اعتراض جامعه تورگردان‌ها به افزایش قیمت بلیط موزه‌ها | اجرای نرخ جدید متوقف شود

احسان رستمی‌پور
احسان رستمی‌پور سه شنبه، ۷ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۵
اعتراض جامعه تورگردان‌ها به افزایش قیمت بلیط موزه‌ها | اجرای نرخ جدید متوقف شود

جامعه تورگردان‌های ایران در نامه‌ای به وزیر میراث نسبت به افزایش قیمت بلیط موزه‌ها واکنش نشان داد.

جامعه تورگردان‌های ایران با ارسال نامه‌ای به وزیر میراث فرهنگی خواستار اعمال نرخ سال قبل برای ورودی موزه‌ها و اماکن تاریخی شد.

وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در آخرین روز سال ۱۴۰۲ بدون اعلام عمومی و اطلاع قبل به‌شکل پنهانی اقدام به افزایش قیمت بلیط موزه‌ها کرد. با گذشت یک هفته از این اقدام هنوز این وزارتخانه مبنای قانونی دستور افزایش قیمت بلیط ورودی موزه‌ها و جزییات آن را منتشر نکرده است. همچنین در قیمت‌های اعلامی از موزه‌ها، هنوز وضعیت نرخ جدید بلیط برای گردشگران خارجی مشخص نیست، برخی منابع از اعمال نرخ جدید و برخی بر ثبات ماندن نرخ برای گردشگران خارجی خبر می‌دهند. اتفاقی که نشان می‌دهد وزرات میراث فرهنگی و گردشگری تنها به دستاوردسازی از آمار بازدیدکنندگان نوروزی مشغول است و وظایف ذاتی خود در مدیریت گردشگری را اجرا نمی‌کند.

بر اساس نامه‌ای که به دست کجارو رسیده، جامعه تورگردان‌های ایران به وضعیت جدید قیمت بلیط‌های ورودی موزه‌ها و محوطه‌های تحت مدیریت وزارت میراث فرهنگی معترض است. 

در این نامه به امضای مصطفی شفیعی‌شکیب، رئیس هیئت مدیره جامعه تورگردان‌های ایران خطاب به عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری آمده است:

افزایش ۴ تا ۵ برابر قیمت بلیط ورودی مکان‌های گردشگری شامل موزه‌ها و اماکن تاریخی از روز اول عید امسال بدون اعلام قبلی باعث نقد و گلایه همکاران در بخش تورهای ورودی شد. همکاران ما با توجه به نزول ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی هیچ‌گونه مخالفتی با افزایش قیمت ورودیه‌ها چنانچه از یک سال قبل از اجرا اعلام شود، ندارند. تورآوران به ایران از یکسال قبل نرخ تورهای خود را با احتساب قیمت‌های مصوب به همتایان خارجی اعلام می‌کنند و تفاوت فاحش به وجود آمده منجر به زیان تورگردان‌های ایرانی است.

جامعه تورگردان‌های ایران همچنان موضوع یکسان‌سازی قیمت بلیط بین خارجی‌ها و ایرانی را مطرح کرده و خواسته است:

 با توجه به وضعیت بسیار سخت و دشوار آژانس‌های تورآور استدعا می‌شود نرخ ورودی‌ها برای تورهای خارجی امسال نیز همانند پارسال ثابت نگه داشته شود و افزایش قیمت مورد نظر از سال آینده اعمال شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه