«سپر آبی» در فلک الافلاک نصب شد
مدیر کل میراث فرهنگی لرستان گفت: «در حال حاضر، نشان سپر آبی در محوطه موزهها و اماکن تاریخی استان نصب شده است.»
تبلیغات
«عطا حسنپور» اظهار کرد:
سازمان «سپر آبی» در سال ۱۹۹۶ با مشارکت چهار نهاد شورای بینالمللی موزهها (ICOM)، شورای بینالمللی بناها و محوطهها (ICOMOS)، شورای بینالمللی آرشیوها (ICA) و فدراسیون بینالمللی انجمنها و مؤسسات کتابخانهای (IFLA) شکل گرفت و با هدف حمایت از میراثفرهنگی، آرشیوها، کتابخانههای ارزشمند و مجموعههای اسنادی در شرایط بحران شکل گرفته است.
او خاطرنشان کرد:
با توجه به شرایط کنونی منطقه طبق قوانین بین المللی این نشان در مهمترین آثار تاریخی استان لرستان از جمله قلعه تاریخی فلک الافلاک نیز جهت حفاظت از این آثار نصب شده است.