موزه‌های ایلام «سپر آبی» نصب کردند

جمعه 15 اسفند 1404 - 12:36
مطالعه 1 دقیقه
کاخ والی ایلام
نشان سپر آبی در موزه‌ها و مجموعه‌های تاریخی ایلام نصب شد.

«فرزاد شریفی»، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام اظهار کرد:

با عنایت به شرایط حساس کنونی و ضرورت صیانت از سرمایه‌های ملی، ارتقای سطح پایداری و تاب‌آوری بناهای تاریخی و موزه ها در برابر مخاطرات احتمالی، یک اولویت راهبردی تلقی می‌شود .

وی افزود: لذا در راستای تحقق بهینه بحران، پایبندی دقیق به الزامات lاجرایی دستورالعمل‌های از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز ابلاغ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام تصریح کرد:

دستورالعمل شماره یک، دستورالعمل اقدام در هنگام وقوع شرایط اضطراری مبنی بر وظیفه و تکلیف اتخاذ تدابیر عامل، هماهنگ و پیشگیرانه برای حفظ، ایمنی و صیانت از آثار است.

شریفی گفت:

دستورالعمل حفاظت اضطراری از موزه ها و پایگاه‌های در برابر تهدیدات و چارچوب مدیریتی حفاظت، ارتقای تاب‌آوری موزه‌ها، پایگاه‌ها و امکان تاریخی در مواجهه با تعارضات اجتماعی از دیگر دستورالعمل‌های ابلاغی شده از سوی وزارتخانه است.

نظرات