بلیط هواپیما گران می‌شود + تکذیبیه

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۰
بلیط هواپیما گران می‌شود + تکذیبیه

افزایش قیمت بلیط هواپیما از دو هفته آینده تکذیب شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حالی خبر افزایش قیمت بلیط هواپیما در دو هفته آینده را اعلام کرده بود که این خبر بعد از مدتی تکذیب شده است. 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت:

پیشنهاد افزایش قیمت بلیط هواپیما در شورای عالی هواپیمایی مطرح شده و تا دو هفته آینده این افزایش اعمال خواهد شد.

محمد محمدی بخش گفت:

امروز در جلسه دیوان عدالت اداری برای تعیین وضعیت نرخ گذاری بلیط هواپیما شرکت کردیم و نظرهای کارشناسی در این زمینه بیان شد. پیشنهاد ارائه شده به دیوان، رعایت ماده ۶ قانون هواپیمایی کشوری است یعنی شورای عالی هواپیمایی در تعیین نرخ مشارکت داشته باشد.

رئیس سازمان هواپیمایی ادامه داد:

تا دو هفته آینده، قیمت نهایی بلیط هواپیما مشخص می‌شود و پیشنهاد افزایش قیمت از مجرای شورای عالی هواپیمایی مطرح شده است و چنانچه تا آن زمان رأی دیوان عدالت اداری صادر شود تعیین قیمت‌ها از طریق ستاد تنظیم بازار انجام نمی‌شود. چنانچه این رأی اعلام نشود، بلیط بر اساس تصمیم شورای عالی هواپیمایی تعیین تکلیف می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری حالا این خبر را تکذیب کرده و به «فارس» گفته است:

قیمت‌های پیشنهادی بلیط پروازهای داخلی به ستاد تنظیم بازار ارائه شده است، حال نهایی شدن قیمت‌ها منوط به طی روال قانونی و بررسی و سپس تصمیم ستاد تنظیم بازار است و زمان آن مشخص نیست. زمان قطعی قیمت‌گذاری جدید بلیط پرواز‌های داخلی را مشخص کند، قطعا پس از بررسی و تصمیم‌گیری ستاد تنظیم بازار، نرخ‌های تغییر یافته که ممکن است کاهشی یا افزایشی باشد، اعلام می‌شود.‌

مطالب مرتبط:

دیدگاه