مرودشت غافلگیر شد؛ شهروندی اشیای تاریخی را بازگرداند!
سرپرست اداره میراث مرودشت از تحویل داوطلبانه مجموعهای شامل ۲۰۹ سکه دوره اسلامی و ۵ پیکان تاریخی توسط یک شهروند خبر داد.
محسن نجفی گفت:
این اقدام ارزشمند که نشاندهنده ابعاد عمیق صیانت مردمی از تاریخ است، موجب افزایش بیش از پیش آثار تاریخی مخزن شهرستان شده و مسیر جدیدی را برای پژوهشهای تخصصی درباره سکههای دوره اسلامی در منطقه فراهم میکند.
سرپرست اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی شهرستان مرودشت افزود:
طبق بررسیهای کارشناسی، این ۲۰۹ قطعه سکه متعلق به سدههای نخستین اسلامی است که به همراه ۵ عدد پیکان تاریخی، پس از سپری کردن مراحل قانونی ثبت، برای نگهداری به مخزن حفاظتی اداره منتقل شدند.
او در پایان خاطرنشان کرد:
از تمامی شهروندان درخواست میشود در صورت مواجهه با اشیای تاریخی، مراتب را از طریق کانالهای رسمی اطلاعرسانی کنند تا این آثار طبق ضوابط علمی و قانونی، مستندسازی و برای نسلهای آینده حفاظت شود.