۲۰ هزار پرواز نوروزی تا ۱۲ فروردین | ثبت ۲٫۵ میلیون مسافر در فرودگاه‌ها

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۶
۲۰ هزار پرواز نوروزی تا ۱۲ فروردین | ثبت ۲٫۵ میلیون مسافر در فرودگاه‌ها

حضور ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر در فرودگاه‌های کشور ثبت شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از نشست و برخاست بیش از ۲۰ هزار پرواز حد فاصل ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد و گفت:

در این مدت بیش از ۲,۵۰۰,۰۰۰ مسافر اعزام و پذیرش شده‌اند.

سیدکمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزارت راه گفت:

با تدابیر در حوزه حمل و نقل عمومی برون شهری، امسال شاهد افزایش میزان رضاتمندی مسافران در همه شقوق حمل و نقل هستیم.

هادیان فر با بیان اینکه از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، بیش از ۲۰ هزار پرواز انجام شده است، افزود:

در همین مدت بیش از ۲٫۵ میلیون مسافر در فرودگاه های کشور اعزام و پذیرش شده‌اند. تاکید ما از پیش از شروع سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ بر فروش بلیط هواپیما در این ایام طبق نرخ مصوب و توصیه ما به مسافران نیز تهیه هم‌زمان بلیط رفت و برگشت پیش از شروع سفرشان بود.

او افزود:

موج رفت سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ به‌خوبی مدیریت شد و از آنجایی که این طرح تا ۱۷ فروردین ادامه دارد، تدابیری اندیشیده شده است تا مردم با خیال حالت تا بعد از عید سعید فطر بتوانند از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، ریلی و هوایی برای بازگشت استفاده کنند.

هادیان فر با اشاره به جابه‌جایی حدود ۱۰ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی تا ۱۲ فروردین ماه گفت:

درمجموع ۵۰ درصد از آمار اعلام شده توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای و بالغ بر ۱٫۴۴ میلیون مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی جابه جا شده‌اند. همچنین بیش از ۲٫۵ میلیون مسافر طی این مدت در فرودگاه‌ها اعزام و پذیرش شده‌اند و عده ای نیز از طریق شناورهای موجود در بنادر برای تردد به جزایر و گشت تفریحی استفاده کرده‌اند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خطاب به مسافران نوروزی تاکید کرد:

مدیریت زمان برگشت با توجه به ظرفیت زیرساخت های جاده ای موجود برای مسافرانی که با خودروی شخصی سفر کرده‌اند و چه برای آنهایی که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند بسیار مهم است. بنابراین برای بازگشت خود برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند. ابلاغ کردیم استان هایی که تقاضا سفر دارند پرواز فوق‌العاده قرار گیرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه