بازداشت باند حفاران غیرمجاز در تپه تاریخی ارمغانخانه

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۱
بازداشت باند حفاران غیرمجاز در تپه تاریخی ارمغانخانه

چهار حفار غیرمجاز در تپه تاریخی ارمغانخانه زنجان بازداشت شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از دستگیری چهار نفر هنگام حفاری غیرمجاز در تپه تاریخی ارمغانخانه برای کشف عتیقه خبر داد.

سرهنگ ناصر حبیبیان گفت:

با گزارش دریافتی مبنی بر فعالیت حفاری غیرمجاز در اطراف تپه تاریخی ارمغانخانه تیم یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به محل اعزام و موفق به دستگیری ۴ نفر حفار غیرمجاز در حین حفاری، کشف و توقیف ۴دستگاه دژبر، یک دستگاه موتور برق وادوات حفاری شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت:

در راستای پیشگیری از جرائم علیه میراث فرهنگی سودا گران عتیقه حین حفاری دستگیر و بازداشت شدند. در این عملیات، ابزار و ادوات حفاری کشف و ضبط شد.

او گفت:

به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به‌دست آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

سرهنگ حبیبان تصریح کرد:

شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث فرهنگی، مراتب را در اسرع وقت به یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گزارش دهند و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه