به آثار تاریخی فارس آسیبی نرسیده است

سه‌شنبه 19 اسفند 1404 - 15:54
مطالعه 1 دقیقه
مجسمه و ستون های تخت جمشید
مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس اعلام کرد که به بناهای تاریخی استان تاکنون آسیبی نرسیده است.

به نقل از ایسنا، «بهزاد مریدی» گفت:

تاکنون در تجاوزات آمریکا و اسرائیل به کشورمان، آسیبی به اماکن تاریخی فارس وارد نشده است. در پی تجاوز آمریکا و اسرائیل به کشورمان طبق قوانین جهانی، در تمام اماکن جهانی باستانی استان فارس سپر آبی نصب کردیم که این اماکن مانند تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، مجموعه ساسانی اعم از شهر بیشاپور، کاخ سروستان، قلعه دختر، آتشکده ساسانی، سایت باستانی دارابگرد، مجموعه زندیه، حافظیه، سعدیه، نصیرالملک و... هستند.

او با بیان اینکه قریب ۳,۰۰۰ اثر تاریخی در استان فارس داریم و تلاش شده است حتی‌الامکان سپر آبی بر روی سایت‌های جهانی نصب شود، گفت:

بیشتر در اماکنی که شهره جهانی دارند این کار را انجام دادیم و امیدواریم که دشمنان این مرز و بوم به کنوانسیون و پروتکل‌های جهانی پایبند باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تصریح کرد:

برای حفظ جان گردشگران اماکن تاریخی خود را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده‌ایم.

نظرات