لغو پروازها در چند شهر کشور | آخرین وضعیت پروازهای کشور (به‌روزرسانی شد)

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۹
لغو پروازها در چند شهر کشور | آخرین وضعیت پروازهای کشور (به‌روزرسانی شد)

آخرین وضعیت پروازهای بین‌المللی و داخلی کشور را از کجارو مطلع شوید.

با توجه به هشدارهای امنیتی، بسیاری از فرودگاه‌ها کشور از جمله فرودگاه مهرآباد، فرودگاه امام خمینی، فرودگاه شهرهای شیراز، بوشهر، کرمان، اصفهان و همچنین شهرهای غرب کشور تعطیل و تعداد زیادی پرواز داخلی و خارجی لغو شدند. آخرین وضعیت پروازها داخلی و بین‌المللی کشور را در ادامه بخوانید:

به‌روزرسانی: ۷ فروردین ساعت ۰۹:۱۴

لغو تمامی محدودیت‌های پروازی کشور

محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور لغو و عملیات پروازی این فرودگاه‌ها آغاز شد. بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری کلیه محدودیت‌های پروازی مهرآباد کنسل شده و از ساعت۵:٣٠ صبح فرایند پذیرش مسافری این فرودگاه آغاز شده است. همچنین روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اعلام کرد که از ساعت ۶ صبح امروز (۲۷ فروردین۱۴۰۳) پروازهای شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به حالت عادی برقرار می‌شود.

به‌روزرسانی: ۲۶ فروردین ساعت ۱۷:۵۰

لغو همه پروازهای فرودگاه‌های خوزستان

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان از ابطال همه پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه‌های استان تا صبح دوشنبه خبر داد.

سیدمهدی رزاز اظهار کرد:

همه پرواز‌های فرودگاه‌های استان خوزستان شامل فرودگاه بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی اهواز و فرودگاه‌های آبادان، دزفول و ماهشهر با توجه به نوتام تشکیلات هوانوردی صادرشده تا ساعت ۶ بامداد فردا، دوشنبه ۲۷ فروردین‌ماه باطل شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان با بیان اینکه هرگونه اخبار درخصوص پرواز‌ها از طریق روابط‌عمومی فرودگاه بین‌المللی اهواز و سایر فرودگاه‌های یادشده و همچنین خبرگزاری‌های معتبر اطلاع‌رسانی می‌شود، افزود:

از مسافران خواهشمندیم برای اطلاع از وضعیت پرواز‌ها حتما با شماره ۱۹۹ تماس بگیرند و از مراجعه به فرودگاه خودداری کنند.

به‌روزرسانی: ۲۶ فروردین ساعت ۱۷:۰۱

آخرین وضعیت پروازهای فرودگاه مشهد

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت:

پروازهای فرودگاه مشهد به مقصد ١٠ شهر کشور تا صبح فردا، دوشنبه باطل است و انجام نمی‌شود.

حسن جعفری به ایرنا گفت:

پروازهای ورودی و خروجی شهرهای «تبریز، اردبیل، ارومیه، کرمانشاه، ایلام، اهواز، آبادان، همدان، شهرکرد و تهران» طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری از صبح امروز تا صبح فردا ( ٢٧ فروردین ماه) متوقف شده است. ازاین‌رو پروازهای مشهد به این شهرها باطل شد اما هزینه بلیط به مسافران برگشت داده می‌شود. بقیه پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه مشهد بدون مشکل در حال انجام است.

به‌روزرسانی: ۲۶ فروردین ساعت ۱۶:۲۰

استرداد وجه بلیط پروازهای لغو شده

وحید قربانی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی از بازگشت هزینه بلیط مسافران پروازهای لغو شده از بامداد ۲۶ فروردین خبر داد.

 رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه با اشاره به اطلاعیه‌های هوانوردی صادره مبنی بر لغو پروازهای داخلی و خارجی در برخی از فرودگاه‌های کشور اظهار کرد:

با توجه به اعلام باطلی پروازها و عدم استفاده از بلیط‌های خریداری شده توسط مسافران محترم، بدین وسیله اعلام می‌شود؛ طبق هماهنگی به عمل آمده، هزینه بلیط‌های خریداری شده برای پروازها از بامداد ۲۶ فروردین تا پایان زمان رفع محدودیت‌های پروازی که به‌دلیل ایمنی پروازها صورت‌گرفته، بدون کسر جریمه به مسافران بازگشت داده می‌شود.

وی افزود:

مسافران محترم باید توجه داشته‌باشند که از محل خریداری بلیط (آژانس‌ها و سکوها و...)، هزینه‌های پرداختی را دریافت کنند.

به‌روزرسانی: ۲۶ فروردین ساعت ۱۶:۰۵

اطلاعیه «هما» درباره بازگشت وجه بلیط سفرهای لغو شده

مسافران برای بازگشت وجه بلیط خود به دفاتر فروش هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» یا محل تهیه بلیط مراجعه کنند.

تمامی پروازهای داخلی و بین‌المللی «هما» تا ساعت ۶ بامداد روز ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ (۱۵ آوریل) باطل است و مسافران برای بازگشت وجه بلیط خود به دفاتر فروش هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» یا محل تهیه بلیط مراجعه کنند.

