پاسخ‌ ضرغامی به حواشی اخیر | از قیطریه تا منصور ارضی و امام جمعه شیراز

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۳
پاسخ‌ ضرغامی به حواشی اخیر | از قیطریه تا منصور ارضی و امام جمعه شیراز

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه هیئت دولت به حواشی اخیر وزارتخانه خود پاسخ داد.

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت:

آمار نهایی مسافران نوروزی در پایان رمضان اعلام می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه آخرین آمار در مورد بازدید از محوطه های تاریخی و ابنیه میراث فرهنگی تا پایان ۱۳ فروردین ۶ میلیون نفر بود، گفت:

در برخی از مراکز جمعیت به‌قدری زیاد بود که درها را باز کردیم و بلیط نفروختیم و جمعیت را هدایت کردیم از جمله حضور ده هزار نفر در زمان تحویل سال در تخت جمشید که به‌علت تراکم زیاد با سیاستی که خود من ابلاغ کرده بودم بنا شد مردم در صف‌های طولانی نایستند و این ده هزار نفر بدون بلیط بازدید کردند.

ضرغامی اضافه کرد:

امسال به‌دلیل تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان در شروع تعطیلات، کاهش سفر داشتیم که به نظر می‌رسد جبران این موضوع بعد از ماه رمضان خواهد بود. مردم سفر هایشان را مدیریت می‌کنند و وقتی می‌بینند زیر ساخت ها به‌گونه‌ای نیست که در چند روز سفر فشرده بتوانند از امکانات گردشگری استفاده کنند، ترجیح می‌دهند سفر خود را کمی به تاخیر بیاندازند که در راه بندان جاده ها گیر نکنند.

وی همچنین درباره حواشی پروژه ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران گفت:

نامه اداره میراث فرهنگی تهران به شهرداری تهران، موضع وزارتخانه است و پروژه پارک قیطریه باید با هماهنگی کارشناس میراث فرهنگی جلو رود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد:

درباره ساخت مسجد در پارک از سال‌های قبل مواضعی داشته‌ام که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کردم اما این نظر شخصی من است و به‌عنوان عضو دولت بحث ما شخصی نیست. ما وظایف خود را بر اساس دستورالعمل‌های وزارت میراث فرهنگی انجام‌خواهیم داد.

ضرغامی در واکنش به انتقادات امام جمعه شیراز از وضعیت گردشگران در مساجد تاریخی این شهر بیان کرد:

مسجد نصیرالمولک زیر نظر اداره اوقاف است و راهبرد وزارت گردشگری در این مورد آن است که محیط‌های مذهبی مثل مساجد پروتکل‌ها و آیین‌نامه‌های خاص خود را دارد. اگر هیئت امنای مسجد با توجه به حساسیت‌ها نتوانسته‌اند به‌درستی مدیریت کنند، لازم است که خودشان ورود کنند و کاری کنند که ضوابط‌شان بیشتر رعایت شود.

ضرغامی هممچنین در واکنش به اظهارات منصور ارضی در مورد شرایط کاخ گلستان  گفت:

درب اصلی کاخ گلستان در میدان ارگ است، از مدت‌ها قبل برای آسایش مردم گفتم از درب‌های دیگر مانند شمس العماره هم استفاده کنند که بخشی از مردم بتوانند از طریق ناصرخسرو و بازارچه مروی براحتی وارد کاخ شوند، آن را باز کردیم و در آینده درب تکیه دولت یکی از ورودی‌های کاخ گلستان خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاخ گلستان ثبت جهانی است و پروتکل‌های خودش را دارد، اظهار کرد:

باید از همه ظرفیت‌هایش استفاده کرد، کاخ گلستان مجموعه‌ای از ارزش‌های هنری و ملی ما است و صرف اینکه پادشاهان زندگی می‌کردند مطرح نیست، مجموعه‌ای از هنر، فرهنگ، سبک زندگی و ارزش های برجسته ای است، تمام تلاش دست اندرکاران این است ضوابط عفاف را برای همه محیط ها رعایت کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه