در حاشیه رودخانه البرز توقف نکنید | خودداری از تردد غیرضروری در خوزستان

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۰
در حاشیه رودخانه البرز توقف نکنید | خودداری از تردد غیرضروری در خوزستان

شهروندان و مسافران نوروزی از تردد غیر ضروری در جاده‌های خوزستان و توقف در حاشیه رودخانه البرز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از قرار گرفتن استان به‌ویژه ارتفاعات در وضعیت هشدار سطح نارنجی خبر داد و از شهروندان و گردشگران خواست تا از توقف و برپایی چادر در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل های فصلی و دامنه کوه‌ها و همچنین سفرهای بین‌شهری خودداری کنند. 

مهدی مهرور اظهار کرد:

تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تقویت سامانه تندری روز دوشنبه و فعالیت آن در منطقه و استان البرز است. بنابراین رگبار و رعدوبرق، تگرگ، وزش باد شدید و لحظه ای به‌همراه گردوخاک، همچنین رگبار برف و باران به‌ویژه در ارتفاعات، کاهش محسوس دما، سیلابی شدن موقت رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، سقوط واریزه و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی مورد انتظار است.

او در ادامه اثر مخاطره این سامانه را آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، یخبندان و سقوط واریزه و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی عنوان کرد.

مهرور توصیه کرد:

شهروندان البرزی از سفرهای شهری و بین‌شهری، توقف و برپایی چادر در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی و دامنه کوه ها خودداری کنند, تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات به‌دلیل وزش باد شدید اندیشیده شود، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از کوهنوردان خواست از هرگونه صعود به قلل استان به‌دلیل شرایط حدی رخداد پدیده‌های مخرب جوی خودداری کنند.

همچنین مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با انتشار اطلاعیه‌ای از  هم استانی‌ها و مسافران نوروزی خواست تا از تردد غیرضروری در محورهای استان خودداری کنند.

در این اطلاعیه با اشاره به کاهش دید راننده به‌ دلیل بارش شدید باران، آمده است که همچنین طی ساعات آینده با تشدید فعالیت سامانه بارشی وارد شده به خوزستان و احتمال جاری شدن سیل هم استانی‌ها و مسافران نوروزی از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و تردد در محورهای روستایی خودداری کنند.

طبق اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، به‌دلیل احتمال برخورد صاعقه در محورهای روستایی کوهستانی، از ترددهای غیرضروری اجتناب شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه