افزایش قیمت ناگهانی موزه‌های وزارت میراث | قیمت بلیط‌ها از یک فروردین چند برابر می‌شود؟

احسان رستمی‌پور
احسان رستمی‌پور دوشنبه، ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۴
افزایش قیمت ناگهانی موزه‌های وزارت میراث | قیمت بلیط‌ها از یک فروردین چند برابر می‌شود؟

یک روز مانده به پایان سال، وزارت میراث فرهنگی دستور افزایش قیمت بلیط موزه‌ها و بناهای تاریخی خود را داده است.

افزایش قیمت بلیط موزه‌ها و بناهای تاریخی تحت مالکیت وزارت میراث فرهنگی در آخرین روز سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفته است.

هر چند هنوز افزایش قیمت به‌طور رسمی به موزه‌ها ابلاغ نشده است، موزه‌ها در حال آماده‌ شدن برای افزایش قیمت بلیط هستند.

پیگیری‌های کجارو از منابع مطلع نشان می‌دهد که خبر افزایش قیمت بلیط موزه‌های وزارت میراث فرهنگی صحت دارد و به موزه‌ها ابلاغ شده تا بنرها چاپ شده برای نوروز را تغییر دهند.

بلیت موزه

قیمت بلیط کاخ گلستان پیش از افزایش

بلیت موزه

قیمت بلیط کاخ گلستان پس از افزایش

بر اساس اطلاعات به دست آمده برخی از موزه‌ها در حال به‌روز رسانی قیمت‌های خود هستند. کاخ گلستان تهران لحظاتی پیش نرخ‌نامه جدید خود را روی سایت قرار داد. بر اساس این نرخ‌نامه قیمت بلیط کاخ گلستان که پیش از این به‌صورت یک‌جا برای همه موزه‌ها به قیمت ۴۶ هزارتومان برای بازدیدکننده ایرانی به فروش می‌رسید اکنون به ۲۵۰ هزار تومان برای هر بازدیدکننده ایرانی رسیده است. هر چند بر اساس نرخنامه جدید دوباره امکان خرید بلیط تکی برای موزه‌ها در کاخ گلستان فراهم شده است.

وزارت میراث فرهنگی هنوز خبر رسمی افزایش قیمت بلیط موزه‌ها و بناهای تاریخی تحت مدیریت خود و جزییات این گرانی را و زمان آغاز آن را اعلام نکرده است. با این حال شواهد نشان می‌دهد که موزه‌ها در تدارک این اتفاق از روز نخست سال جدید هستند. با وجود همچنان باید تا صادر نشدن اطلاعیه رسمی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری وضعیت افزایش قیمت مشخص نیست. همچنین در حال حاضر پلتفرم‌های فروش آنلاین بلیط موزه‌ها در حال فروش بلیط به قیمت قبلی هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه