توضیح وزیر میراث درباره علت بازگشایی اماکن تاریخی در میانه جنگ

دوشنبه 3 فروردین 1405 - 17:48
مطالعه 1 دقیقه
تندیس‌های تخت جمشید. عکاس: مینا کیانی
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره علت بازگشایی محوطه‌های تاریخی در زمان جنگ توضیح داد.
تبلیغات

«صالحی امیری» با تشریح سیاست‌های حوزه گردشگری در ایام نوروز گفت:

تاکید ما بر فعال بودن اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری، ناظر بر حفظ جریان زندگی و نشاط اجتماعی در کشور است. حضور مردم در این فضاها، به تقویت ارتباطات اجتماعی و افزایش حس تعلق به میراث‌فرهنگی کمک می‌کند.

وزیر میراث و گردشگری افزود:

حتی در شرایطی که الگوی سفر دچار تغییراتی می‌شود، فراهم بودن امکان بازدید و حضور، پیامی مهم برای جامعه دارد و آن تداوم پویایی و جریان زندگی است.

او همچنین از اجرای برنامه‌های محتوایی جدید در حوزه فرهنگ و گردشگری خبر داد و افزود:

این برنامه‌ها با هدف تقویت روایت‌های فرهنگی، ارتقای سطح آگاهی عمومی و ایجاد ارتباط مؤثرتر میان مردم و میراث‌فرهنگی کشور طراحی شده و به‌صورت مرحله‌ای اجرا خواهد شد.

وزیر میراث‌ فرهنگی با تاکید بر نقش هم‌افزایی میان بخش‌های مختلف کشور خاطرنشان کرد:

همکاری و همدلی میان نهادهای اجرایی و همراهی مردم، مهم‌ترین عامل موفقیت در پیشبرد برنامه‌ها و تحقق اهداف کلان کشور است و این سرمایه ارزشمند، مسیر آینده را روشن‌تر می‌کند.

نظرات