ممنوعیت فروش بلیط هواپیما در ۱۳ سایت | دستوری که تعلیق شد

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۹
ممنوعیت فروش بلیط هواپیما در ۱۳ سایت | دستوری که تعلیق شد

دستور ممنوعیت فروش بلیط هواپیما در ۱۳ سایت، تعلیق شد.

دستور ممنوعیت فروش بلیط هواپیما در ۱۳ سایت و پلتفرم به‌دلیل گرانفروشی یک روز پس از صادر شدن، تعلیق شد.

صبح امروز دادستان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری قوه قضاییه از برخورد با ۱۴ سایت و درگاه گرانفروش در حوزه بلیط هواپیما خبر داده بود. دادستان تهران در این خبر همچنین به مسدود شدن سه درگاه اشاره کرده بود.

ساعتی پس از انتشار این خبر، نامه‌ای به تاریخ روز ۲۷ اسفند منتشر شد که در آن دادستانی از شرکت‌های هواپیمایی خواسته بود تا ارائه بلیط به ۱۳ سایت فروش را متوقف کنند و همچنین اطلاع داده بود که در صورت تخلف با شرکت‌های خاطی برخورد خواهد شد.

معاون دادستان و جانشین سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ویژه فرودگاه‌های کشور در این نامه‌ به مدیران عامل ۲۰ شرکت هواپیمایی کشور هرگونه «واگذاری و فروش بلیط» به سایت‌ها و شرکت‌های علی بابا، فلای‌تودی، فلایتیو، مستر بلیط، سفر مارکت، اسنپ‌ تریپ، ساینا گشت زورق، چارتر ۷۲۴، جهان پرواز دزفول، مقتدر سیر ایرانیان، آنی تیکت، tixcharterr و parvaz747 را ممنوع اعلام کرده بود.

گرانفروشی بلیت هواپیما

ساعتی پس از انتشار این نامه، دستوری از سازمان هواپیمایی منتشر شده که خبر از تعلیق دستورات نامه دادستانی می‌دهد.

بر اساس این نامه سازمان هواپیمایی به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده پس از توافق صورت‌گرفته با دادستانی، حکم مذکور تا پایان روز ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ به حالت تعلیق در می‌آید.

رضا صدق‌نیا، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، در نامه‌ای به همه شرکت‌های هواپیمایی از آن‌ها درخواست کرد که محدودیت‌ها در واگذاری بلیط و دسترسی به سیستم نگهداری جا برای هریک از این سایت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی تا اطلاع ثانوی رفع شود.

در این نامه همچنین تاکید شده که با گران‌فروشی سایت‌های فروش بلیط در هر تاریخی برخورد خواهد شد و نتیجه این اقدام تعلیق یا لغو مجوز فعالیت دفتر یا شرکت خاطی است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه