۲۹ حفار غیرمجاز در سه هفته اول سال بازداشت شدند

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۸
۲۹ حفار غیرمجاز در سه هفته اول سال بازداشت شدند

۲۹ حفارغیرمجاز در سه هفته نخست سال ۱۴۰۳ بازداشت شدند.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از دستگیری ۲۹ نفر به‌دلیل انجام حفاری‌های غیرمجاز برای کشف اشیای عتیقه از ابتدای سال خبر داد.

سردار رضا بنی اسدی فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا به نقش یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حراست و صیانت از هویت ملی مردم و کشور اشاره کرد و اظهار داشت:

یگان حفاظت در مجموعه این وزارتخانه سرمایه‌ای ارزشمند در راستای تأمین امنیت ارزش‌ها و ثروت ملی کهن مرز و بوم ایران است و به‌دلیل اهمیت آن همیشه از حمایت و پشتیبانی فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی در جلوگیری وقوع جرایم این حوزه و مقابله با غارتگران میراث فرهنگی برخوردار است.

سردار بنی اسدی فر افزود:

حفظ حقوق بیت‌المال بسیار مهم است چراکه در حوزه میراث فرهنگی و سایر سازمان‌های که سرمایه‌های عظیمی از بیت‌المال را حفاظت می‌کنند اگر غفلتی صورت بگیرد، آثار تاریخی مورد تعرض افراد شرور و فرصت طلب قرار خواهد گرفت و امنیت مردم نیز به خطر خواهد افتاد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد:

در این مدت تعداد ۲۹ حفاری غیرمجاز برای کشف اشیا عتیقه صورت گرفته و ۲۹ نفر نیز در این رابطه دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند. در همین راستا اخبار مردمی واصل شده به یگان حفاظت ۵۹۴ تماس بوده است که به نسبت مدت مشابه افزایش ۳۴ درصدی دارد.

سردار بنی اسدی فر با بیان اینکه گشت زنی‌های هدفمند و مستمر یگان حفاظت میراث فرهنگی در سطح کشور انجام می‌شود، گفت:

با توجه به تلاشی که در این رابطه صورت می‌گیرد، رشد ۸۳۷ درصدی را شاهد بودیم و ۱,۷۸۹ قلم شیء مشکوک کشف شده است، که نیاز به بررسی کارشناسی دارد، ازاین‌رو حضور پلیس برای حفظ آثار تاریخی و فرهنگی کشور بر هیچکس پوشیده نیست.

مطالب مرتبط:

منبع مهر

دیدگاه