ۱۸۶ یورو پرداخت کرده بود.
بر اساس رای دادگاه منطقهای هانوفر، مهمانان هتل از ساعت ۶ صبح با گذاشتن حوله روی تختهای آفتاب، آنها را رزرو میکردند؛ اقدامی که با وجود نصب تابلوهای ممنوعیت، همچنان ادامه داشت.
این گردشگر اعلام کرد که بارها موضوع را به مسئول تور و کارکنان هتل اطلاع داده اما اقدامی برای اجرای قوانین انجام نشده است. او همچنین گفته خانوادهاش هر روز صبح زود برای پیدا کردن تخت کنار استخر بیدار میشدند، اما تنها یک بار موفق شدند از آن استفاده کنند. حتی در همان نوبت نیز فقط پدر و مادر روی تختها نشستند و دو فرزند ۹ و ۱۲ سالهشان روی حوله و زمین استراحت کردند.
دادگاه در نهایت به نفع این خانواده رای داد و تعطیلات آنها را «دارای نقص» تشخیص داد. قضات اعلام کردند اگرچه هتل موظف نیست برای همه مهمانان تخت آفتاب اختصاصی فراهم کند، اما باید تعداد کافی و متناسبی از این امکانات در اختیار مسافران قرار دهد.
بر اساس حکم دادگاه، این خانواده علاوه بر بازپرداخت بخشی از هزینه سفر، اکنون ۹۸۶ یورو و ۷۰ سنت دیگر نیز غرامت دریافت خواهند کرد.
پدیده رزرو زودهنگام تختهای کنار استخر که در برخی مقاصد گردشگری اروپا به «جنگ تختهای آفتاب» مشهور شده، در سالهای اخیر بارها باعث نارضایتی گردشگران شده است.