قیمت جدید بلیط کاخ سعدآباد اعلام شد | افزایش ۵ برابری از یک فروردین

احسان رستمی‌پور
احسان رستمی‌پور سه شنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۱
قیمت جدید بلیط کاخ سعدآباد اعلام شد | افزایش ۵ برابری از یک فروردین

کاخ سعدآباد قیمت جدید بلیط‌ها این مجموعه را اعلام کرد.

وزارت میراث فرهنگی در روز آخر سال به‌صورت شفاهی از موزه‌ها و بناهای تاریخی سراسر کشور خواسته تا نرخ جدید ورودیه را اعمال کنند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که پیش از این افزایش قیمت بلیط موز‌ه‌ها توسط هیئت وزیران تصویب می‌شد و با انتشار اطلاعیه عمومی رسمیت پیدا می‌کرد. با این وجود وزارت میراث فرهنگی تصمیم گرفته در روزهای پایانی سال و بدون هرگونه اطلاع‌رسانی قیمت بلیط موزه‌ها، اماکن تاریخی و محوطه‌های باستانی تحت مدیریت خود افزایش دهد.

پیگیری‌های کجارو نشان می‌دهد که این افزایش قیمت از روز یکم فروردین ۱۴۰۳ اعمال خواهد شد. روز گذشته کاخ گلستان بخش فروش بلیط سایت خود را به‌روزرسانی کرد و مشخص شد که قیمت بلیط این مجموعه که پیش از این ۴۶ هزار تومان بود به ۲۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. این اطلاعیه پس از انتشار در منابع خبری از سایت کاخ گلستان حذف شد.

بلیت موزه

نرخ پیش از افزایش قیمت

صبح امروز نیز کاخ سعدآباد سایت خود را به‌روزرسانی  و قیمت‌های جدید بلیط را منتشر کرده است. قیمت بلیط ورودی کاخ که پیش از این ۵ هزار تومان برای هر بازدیدکننده ایرانی بود، به ۳۰ هزارتومان افزایش پیدا کرده است.

بلیت موزه

نرخ پس از افزایش قیمت

همچنین قیمت مجموع بلیط‌های تمام موزه‌های این کاخ که پیش از این ۶۵ هزار تومان بود به ۳۵۰ هزارتومان رسیده است.

وزارت میراث فرهنگی با وجود منتشر شدن اخبار گرانی بلیط موزه‌ها، همچنان موضع سکوت خود را حفظ کرده است. گفتنی است در تمام نرخ‌نامه‌های جدید، قیمت بلیط برای گردشگران خارجی ذکر نشده و مشخص نیست افزایش قیمت بلیط موزه‌ها برای گردشگران خارجی چقدر است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه