افزایش قیمت مسافربرهای بینشهری از تهران به شمال!
مسافربرهای بین شهری در مسیرها تهران قیمتهای چندبرابر معمول دریافت میکنند.
تاکسیهایی که طی چند روز گذشته در مسیر «تهران-شمال»، شهروندان تهرانی فاقد خودروی شخصی را به شهرهای شمالی منتقل کردند، بعضا ۲ تا ۳ برابر «شرایط عادی» کرایه مسافری دریافت کردند.
در یک نمونه، دو مسافر از مرکز شهر تهران قصد سفر به رشت را داشتند و برای این منظور، ۵ میلیون تومان به یک مسافرکش پرداخت کردند. در نمونه دیگر، برای همین مقصد، درخواست ۲۰ میلیونی توسط راننده به مسافران داده شده است.
تقاضای سفر به شمال طی روزهای هفته جاری از یکسو و ضعف سرویسدهی حملونقل برونشهری در چنین مواقعی از سوی دیگر، علل جهش قیمت تاکسیهای برونشهری است.
گفتنی است که امروز وزیر راه با حضور در ترمینال جنوب، بر نظارت بر قیمتهای مسیرهای بینشهری تاکید کرده بود.