آرتمیس دو به زمین برگشت؛ پایان گردش دور ماه

شنبه 22 فروردین 1405 - 12:07
مطالعه 1 دقیقه
آرتمیس ۲
اولین ماموریت انسانی فراتر از مدار زمین در بیش از ۵۰ سال گذشته با فرود ایمن فضاپیمای اوراین در اقیانوس آرام به پایان رسید.

فضاپیمای اوراین، حامل چهار فضانورد، پس از ۱۰ روز ماموریت آرتمیس ۲، بامداد شنبه با فرود ایمن در جنوب غربی کالیفرنیا در اقیانوس آرام به زمین بازگشت. رید وایزمن، ویکتور گلوور، کریستینا کوک و جرمی هانسن در وضعیت خوبی قرار دارند.

فرود ایمن اوراین با جداسازی ماژول سرویس و سپس تراز کردن کپسول برای ورود دوباره به جو زمین همراه بود. فضاپیما در جریان بازگشت، سرعت ۳۹٬۶۸۸ کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد و ارتباط کوتاهی نیز به‌دلیل ایجاد پلاسمای ناشی از اصطکاک با جو برقرار نشد.

این ماموریت آزمایشی برای ارزیابی قابلیت‌های اوراین در حمل ایمن فضانوردان به ماه انجام شد. اگرچه مشکلاتی مانند گرفتگی مسیر فاضلاب توالت و نشتی شیرهای سوخت گزارش شده است، اما مقام‌های ناسا اطمینان دارند که این مسائل پیش از مأموریت بعدی قابل حل هستند.

داده‌های به‌دست‌آمده از آرتمیس ۲ برای بهبود ماموریت‌های آینده، از جمله فرود انسان روی ماه در سال ۲۰۲۸، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نظرات