هشدار باران‌ اسیدی تهران پس از انفجار مخازن سوخت

یک‌شنبه 17 اسفند 1404 - 11:32
مطالعه 1 دقیقه
باران تهران
هلال احمر نسبت به خطرناک بودن باران‌های اسیدی پس از انفجار انبارهای نفت هشدار داد و توصیه‌هایی برای حفاظت در برابر آن ارائه کرد.
تبلیغات

پس از انفجار مخازن سوخت، جمعیت هلال احمر درباره ورود ترکیبات سمی هیدروکربن‌ها و اکسیدهای گوگرد و نیتروژن به جو و ابرها هشدار داد. این آلودگی می‌تواند با بارندگی، باران اسیدی بسیار خطرناکی ایجاد کند که باعث سوختگی‌های شیمیایی پوست و آسیب جدی به ریه‌ها می‌شود.

هلال احمر تاکید کرده در صورت تماس باران با پوست، محل را نمالید و تنها با جریان مداوم آب سرد شست‌وشو دهید. همچنین، لباس‌های آغشته به این باران باید بلافاصله تعویض شده و در کیسه‌های دربسته قرار گیرند.

نظرات