سفر به ماه پس از نیم قرن؛ آرتمیس دو پرتاب شد
پرتاب موشک آرتمیس ۲ ناسا از ساحل فلوریدا، نقطه آغازی برای گشایش فصل جدیدی در اکتشافات فضایی است. این ماموریت تاریخی، چهار فضانورد را عازم سفر ۱۰ روزهای به دور ماه کرد؛ سفری که میتواند پیشدرآمدی برای حضور پایدار انسان بر سطح قمر باشد.
این پرتاب پس از تاخیرهای متعدد و با موفقیت انجام شد. رید وایزمن فرمانده این ماموریت، همراه با ویکتور گلوور، کریستینا کوک و جرمی هانسن در فضاپیمای اوراین به سمت ماه حرکت میکنند. خدمه آرتمیس ۲ در مسیر بازگشت به زمین، رکورد دورترین فاصله از سیاره را نیز خواهند شکست.
ماموریت آرتمیس ۲ فراتر از یک دستاورد فنی است؛ کریستینا کوک در آستانهی تبدیلشدن به اولین زن بازدیدکننده ماه قرار دارد و ویکتور گلوور نیز میتواند نخستین فضانورد سیاهپوست باشد که محیط ماه را تجربه میکند. جرمی هانسن نیز بهعنوان اولین غیرآمریکایی، این افتخار را کسب خواهد کرد. رید وایزمن نیز مسنترین فردی است که به فضا سفر میکند.