آب گرفتگی شدید شهر دبی | فرودگاه دبی زیر آب رفت

احسان رستمی‌پور
احسان رستمی‌پور چهار شنبه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۳
آب گرفتگی شدید شهر دبی | فرودگاه دبی زیر آب رفت

بارش شدید باران شهر دبی را با آب‌گرفتگی و سیل شهری روبه‌رو کرد.

رعدوبرق و بارش شدید باران در روز سه‌شنبه امارات متحده عربی را درنوردید. بر اساس آمارها این شدیدترین بارانی بوده است که تابه‌حال در این کشور در طول چند ساعت به ثبت رسیده بود. خبرگزاری دولتی امارات این باران را یک رویداد تاریخی دانست و مقدار بارش را بیشتر از همه آمارهای ثبت شده در این کشور از سال ۱۹۴۹ عنوان کرد.

فرودگاه دبی

بارش شدید باران منجر به اختلال رفت و آمدها در این شهر شد و مشکلاتی را در بخش‌هایی از بزرگراه‌های اصلی و فرودگاه بین‌المللی دبی به بار آورد. تصاویر منتشر شده حاکی از آب‌گرفتی شدید بخشی از فرودگاه بین‌المللی دبی است. بر اساس آمارهای اعلامی تا پایان روز سه‌شنبه، بیش از ۱۴۲ میلی‌متر بارندگی در طول ۲۴ ساعت در دبی ثبت شده است؛ این در حالی است که در فرودگاه بین‌المللی دبی به‌عنوان شلوغ‌ترین فرودگاه جهان برای سفرهای بین‌المللی به‌طور متوسط در سال ​​۹۴٫۷ میلی‌متر باران می‌بارد.

دبی

فرودگاه دبی اعلام کرده که بارندگی‌ها باعث تاخیر یا تغییر مسیر پروازها شده است و با وجود قطع باران مشکلات همچنان ادامه دارد. بر اساس گزارش‌ها، کارکنان و مسافران برای ورود و خروج به فرودگاه با مشکل مواجه شدند و برخی از خدمات مترو نیز به حالت تعلیق درآمده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه