«سپر آبی» در اماکن تاریخی و موزههای کرمان نصب شد
نشان «سپر آبی» در اماکن تاریخی و فرهنگی کرمان با هدف صیانت و حفاظت در برابر حملات نصب شد.
تبلیغات
«سید موید محسننژاد»، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان کرمان با اعلام این خبر افزود:
صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی به عنوان گنجینههای میراثفرهنگی ایران و جهان، در زمان بروز بحران و جنگ ضروری است و نصب نشان «سپر آبی» یکی از بهترین راهکارها برای حراست از محوطهها، اماکن، موزهها، آثار و ابنیه تاریخی در سطح بینالمللی است.
او بیان کرد:
این نشان بر پشتبام اماکن تاریخی و موزهها و در محوطه آثار و اماکن تاریخی و فرهنگی استان نصب شده تا در شرایط جنگی از آسیبهای احتمالی به این آثار ارزشمند استان جلوگیری به عمل آید.
محسننژاد اظهار کرد:
سازمان سپر آبی در سال ۱۹۹۶ با مشارکت نهادهای شورای بینالمللی موزهها (ICOM)، شورای بینالمللی بناها و محوطههای تاریخی (ICOMOS)، شورای بینالمللی آرشیوها (ICA) و فدراسیون بینالمللی انجمنها و موسسات کتابخانهای (IFLA) با هدف حمایت از میراثفرهنگی، آرشیوها، کتابخانههای ارزشمند، محوطههای تاریخی، موزهها و مجموعههای اسنادی در شرایط بحران شکل گرفته است.