 حسام قربانعلی مدیرکل روابط عمومی هما درباره انجام پروازهای ورودی و خروجی این شرکت در فرودگاه های مهرآباد و فرودگاه امام خمینی (ره) گفت:

تمامی پروازهای داخلی و بین‌المللی «هما» تا ساعت ۶ بامداد روز ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ (۱۵ آوریل) باطل اعلام می‌شود.

مسافران پروازهای هما  در روز ۲۶ فروردین ماه سال جاری که پرواز آن‌ها باطل شده است می‌توانند برای بازگشت وجه بلیط خود به دفاتر فروش هما یا محل تهیه بلیط مراجعه کنند.

لغو پروازهای فرودگاه مهرآباد و چند فرودگاه دیگر کشور تا صبح فردا

همچنین رضا کارگر، مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در گفت‌وگو تازه‌ای اعلام کرد:

با توجه به نوتام صادرشده، باطل شدن پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا (۲۷ فروردین) تمدید شد.

لغو پروازهای فرودگاه امام خمینی تا صبح فردا

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت:

تا ۶ صبح فردا کلیه پروازها لغو شده است.

 سعید چلندری درباره وضعیت پروازهای فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به ایسنا گفت:

بر اساس اطلاعیه صادره هوانوردی از سازمان هواپیمایی کشوری تا ۶ صبح فردا (دوشنبه) کلیه پروازها لغو شده است.

وی درباره اینکه باطل شدن پروازها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ بیان کرد:

اگر این هشدار تمدید نشود، پروازها برقرار خواهد بود و اگر تمدید شود، باطل شدن پروازها ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) همچنین در خصوص وضعیت پروازهایی که باطل شده است، توضیح داد:

بعد از اینکه پروازها برقرار شود، شرکت‌های هواپیمایی برای جابه‌جایی مسافران برنامه‌ریزی می‌کنند.

اطلاع‌رسانی پروازهای لغو شده با پیامک

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از باطل شدن پرواز فروگاه‌های غرب کشور خبر داد و گفت که در صورت باطل شدن پرواز هر یک از فرودگاه‌ها، به مسافران پیامک داده می‌شود. در پی حمله پهپادی ایران که در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شده است، برخی پروازها از جمله پروازهای فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تا ظهر امروز باطل شدند.

دراین‌باره رضا کارگر، مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره وضعیت پروازهای فرودگاه‌های کشور به ایسنا، توضیح داد:

به‌جز فرودگاه مهرآباد، پروازهای اصفهان، شیراز، بوشهر، سنندج، ایلام، کرمان و پرواز فرودگاه‌های غرب کشور نیز باطل شده است.

وی درباره بلیط کسانی که پروازهایشان باطل شده است، توضیح داد:

در صورت باطل شدن پروازها روند این است که هزینه بلیط برگردانده می‌شود اما معمولا سعی می‌کنند مسافران را با پروازهای فوق‌العاده جابه‌جا کنند؛ البته در حال حاضر وضعیت پروازها مشخص نیست.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خاطرنشان کرد:

در صورت باطل شدن پرواز هر یک از فرودگاه‌ها، به مسافران پیامک داده می‌شود.

آخرین وضعیت آسمان ایران

تصاویر فلایت رادار آخرین وضعیت پروازها بر فراز آسمان ایران را  در ساعت ۱۴:۱۵ امروز (۲۶ فروردین) نشان می‌دهد.

آسمان ایران

فقط لوفت‌هانزا پروازهای خود به ایران را لغو کرده است

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام با بیان اینکه هیچ شرکت هواپیمایی خارجی به غیر از لوفت‌هانزا پرواز خود به ایران را لغو نکرده‌ است، گفت:

به‌محض اعلام شدن رفع محدودیت‌های پروازی و باز شدن آسمان کشور، فرودگاه امام عملیاتی می‌شود. اگر نوتام تمدید نشود فرودگاه امام ظرفیت انجام برای هر تعداد پرواز را دارد.

سعید چلندری به ایلنا گفت:

پروازهای لوفت‌هانزا به ایران تا پنجشنبه هفته جاری لغو شده و به غیر از این شرکت، هیچ ایرلاین دیگری پرواز خود به ایران را لغو نکرده است و با باز شدن فضای پروازی کشور، فعالیت شرکت‌های هواپیمایی به روال سابق برمی‌گردد. به‌محض اعلام شدن رفع محدودیت‌های پروازی و باز شدن آسمان کشور، فرودگاه امام عملیاتی می‌شود. اگر نوتام تمدید نشود فرودگاه امام ظرفیت انجام برای هر تعداد پرواز را دارد.

از سرگیری پروازهای فرودگاه یزد

از سرگیری پروازهای فرودگاه یزد در ۲۶ فروردین

بر اساس سامانه اطلاع‌رسانی وضعیت فرودگاه‌های کشور، پروازهای فرودگاه یزد که تا ظهر امروز لغو شده بود، از سر گرفته شده است. لازم به ذکر است پروازهای فرودگاه یزد به مقصد تهران به‌دلیل تعطیلی فرودگاه مهرآباد لغو شده است.

مسافران برای اطلاع وضعیت پروازها با ۱۹۹ تماس بگیرند

با توجه به وضعیت هشدار، در حال حاضر پروازهای برخی از فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه مهرآباد لغو شده است. بر اساس آخرین اطلاعات لغو پروازهای فرودگاه مهرآباد تا صبح دوشنبه ۲۷ فروردین ماه تمدید شده است. مسافران فرودگاه مهرآباد می‌توانند برای اطلاع از وضیت پروازهای خود با سامانه ۱۹۹ تماس بگیرند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه